Ny stor mis i julegave :-)
Fra : Denise

Dato : 02-01-03 20:00

Hej
Godt nytår til alle
Selv om jeg har forklaret misserne, at man ikke giver dyr i julegave, har de
alligevel givet mig et. Er dog lidt i tvivl om racen, kan nogle hjælpe. Se
den her http://shor.ter.dk/67492645

Hilsen Denise

Fra : Tournesol

Dato : 02-01-03 20:23

Hej

> [...]
> nogle hjælpe. Se den her http://shor.ter.dk/67492645
>

>fnis< Jamen fik du ikke stamtavlen med >LOL<

Hilsen Henriette.

--
DK.TOURNESOL
http://home19.inet.tele.dk/bankehyttenskatteside/

Fra : Denise

Dato : 02-01-03 21:45

"Tournesol" <tournesolFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hilsen Henriette.
>
> --
> DK.TOURNESOL
> http://home19.inet.tele.dk/bankehyttenskatteside/

Nej, og derfor tror jeg ikke rigtigt, at den er raceren
Hilsen Denise

Fra : Eva Schmidt

Dato : 02-01-03 20:38

Denise <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en
> [...]
julegave, har de
> alligevel givet mig et. Er dog lidt i tvivl om racen, kan nogle

Jeg vil mene, at det er et ualmindeligt flot eksemplar af racen
"tigerdyr". Det var da en overordentlig fin julegave, synes jeg,
har de små pus selv både købt og betalt den??
Jeg fik en kattefigur til samlingen af mine "tøser", og spillede
selvfølgelig behørigt overrasket, selvom jeg havde hørt dem
hviske og tiske om det i flere dage! *GG*

mvh Eva

Fra : Denise

Dato : 02-01-03 21:40

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil mene, at det er et ualmindeligt flot eksemplar af racen
> "tigerdyr". Det var da en overordentlig fin julegave, synes jeg,
> har de små pus selv både købt og betalt den??

Hvor de har fået penge fra aner jeg ikke, det kan være de har solgt noget af
deres kattemad til vores besøgskat Gizm. Jeg havde jo fortalt dem, at
jeg havde set en flot mis i Magasin. Så jeg tror de har sladret til manden,
og lokket ham til at købe den

Hilsen Denise

Fra : H.O.T

Dato : 02-01-03 20:52

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> alligevel givet mig et. Er dog lidt i tvivl om racen, kan nogle hjælpe. Se

Henrik

Fra : Mulle's mor Heidi

Dato : 02-01-03 21:11

*lægger lige billet ind, _hvis_ der en dag skulle komme killinger ;)

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://hei.homepage.dk/hei/killing.html

Fra : Denise

Dato : 02-01-03 21:43

"Mulle's mor Heidi" <_klip_hei@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> *lægger lige billet ind, _hvis_ der en dag skulle komme killinger ;)
>
> --
> Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor
>
> http://hei.homepage.dk/hei/killing.html

Kan desværre ikke se om det er en han eller hun. Måske når den bliver lidt
ældre, og vil så vende tilbage hvis det skulle blive aktuelt
Hilsen Denise

Fra : Niels Peter

Dato : 02-01-03 21:40

> [...]
har de
> alligevel givet mig et. Er dog lidt i tvivl om racen, kan nogle

Det er en Panthera Tigris Textilis!

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Denise

Dato : 02-01-03 21:47

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> Det er en Panthera Tigris Textilis!
>
> Niels Peter
> --
> www.bluewhite.dk
> Cats Are People, Too!

Jeg tror sørme du har ret, du er nu ret god til det med racer
Hilsen Denise

Fra : Birgitte

Dato : 03-01-03 00:09

Sikke en størrelse, den må da kunne give lidt kraft fra sig, i dens afkom

Tillykke med "missetatten"
Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-01-03 11:15

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message
> [...]
de
> alligevel givet mig et. Er dog lidt i tvivl om racen, kan nogle hjælpe. Se

Hej Denise.

Skøn misser, det er ganske tydeligt for mig at det er et kattedyr af racen
Panthera Tigra Furnituricus, også kaldet en 'møbeltiger' på dansk.

Møbeltigeren er en afart eller underart af den almindelige Indiske tiger
(Panthera Tigra), som vi alle kender fra diverse naturfilm og besøg i
zoologiske haver.

Møbeltigeren er meget mindre af fysik, men meget kvikkere end sin berømte
fætter fra Indien, og så er den en hel del nemmere at tæmme.

Man går ud fra at dens nærmeste slægtning er den kinesiske tiger (P. tigris
amoyensis), men dette er kun gisninger, idet det har været meget svært at
finde flere møbeltigre - de vil ganske enkelt ikke findes! - og de få
eksemplarer der findes i Danmark nægter at lade sig undersøge.

De henviser rent faktisk til Verdenserklæringen for Møbeltigerrettigheder,
men da ingen ved hvor bemeldte rettigheder er opskrevet, eller om de rent
faktisk eksisterer, ja, så er det lidt svært at finde ud af en møbeltigers
rettigheder på forskningsområdet.

Men at dømme ud fra den danske møbeltiger, så er de almindelige møbeltigre
ganske små af statur, omend solidt bygget.

Ud over det, så ligner de i pelsmønstret en almindelig tiger, men
adfærdsmønsteret er et ganske andet!

En ganske almindelig møbeltiger er omkring 1,20-1,30 cm. høj i oprejst,
udvokset tilstand. (Dvs. når den står på 2 ben).

Poterne er brede og solide, således at møbeltigeren kan klatre i træer uden
at falde ned.

Det gør de nu alligevel nogle gange, men det skyldes mere almindelig
klodsethed.

Derudover har de en tendens til at hælde til den ene side med hele hovedet,
når de tænker ekstra meget over et eller andet, såsom et nyt mønster til
julehjerter eller andre vigtige spørgsmål.

En anden usædvanlig ting ved møbeltigre er, at de som de eneste kattedyr har
udviklet et decideret talesprog, som det endnu ikke er lykkedes nogen at
oversætte, idet der er så forbandet mange forskellige lyde i sproget.

Det er dog lykkedes at identificere nogle ganske få ord. Videre forskning i
deres sprog er under fortsat udvikling.

Skitser af møbeltigre (i stiliseret udgave vel at mærke) kan beses her:

<http://www.furnituretiger.dk/images/Tegninger/pages/16.htm>

<http://www.furnituretiger.dk/images/Tegninger/pages/06.htm>

<http://www.furnituretiger.dk/images/Tegninger/pages/04.htm>

Det er ihvertfald hvad jeg tror din tigeragtige nye misling er.

Mange venlige hilsener Aragorn_dk

Fra : Denise

Dato : 03-01-03 11:58

LOL , god forklaring og forslag
De fleste ting passer, som aktivitetsniveau, højde og nem at tæmme, men
alligevel, hvis det skulle være en 'møbeltiger', synes jeg den mangler mange
striber på ryg og ben. Det kan jo så også være, det bliver mere tydeligt med
årene, men jeg tænker nu alligevel, at den nok ikke er ikke hel raceren
Hilsen Denise

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-01-03 07:18

> [...]
med
> årene, men jeg tænker nu alligevel, at den nok ikke er ikke hel raceren

Hej Denise.

Som 'mor' til et par møbeltigre kan jeg oplyse dig om at striberne til at
begynde med ikke er særligt synlige, men at de kommer med årene.

Hej fra Aragorn_dk

Fra : Leyna

Dato : 03-01-03 11:24

On Thu, 2 Jan 2003 19:59:50 +0100, "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk>
wrote:

> [...]
>alligevel givet mig et. Er dog lidt i tvivl om racen, kan nogle hjælpe. Se

Til forskel fra de fleste katte, som ind imellem bliver til "Møgkat"
så er denne af racen "Tøjkat".
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Denise

Dato : 09-01-03 12:14

De købte jo forkert (manden og misserne derhjemme), da jeg ønskede mig en ny
mis. Det var jo denne jeg ønskede mig
http://www.aalborg-zoo.dk/images/dyr/Tigerunger.JPG , sakset fra Jubii
kattenyt.
Hilsen Denise

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-01-03 14:34

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
> De købte jo forkert (manden og misserne derhjemme), da jeg ønskede mig en
> [...]

Hej Denise.

Bare et lille spørgsmål: Hvordan fa'en vil du give den ormekur når den
bliver voksen? Bare proppe pillerne ned i gabet på den? ;oD

MvH Aragorn_dk ;oD

Fra : Denise

Dato : 09-01-03 15:57

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> wrote in message

> [...]
>
> Bare et lille spørgsmål: Hvordan fa'en vil du give den ormekur når den
> bliver voksen? Bare proppe pillerne ned i gabet på den? ;oD

Ja, selvfølgelig. Har man dem fra små skulle der da ikke være problemer
Kender du ikke Sigfried og Roy, og deres store hvide tigre og løver ?
Hilsen Denise

Fra : Birgitte

Dato : 09-01-03 17:00

Hej Denise
Opdrætteren til vores El Toro har både Ozolotter, Los, ørkenrøv, lama og
masser af andre vilde dyr,
det er ganske facinerende at være på besøg hos dem.kig selv her:
www.hopeless-tribes.dk

Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 09-01-03 17:03

"Birgitte" <truetrust@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> masser af andre vilde dyr,
> det er ganske facinerende at være på besøg hos dem.kig selv her:

Ja de er lækre så pas på man bliver helt væk i disse stor katte dyr, ja jeg
kunne godt forelske mig i en Ocelot!
Hilsen Sanne

Fra : Denise

Dato : 09-01-03 18:09

Hej Birgitte
Det ved jeg godt, kan godt huske du skrev det i sin tid. Du bor desværre
bare så langt væk fra Brøndby, ellers ville jeg jo nok hænge i nærheden i
tide og utide

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 09-01-03 21:02

On Thu, 9 Jan 2003 16:59:42 +0100, "Birgitte" <truetrust@tdcadsl.dk>
wrote:

>Opdrætteren til vores El Toro har både Ozolotter, Los, ørkenrøv, lama og

   Åh Birgitte - jeg er nødt til at kommentere den her .....
Ørkenrøv ... hvordan ser sådan en ud? ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Niels Peter

Dato : 09-01-03 21:45

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Åh Birgitte - jeg er nødt til at kommentere den her .....
> Ørkenrøv ... hvordan ser sådan en ud? ;)

Den er formentlig meeeget tør ....

Niels Peter

Fra : Denise

Dato : 09-01-03 21:50

> "Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> og

> Den er formentlig meeeget tør ....
>
> Niels Peter

Hæ hæ
Denise

Fra : Birgitte

Dato : 09-01-03 22:03

Ihhh altså .............
Ørkenrøv....kan godt se det ikke er helt det samme som ørkenræv
Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 09-01-03 17:07

Denise skriver:

> Ja, selvfølgelig. Har man dem fra små skulle der da ikke være problemer
> Kender du ikke Sigfried og Roy, og deres store hvide tigre og løver ?
> Hilsen Denise

Mjoh... men så let er det nu ikke!
Jeg har selv være med til at opfostre sådan en størrelse i en zoo... og har
arrene til at bevise det *grin*
Dorthe ( - med 4 flotte rifter tværs over skulderen, selv 10 år efter ! )

Fra : marianne hellemose

Dato : 09-01-03 16:17

Aragorn skrev
< Hvordan fa'en vil du give den ormekur når den
bliver voksen? >

Hmm Denise kunne jo tage ormepillerne selv en dag
hun stod på menuen *GGG* og ellers er der jo plads nok til at stikke armen
ned i maven og lægge pillerne.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Kate

Dato : 11-01-03 11:30

> Bare et lille spørgsmål: Hvordan fa'en vil du give den ormekur når
> den bliver voksen? Bare proppe pillerne ned i gabet på den?
> ;oD

Kan man ikke bare proppe koen med ormekur inden "lille missen" skal ha'
aftensmad

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar