hjælp mit soltek kav-75!!
Fra : minibyb

Dato : 02-01-03 19:13

hejsa ng!

jeg har lige fået en palomino xp2000+ og har derfor været nødt til at
opdaterer min bios, men det er også gået helt fint (jeg skriver fra samme
computer nu!). problemet er at når jeg sætter den nye cpu i (amd xp2000+) så
starter den ikke ligesom hvis min bios opgrade var gået i **** men... når
jeg sætter den gamle cpu i (athlon t-bird 1200@1200 i så kører den fint
nok?? er der nogen der ved hvad skal gøre gøre??

på forhånd tak for hjælpen

mvh minibyb

Fra : reno

Dato : 02-01-03 19:38

Har du stillet på switcene på kortet, fra 200 til 266 mhz

Fra : minibyb

Dato : 02-01-03 19:46

ja det har jeg prøvet og jeg flyttede også jumper jumper jp17 fra position
1-2 til 2-3 men det var det samme??

Fra : Henrik

Dato : 02-01-03 20:10

Tjek hvilken rev. dit motherboard er? Du kan finde det nederst i hjørnet.
Hvis du har en af de tidlige udgaver kan du ikke køre med XP cpu'er (mener
at du som min skal have rev. F1, altså hvis du har en E udgave eller mindre
kan du ikke benytte cpu'en på dit nuv. mobo)

Mvh
Henrik

Fra : minibyb

Dato : 02-01-03 20:09

dter er revision f1!

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 02-01-03 22:40

> dter er revision f1!

Kan det tænkes at cpuen er defekt ?

Hilsen

Johnny

Fra : minibyb

Dato : 02-01-03 22:58

måske men cpu'en er fra shg og de siger at de tester dem 3 gange inden de
bliver sendt ud??

Fra : .

Dato : 03-01-03 20:35

On Thu, 2 Jan 2003 22:58:10 +0100, "minibyb"
<minibyb@vip.cybercity.dk> wrote:

>måske men cpu'en er fra shg og de siger at de tester dem 3 gange inden de
>bliver sendt ud??

Tjah.... de kan vel også lave fejl? Kan dit ram klare at køre 133?
Mvh Janko

Fra : minibyb

Dato : 03-01-03 20:58

det er noname pc133 sdram (256)?? men jeg går og venter på en kingston 512
klods!!

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 03-01-03 14:49

> [...]
> cpu'er (mener at du som min skal have rev. F1, altså hvis du har en E
> udgave eller mindre kan du ikke benytte cpu'en på dit nuv. mobo)

Det er den officielle forklaring, men mit SL75KAV-X rev. E5 (svjh) kører
fint med en XP1800+ selvom der står det ikke kan.

--
Mvh. Kim, Aalborg.
Jeg har ingen indflydelse på Usenet.

Fra : JAM

Dato : 03-01-03 20:45

> Det er den officielle forklaring, men mit SL75KAV-X rev. E5 (svjh)
> kører fint med en XP1800+ selvom der står det ikke kan.

Der var du vist heldig. Jeg har også E5, men kunne ikke få en XP til at
virke.

Mvh
Jakob

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-01-03 01:30

minibyb wrote:

> [...]
> computer nu!). problemet er at når jeg sætter den nye cpu i (amd xp2000+) så

Har du checket om der skulle være knækket noget (mikroskopisk) af coren?

Fra : minibyb

Dato : 04-01-03 22:20

nu er det lykkedes mig at teste cpu'en i et andet bundkort og der virker den
fint?? hvad er der så galt med mit??

Fra : .

Dato : 05-01-03 01:10

On Sat, 4 Jan 2003 22:19:59 +0100, "minibyb"
<minibyb@vip.cybercity.dk> wrote:

>nu er det lykkedes mig at teste cpu'en i et andet bundkort og der virker den
>fint?? hvad er der så galt med mit??

Har du nulstillet bios efter du lavede din flash? Mit ville heller
ikke starte før efter jeg havde ordnet det med jumperen på mit mobo.
Mvh Janko

Fra : minibyb

Dato : 05-01-03 14:28

nulstillet bios???

Fra : .

Dato : 05-01-03 14:37

On Sun, 5 Jan 2003 14:28:04 +0100, "minibyb"
<minibyb@vip.cybercity.dk> wrote:

>nulstillet bios???
>"." <jankoman@snotmail.com> skrev i en meddelelse

>den

Prøv at åbne din manual, der står noget om at nulstille bios ved hjælp
af en jumper. Side 27 "clearing cmos data" Læs det nu godt og gør som
der står.
Mvh Janko

Fra : minibyb

Dato : 05-01-03 16:45

betyder det at jeg skal flytte jumperen, tænde computeren og så slukke den
og flytte jumperen tilbage igen??

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 05-01-03 16:58

minibyb wrote:
> betyder det at jeg skal flytte jumperen, tænde computeren og så slukke den
> og flytte jumperen tilbage igen??

Nej.
Slukke computeren, flytte jumperen, ladde den sidde et par sekunder,
flytte den tilbage til oprindelig stilling igen, tænde..

Jumperen i standard position giver CMOS'en spænding, og det er den som
bios'en gemmer sine indstillinger i. Når man flytter den, "slukker" man
for CMOS'en og derved nulstilles alle indstillinger.

Fra : manden_med_hatten

Dato : 23-04-03 22:36

http://www.kandu.dk/

Fra : minibyb

Dato : 06-01-03 00:05

jeg har fået løst problemet det hjalp at cleare cmos først 8)

Fra : .

Dato : 06-01-03 06:36

On Mon, 6 Jan 2003 00:04:46 +0100, "minibyb"
<minibyb@vip.cybercity.dk> wrote:

>jeg har fået løst problemet det hjalp at cleare cmos først 8)

Jeg sad sq også og svedte lidt da det skete her God
fornøjelse....
Mvh Janko

Fra : minibyb

Dato : 06-01-03 17:52

jeg har dog et andet problem nu??? hvordan clocker jeg den?

Fra : .

Dato : 06-01-03 20:15

On Mon, 6 Jan 2003 17:52:13 +0100, "minibyb"
<minibyb@vip.cybercity.dk> wrote:

>jeg har dog et andet problem nu??? hvordan clocker jeg den?

Stopur?
Mvh Janko

Kig ind på www.tomshardware.com de har en video der viser hvordan du
åbner multiply'ren, ellers gør du det på fsb'en. Hvis du vil have min
mening, så syntes jeg du skulle lade være med at pille ved noget
indtil du syntes at det går for langsomt. Hvis det er for at få mere
ud afdin maskine i spil skal du rode med dit gfx.

Fra : manden_med_hatten

Dato : 23-04-03 22:42

Hej! Med sl-75kav og amd xp tbred 2400+ har jeg præsteret at glemme at
upgrade min bios til Q11 INDEN jeg afmonterede min velfungerende duron
900........ *klovn - ved det!*.........
Hvad kan jeg nemmest få upgraded bios'en??

Er der nogen, som er smartere end jeg?! ;)

/michael

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 23-04-03 23:10

manden_med_hatten wrote:
> [...]
> 900........ *klovn - ved det!*.........
> Hvad kan jeg nemmest få upgraded bios'en??
> Er der nogen, som er smartere end jeg?! ;)

Hvis du er i nærheden af Odense, kan du da komme forbi og få chippen
flashet, hvis det ellers er en type jeg kan flashe.

Hvad står der på chippen? (fjern klistermærket)