Bedst lyd på bærbar
Fra : Jacob Thøgersen

Dato : 02-01-03 17:02

Hej
Jeg står for at investere i en bærbar (i 15.000,- klassen). Når jeg bruger
min computer til andet end net og tekstbehandling er det til lydprogrammer
(lydredigering, flersporsoptagelse ...). Hvem har det bedste lydudstyr på
markedet, først og fremmest lydkort, men også højttalere? Hvilket mærke skal
jeg gå efter?
Jeg har set at Compaq samarbejder med JBL betyder det også noget for deres
lydkort eller er det kun højttalerdesign?
Jeg er vant til PC og regner med at blive der, men er det en fejl? Er det nu
jeg skal skifte til en iBook??

Hjælp, erfaringer, fordomme modtages med taknemmelighed.

/jacob

Fra : Søren Petersen

Dato : 04-01-03 15:30

Prøv at spørge i dk.kultur.musik.produktion - der er en hel del som bruger
bærbar til musikproduktion.

Jeg har ikke selv bærbar, men kender nogen som har investeret i Emagic
usb-lydkort, med audio in og ud, samt midi in/out - og vist nok også digital
ind/ud. Ellers er et andet alternativ Egosys - www.egosys.net - de fungerer
rigtig godt (har selv et lydkort til den stationære, som er rigtig fed). De
to jeg har nævnt er også hurtigt ude med nye drivere. Jeg mener at sådanne
lydkort (mest beregnet til musikproduktion da de ikke har MIDI-lyde
indbygget (men det dit indbyggede lydkort til gengæld).

Men som sagt, prøv at spørg i ovenstående newsgroup, de har lidt mere
erfaring end jeg har på det område

Mvh.
Søren Petersen