Fso
Fra : Kenneth Johansen

Dato : 02-01-03 15:35

Hej NG,

Er der en måde hvorpå man kan se en bestemt fil's størrelse.

Pft.

Kenneth Johansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-03 15:43

Kenneth Johansen skrev:

> Er der en måde hvorpå man kan se en bestemt fil's størrelse.

Fra dokumentationen til VBScript:

Function ShowFolderSize(filespec)
Dim fso, f, s
Set f = fso.GetFolder(filespec)
s = UCase(f.Name) & " uses " & f.size & " bytes."
ShowFolderSize = s
End Function

Hvis du skal bruge størrelsen på en fil kan du skifte GetFolder ud
med GetFile.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 02-01-03 15:52

Ok, tak.

Men hvordan bruger jeg denne funktion ?? hvilken sti skal jeg skrive til
filen ?

PFt.,

Kenneth Johansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-03 16:26

Kenneth Johansen skrev:

> Men hvordan bruger jeg denne funktion ?? hvilken sti skal jeg
> skrive til filen ?

Brug Server.Mappath(<relativ sti til filen>).

Fx:

Dim FileSize
FileSize = ShowFileSize(Server.Mappath("storfil.tif"))
FileSize = ShowFileSize(Server.Mappath("images/storfil.tif"))
FileSize = ShowFileSize(Server.Mappath("/storfil.tif"))
FileSize = ShowFileSize(Server.Mappath("../storfil.tif"))

Inden du svarer så læs lige min signatur. Det er langt lettere at
følge en tråd hvis alle citerer som beskrevet på usenet.dk.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 02-01-03 21:01

> [...]
>
> Inden du svarer så læs lige min signatur. Det er langt lettere at
> følge en tråd hvis alle citerer som beskrevet på usenet.dk.

Ok, det er hermed opfanget

Kan det lade sig gøre at få en fil's størrelse hvis ikke den ligger på samme
server som IIS'en, og altså der hvor scriptet kører ?

Pft

Kenneth Johansen

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 02-01-03 23:05

> Kan det lade sig gøre at få en fil's størrelse hvis ikke den ligger på
samme
> server som IIS'en, og altså der hvor scriptet kører ?

Det tror jeg kun det kan, hvis det er sat op som et mapped network drive

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-01-03 23:29

"Jonas Skafte Jensen" <jskaftejensen@hotmail.com> wrote
> Det tror jeg kun det kan, hvis det er sat op som et mapped network drive

Eller hvis filen kan tilgås vha. en af de gængse internet protokoller som
HTTP eller FTP.

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-01-03 23:30

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote

> Eller hvis filen kan tilgås vha. en af de gængse internet protokoller som
> HTTP eller FTP.

Ellers kan man selvfølgelig mappe drevet ved samme festlige lejlighed og så
unmappe det umiddelbart efter forespørgslen med FSO.

--
Jakob Andersen

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 03-01-03 09:35

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ellers kan man selvfølgelig mappe drevet ved samme festlige lejlighed og

> unmappe det umiddelbart efter forespørgslen med FSO.

Det kan lade sig gøre med "\\server\share\filnavn.xxx"

Tak for alle Jeres Svar.

Mvh

Kenneth Johansen

Fra : N/A