/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
problem i dos: "program too big to fit in ~
Fra : Peter T.


Dato : 02-01-03 14:35

Jeg har hentet en 800 mb dosbaseret selvudpakkende exe-fil, som jeg
forsøger at eksekvere. Men i dos får jeg beskeden "program too big to fit
in memory" samt en lang grim næse.

Efter en søgning på googlegroups, er de fundne svar vidt forskellige, så
hvad kan jeg evt. gøre for at undgå den besked?


Jeg bruger win2000 og har 640 mb ram i maskinen.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
For dem der VIL citere forkert -> <http://shorterlink.com/?LT93A4>
Eksempel på citatfusk: "I love the smell of new hardware in the morning"

 
 
repost (02-01-2003)
Kommentar
Fra : repost


Dato : 02-01-03 15:02

Svar:

1. undlad at køre programmet.

2. opgrader til 800 mb ram

3. eksekver i et operativsystem der kan håndtere virtuel memory


Repost.

"Peter T." <n@d.a> skrev i en meddelelse
news:Xns92F79439EF04Cmuh@130.225.247.90...
> Jeg har hentet en 800 mb dosbaseret selvudpakkende exe-fil, som jeg
> forsøger at eksekvere. Men i dos får jeg beskeden "program too big to fit
> in memory" samt en lang grim næse.
>
> Efter en søgning på googlegroups, er de fundne svar vidt forskellige, så
> hvad kan jeg evt. gøre for at undgå den besked?
>
>
> Jeg bruger win2000 og har 640 mb ram i maskinen.
>
> --
> Mvh. Peter T.
> Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
> For dem der VIL citere forkert -> <http://shorterlink.com/?LT93A4>
> Eksempel på citatfusk: "I love the smell of new hardware in the morning"



Peter \(8464\) (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter \(8464\)


Dato : 04-01-03 20:10

> 1. undlad at køre programmet.

Det ville jo nok være lidt trist

> 2. opgrader til 800 mb ram

hehe

> 3. eksekver i et operativsystem der kan håndtere virtuel memory

Kan Windows2000 ikke det? Kan han ikke bare sætte pagefile.sys til at
have en max størrelse på fx. 1024mb og så undgå problemet på den måde?
(Sidder ikke lige pt. med en win2k installation, så kan ikke lave en
guide til præcis hvor instillingen er)

Mvh.
Peter Bak


Kim Ludvigsen (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 04-01-03 21:41

Peter (8464) wrote:
>
>
> > 2. opgrader til 800 mb ram
>
> hehe
>
> > 3. eksekver i et operativsystem der kan håndtere virtuel memory
>
> Kan Windows2000 ikke det? Kan han ikke bare sætte pagefile.sys til at

Det er et dos-program. Er I sikre på, at det ikke er 640 kb-grænsen, der
driller, frem for manglende ram?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Peter \(8464\) (05-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter \(8464\)


Dato : 05-01-03 02:15

> Det er et dos-program. Er I sikre på, at det ikke er 640 kb-grænsen,
der
> driller, frem for manglende ram?

Jeg må indrømme at jeg ikke er sikker på noget som helst
Men jeg mener da at den "dos" udgave der er i windows2000 ikke har den
640 kb-grænse?

Kan godt være at jeg tager fejl..

Mvh.
Peter Bak


repost (08-01-2003)
Kommentar
Fra : repost


Dato : 08-01-03 01:27

Der er en 640 kb-grænse for dos programmer med mindre man bruger en såkaldt
expanded memory driver når man booter i DOS. Det gør at større programmer
kan køres. Måske er det løsningen på dit problem. Jeg er ikke klar over om
der findes sådanne drivere til windows styresystem.

Repost.

"Peter (8464)" <admin@silkeborgmuseum.dk> skrev i en meddelelse
news:av80s6$q8q$1@sunsite.dk...
> > Det er et dos-program. Er I sikre på, at det ikke er 640 kb-grænsen,
> der
> > driller, frem for manglende ram?
>
> Jeg må indrømme at jeg ikke er sikker på noget som helst
> Men jeg mener da at den "dos" udgave der er i windows2000 ikke har den
> 640 kb-grænse?
>
> Kan godt være at jeg tager fejl..
>
> Mvh.
> Peter Bak
>



repost (08-01-2003)
Kommentar
Fra : repost


Dato : 08-01-03 01:30

Prøv at kigge på denne side for hjælp til emm386.exe driver:

http://www.computerhope.com/emm386hl.htm

"repost" <pc@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1b704d$0$47064$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Der er en 640 kb-grænse for dos programmer med mindre man bruger en
såkaldt
> expanded memory driver når man booter i DOS. Det gør at større programmer
> kan køres. Måske er det løsningen på dit problem. Jeg er ikke klar over om
> der findes sådanne drivere til windows styresystem.
>




Jens Peter Karlsen (05-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 05-01-03 21:44

Nej, se min besvarelse.
Det er et velkendt problem.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sat, 04 Jan 2003 21:40:47 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Det er et dos-program. Er I sikre på, at det ikke er 640 kb-grænsen, der
>driller, frem for manglende ram?


Kim Ludvigsen (05-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 05-01-03 23:04

Jens Peter Karlsen wrote:
>
> Nej, se min besvarelse.

Jeg ser normalt ikke dine besvarelser. Mit kill-filter er dog manuelt,
og jeg kom til at klikke på dit seneste indlæg i tråden, uden at lægge
mærke til hvem afsenderen var. Derfor dette svar.

Hvis du er i tvivl, er du i filtret, fordi du nægter at følge netiketten
med hensyn til at svare under spørgsmålene.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Jens Peter Karlsen (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 06-01-03 05:52

Tja, det er jo dit tab, så dig om det.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sun, 05 Jan 2003 23:04:17 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Jeg ser normalt ikke dine besvarelser. Mit kill-filter er dog manuelt,
>og jeg kom til at klikke på dit seneste indlæg i tråden, uden at lægge
>mærke til hvem afsenderen var. Derfor dette svar.


Martin Østerberg (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Østerberg


Dato : 14-01-03 02:43

On Mon, 06 Jan 2003 05:52:09 +0100 skrev Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org>
..

>Tja, det er jo dit tab, så dig om det.

Jeg er også irriteret over din måde at agere på, men har til dato ingen i mit
killfilter. Du har sikkert før besvaret dette spørgsmål...'hvorfor vil du ikke
gøre som de andre ?'

VH Martin

Jens Peter Karlsen (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 14-01-03 12:25

Ja, det er besvaret før. Her er den korte version.
Fordi det er uhensigtsmæssigt for de fleste med den citeringsform der
foreslås i de danske grupper.
Den længere forklaring kan du finde med Google.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Tue, 14 Jan 2003 02:43:18 +0100, Martin Østerberg
<dev_null@trashcan.dk> wrote:

>Jeg er også irriteret over din måde at agere på, men har til dato ingen i mit
>killfilter. Du har sikkert før besvaret dette spørgsmål...'hvorfor vil du ikke
>gøre som de andre ?'


Arne H. Wilstrup (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 14-01-03 17:07

Martin Østerberg wrote:
> On Mon, 06 Jan 2003 05:52:09 +0100 skrev Jens Peter Karlsen
> <jpkarlsen@mvps.org> .
>
>> Tja, det er jo dit tab, så dig om det.
>
> Jeg er også irriteret over din måde at agere på, men har til
> dato ingen i mit killfilter. Du har sikkert før besvaret dette
> spørgsmål...'hvorfor vil du ikke gøre som de andre ?'

Jeg vil da gerne også udvidde JPKs svar lidt: livet er for kort til
netpoliti.

--
ahw



Peter T. (05-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 05-01-03 21:24

Peter (8464) wrote:

> Kan Windows2000 ikke det? Kan han ikke bare sætte pagefile.sys til at
> have en max størrelse på fx. 1024mb og så undgå problemet på den måde?

Jeg har en default pagefile.sys på 1920 mb (fysisk ram 640 mb), så
problemet burde ikke ligge der.
Jeg tjekkede så headeren på filen med det gamle dosprogram FileID, som
sagde god for den. Så jeg gætter simpelthen på, at filen fra starten har
været pakket med fejl og at den selvudpakkende header (zip) har fattet
minus somehow. Winzip kunne heller ikke extracte filerne og winrar
ville/kunne ikke reparere den.
Nu har jeg hentet en anden og en anelse mindre udgave af filen, som fint er
blevet pakket ud.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
For dem der VIL citere forkert -> <http://shorterlink.com/?LT93A4>
Eksempel på citatfusk: "I love the smell of new hardware in the morning"

Jens Peter Karlsen (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 02-01-03 16:52

Fejlen betyder at filen er korrupt så du må forsøge igen.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 2 Jan 2003 13:34:44 +0000 (UTC), "Peter T." <n@d.a> wrote:

>Jeg har hentet en 800 mb dosbaseret selvudpakkende exe-fil, som jeg
>forsøger at eksekvere. Men i dos får jeg beskeden "program too big to fit
>in memory" samt en lang grim næse.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste