Q: Ang. bundkort?CPU?
Fra : Unlock i Horsens

Dato : 02-01-03 10:28

Hej
Jeg har en computer stående som er lidt defekt.

Når man tænder den kommer der lys i osv som der nu skal gøre, men intet
kommer på skærmen og den når kun at være tændt i ca 5 sek. hvor den derefter
slukker af sig selv. Jeg har testet med en anden Psu, med samme resultat.
Har også prøvet at pille alt fra bortset fra cpu/køler+bundkort og ram.

Så lyder mit spørgsmål. Er det en kendt fejl?. Er der nogen der ved om det
er cpu'en eller bundkortet det er galt med?.

HW Specs:
- Athlon 1200
- Asus bundkort
- 300w psu

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-01-03 10:29

"Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Så lyder mit spørgsmål. Er det en kendt fejl?. Er der nogen der ved om
> det er cpu'en eller bundkortet det er galt med?.

Nogen hyletoner?
Hvilket grafikkort?

--
Bjarke Andersen

Fra : Johnny

Dato : 02-01-03 12:48

"Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så lyder mit spørgsmål. Er det en kendt fejl?. Er der nogen der ved om det
> er cpu'en eller bundkortet det er galt med?.

Lyder som fejl ved powerknappen

MVH

Johnny

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 02-01-03 14:08

Der sidder et GF3 128mb gfx i...
Powerknappen har jeg pillet fra og har "kortsluttet" på bundkortet istedet
(ingen forskel)
Og der er ingen hyletoner. (har tjekket med en anden pc-speaker)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-01-03 14:17

> Der sidder et GF3 128mb gfx i...

Hvilket mærke og har du tjekket at det får rigelig med strøm? Prøv evt. med
PCI grafikkort.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-01-03 01:26

Unlock i Horsens wrote:
> Powerknappen har jeg pillet fra og har "kortsluttet" på bundkortet istedet

Hvordan "kortsluttet"?, powerknappen slutter kun forbindelsen i det
øjeblik man trykker på den.

Fra : Cinnober

Dato : 02-01-03 16:53

> [...]
>
> Så lyder mit spørgsmål. Er det en kendt fejl?. Er der nogen der ved om det
> er cpu'en eller bundkortet det er galt med?.

kunne være for høj CPU temperatur.Er der evt. i bios mulighed for at stille
på hvilken temperatur den skal lukke ned ved???
Havde noget af samme problem, pga. køleren sad skævt på cpu.Den lukkede
næsten lige så hurtigt som man tændte den indtil jeg fik køleren sat rigtigt
på.

Fra : .

Dato : 03-01-03 20:33

On Thu, 2 Jan 2003 10:28:14 +0100, "Unlock i Horsens"
<olesan@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Så lyder mit spørgsmål. Er det en kendt fejl?. Er der nogen der ved om det
>er cpu'en eller bundkortet det er galt med?.

Det kan være fordi dit bundkort er sat til at skulle kunne fange hvor
mange omdrejninger din cpu-blæser giver. Nogle blæsere kører for
langsomt i forhold til hvad et bundkort er sat til at acceptere. Det
kunne da også være at din blæser slet ikke kører rundt?
Hvis du kan komme ind i bios for at rette på indstillingen, så skal du
bare rette det der, ellers må du sætte en blæser på der giver de
rigtige værdier til dit bundkort og derefter få rettet indstillingen.
Mit Soltek KAV75 sættes til at slukke hvis cpu-blæseren ikke kører.
Mvh Janko