MS Windows
briani 27239
Ingen lyd XP
Fra : SC

Dato : 02-01-03 09:42

Hej og godt nytår.

Efter nogle problemmer med XP home, har jeg genetableret XP.
Jeg havde et TV-kort AVERTVMEDIA-98 som gav problemmer.Nu kan jeg ikke
afinstallerer det hele.
Jeg kan se følgende fejl i computeradministration-tjenester
=>
Tjenesten AVerMedia, AVerTV WDM Video Capture kunne ikke starte pga.
følgende fejl:
Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret eller
fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet.

Tjenesten AVerMedia, AVerTV WDM TvTuner kunne ikke starte pga. følgende
fejl:
Den angivne driver er ugyldig.

<=

TV-kortet er fjernet.
Hvordan for jeg fjernet disse tjenester ?

Lydkortet er onboard VIA AC97, under egenskaber står der at driver er
installeret men ikke startet ? Hvordan for jeg den startet ? :=((

mvh
Stig

Fra : Thomas

Dato : 02-01-03 10:11

"SC" <sc@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> <=
>
> TV-kortet er fjernet.
> Hvordan for jeg fjernet disse tjenester ?
Prøv at genstarte i fejlsikret tilstand og fjern så både dit tv kort og
lydkortet.
venligst

Thomas

Fra : SC

Dato : 02-01-03 11:12

"Thomas" <BrunsvigerXXX@hotmail.com> wrote in
<av0vme$1mvn$1@news.cybercity.dk>:

snip

>Prøv at genstarte i fejlsikret tilstand og fjern så både dit tv kort
>og lydkortet.
>venligst
>
>Thomas

Det har jeg nu prøvet. Den kunne fjerne alle enheder under "enheder til Lyd video og spil" så godt
hertil. Genstartede i normal visning. Her er resultatet det sammen, forsøger at kører de 2 tjenester (som
den så ikke kan) driverne til lydkort VIA AC97 er aktive men ikke startet.

suk

mvh Stig

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-01-03 16:52

Afinstaller den software der fulgte med.
Control panel | Add/Remove...

Fra : Edmund

Dato : 02-01-03 21:37

SC wrote:
> [...]
>
> <=
>
> TV-kortet er fjernet.
> Hvordan for jeg fjernet disse tjenester ?

Hent Uninstall Driver
http://www.averm.co.uk/support/downloads.html

--
Mvh Edmund
http://home20.inet.tele.dk/edworks/tv98.htm

Fra : SC

Dato : 03-01-03 09:30

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in
<av27u9$bg3fp$1@ID-157131.news.dfncis.de>:

>Hent Uninstall Driver
>http://www.averm.co.uk/support/downloads.html

Det har jeg også prøvet, men da driverne til TV-kort ikke er inst.
ordentligt har den måske ikke ville slette det hele. Det hjalp ikke
noget.
Prøver lige en reparation af XP, ellers må jeg nok reinstallere igen.
Tak for nogle seriøse svar på mit problem.
Vender tilbage senere, når jeg er oppe at køre igen.

mvh Stig

Fra : SC

Dato : 03-01-03 10:30

sc@os.dk (SC) wrote in <Xns92F86099F7A21scosdk@212.54.64.135>:

Det hjalp med en reparation af XP (da jeg prøvede mens TV-kortet
var i ville den ikke, og derfor havde jeg glemt at prøve denne mulighed
igen) Nu er der fin lyd på igen.

Stig