TDC Bredbånd ADSL 1024/256 - hastighed
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-01-03 04:26

Hey

jeg har en 1024/256 Bredbånd forbindelse, og den giver mig et problem som
plager mig meget!

Når jeg ikke uploader så meget, kan jeg sagtens hente over 100 KB/s men hvis
upstream bliver over ca 25 KB/s, falder downstream hastigheden også ned til
ca 30 KB/s og det kører mere eller mindre ustabilt...

F.eks. sidder jeg lige nu og henter lovlige mp3er i DC++ og den har 9
uploads som sender med ca 32 KB/s tilsammen, mens den kun modtager 4 filer,
og kun med ca 10-20 KB/s

Har i andre også samme problem?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-03 05:12

"Esben von Buchwald" <usenet@s-p.a-m-amokk.dk> skrev :

>F.eks. sidder jeg lige nu og henter lovlige mp3er i DC++ og den har 9
>uploads som sender med ca 32 KB/s tilsammen, mens den kun modtager 4 filer,
>og kun med ca 10-20 KB/s
>
>Har i andre også samme problem?

Har ingen problemer, når du uploader, så falder
downloadhastigheden, da der skal sendes returpakker.

http://www.makr.dk/go.php3?updown

På TDCs newsserver, er der en begrænset hastighed svarende til
ca. 25 kilobytes/sek i primetime 17 - 01 og ellers ca. 60
kilobytes/sec.

PS.
Det er en god ide at følge med i news:tele.internet.news-service,
hvis man er interesseret i at vide noget om deres newsservere og
spørgsmålene stilles også bedst der.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-01-03 06:13

> Har ingen problemer, når du uploader, så falder
> downloadhastigheden, da der skal sendes returpakker.
>
> http://www.makr.dk/go.php3?updown

nu er det bare fordi jeg synes problemet er rimelig stort på min linje, det
skete ikke på samme måde på mit tidl. arbejde med en 2mbit proaccess, heller
ik hos en ven med en 512kbit netexpress sat direkte til ADSL modemet

> På TDCs newsserver, er der en begrænset hastighed svarende til
> ca. 25 kilobytes/sek i primetime 17 - 01 og ellers ca. 60
> kilobytes/sec.

jeg snakker om hastigheden, når jeg henter via P2P programmer, ik fra nogen
central server

> PS.
> Det er en god ide at følge med i news:tele.internet.news-service,
> hvis man er interesseret i at vide noget om deres newsservere og
> spørgsmålene stilles også bedst der.

jeg ved ikke hvorfor du snakker om TDCs newsservere, spørgsmålet går netop
på min ADSL forbindelse, som ikke virker så hurtig som andre løsninger, og
derfor ville jeg høre om kunder med samme produkt har samme problem eller om
det er et lokalt problem hos mig

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-03 06:35

"Esben von Buchwald" <usenet@s-p.a-m-amokk.dk> skrev :

>jeg snakker om hastigheden, når jeg henter via P2P programmer, ik fra nogen
>central server

Jeg havde misforstået det - beklager.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-01-03 12:02

"Esben von Buchwald" <usenet@s-p.a-m-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
heller
> ik hos en ven med en 512kbit netexpress sat direkte til ADSL modemet

Problemet er i større grad afhængigt af TCP-stakken på de benyttede
OS'er (i begge ender) end det er afhængigt af linjens finurligheder

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-01-03 06:07

det så nogenlunde sådan her ud da jeg havde 1 som hentede fra mig, med 27
KB/s og jeg selv havde gang i 3-4 downloads, hvorefter jeg disconnectede den
som hentede fra mig - man kan se at download speed stiger med ca lige så
meget som uploaden tog tidligere

http://www.vonbuchwald.dk/download-speed.gif

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-01-03 15:26

"Esben von Buchwald" <usenet@s-p.a-m-amokk.dk> wrote in message

> http://www.vonbuchwald.dk/download-speed.gif

Hov, hvordan for du task manager til at vise både upload og download??

På min viser den bare traffik, og det ser ikke ud til at det er samlet
download og upload, men kun download.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-01-03 18:14

> Hov, hvordan for du task manager til at vise både upload og download??
>
> På min viser den bare traffik, og det ser ikke ud til at det er samlet
> download og upload, men kun download.

prøv at kigge oppe i de menuer der er task manager når du har aktiveret
netværksfanen....

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 02-01-03 19:12

Bjarke Hansen skrev:

> Hov, hvordan for du task manager til at vise både upload og
> download??

Nu sidder jeg godt nok på en Windows.NET Server RC2, men det sidder nok
ca. samme sted på din installation:

View | Network Adapter History | afkryds det du har brug for

Bemærk i øvrigt også hvilke columns du kan tilvælge på de enkelte fane-
blade: View | Select Columns.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-01-03 15:28

> [...]
til
> ca 30 KB/s og det kører mere eller mindre ustabilt...

Du kan "tweake" dine tcp/ip instillinger noget, så det hjælper en del...

Prøv www.dslreports.com/tweak

for at teste, må du ikke belaste din forbindelse

Fra : Claus Frandsen

Dato : 03-01-03 14:42

.... nu er det ikke fordi jeg er total netværksnørd - jeg er mere
software/ hardware nørd, men det er vel *lidt* logisk...

lad os nu sige at JEG (2048/512) henter fra DIG (1024/256) så vile
jeg jo ikke hente hurtigere end du kan sende... dvs. hvis du har
sat din Kazaa eller hvad dine preferencer nu er, til at den samle
bredde der må være i uploads til 64kb/s så kan jeg jo af gode
grunde ikke hente hurtigere end som så...

Jeg ville da blive elleglad, hvis jeg med min 2Mbit ProAccess
kunne hente satans hurtigt fra en polsk server på et 56K modem
det sker bare ikke lige så tit - ha ha

Der er en masse regnestykker du kan lave for at optimere dine
indstillinger, men med de forbindelser du og jeg sidder på syntes
jeg ikke det kan betale sig - om det tager 2 timer eller 2,5 timer
at hente en hel film fra Kazaa (til preview selvfølgelig) er for
mit vedkomne ligegyldigt.

/Claus

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 03-01-03 19:53

> [...]
> jeg ikke det kan betale sig - om det tager 2 timer eller 2,5 timer
> at hente en hel film fra Kazaa (til preview selvfølgelig) er for

jeg ved ik helt om du har forstået mig... min pointe var at min download
hastighed falder kollosalt når uploaden stiger til nærheden af max... og jeg
har hørt at folk med proaccess og netexpres ik har samme problem

Fra : Henning

Dato : 04-01-03 22:25

On Thu, 2 Jan 2003 04:25:42 +0100, "Esben von Buchwald"
<usenet@s-p.a-m-amokk.dk> wrote:

>Hey
>
>jeg har en 1024/256 Bredbånd forbindelse, og den giver mig et problem som
>plager mig meget!

Router? Hvad hvis du sætter din pc direkte i modemet uden om routeren
(husk manuelt at sætte ip-adresse o.a.)

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henrik Andersen

Dato : 05-01-03 07:52

up and down i goes...
kender det !! revet håret af over for Cybercity,, ændret router opsæt, pc
optimering,, intet hjalp
og sidder nu bag TDC med samme tendens
hvor der nydes ... skal der ydes
sådan er det bare ,, eller hva!.
Det med retur pakker er nok grunden.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-01-03 13:52

det er det samme.... hvorfor vil du have jeg manuelt skal sætte ip osv`?