Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
rentefradrag af på bolig...
Fra : Mop

Dato : 01-01-03 23:39

Hej,

Min kæreste og Jeg har købt hus sammen og vi står begge som ejere.

Fruen læser stadig så jeg betaler alle udgifter på boligen og vil for en
mere gennemskuelighed selv benytte mig af rentefradraget.. Må jeg skrive
alle renteudgifterne på min forskudsopgørelse på trods af at vi ejer det med
50% hver??

Mvh
Morten

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-01-03 07:14

"Mop" <mop2@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere gennemskuelighed selv benytte mig af rentefradraget.. Må jeg skrive
> alle renteudgifterne på min forskudsopgørelse på trods af at vi ejer det

Det er yderst tvivlsomt, men prøv hos skattevæsenet. Hvis det er muligt bør
du på forhånd få en accept fra dem - ellers bliver det bare afvist i den
elektroniske ligning.

Venligh hilsen
Knud

Fra : Peter Sørensen

Dato : 03-01-03 17:21

In article <3e13d8c0$0$157$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
knuud@thomsen.dk says...

> [...]
> du på forhånd få en accept fra dem - ellers bliver det bare afvist i den

Ellers må du ned på knæ, og få "papir" på hende
- ægtefolk kan overføre fradrag.

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com