Digital Camera
Fra : thorvald

Dato : 01-01-03 21:39

Jeg har købt mig en ny pc (XP, 2.66 GHz, GeForce4200 grafikkort) med
firewire, og vil gerne hente billeder fra mit digitale videokamera (Sony
TRV740E med DV-in/out). Kameraet har en USB-udgang, og den del virker
udemærket, men uanset hvilken software jeg forsøger at bruge til at læse
digital får jeg en besked om at programmet ikke kan finde mit kamera.

Min plan er at skifte kabel, og måske finde en anden med et
firewire-kort som jeg kan prøve hos, men det tager alt sammen tid, så
hvis du har et godt tip, så lad mig det endeligt vide.

Jeg læste et sted at der første gang kabel sættes i firewire stikke
installeres en driver, hvilket aldrig er sket for mig, og jeg har også
prøvet af fjerne firewire-driveren og installere den på ny, men uden
held.

Thorvald

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 01-01-03 22:31

"thorvald" <thorvald.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:UkIQ9.21567$Hl6.2279408@news010.worldonline.dk...
> Jeg har købt mig en ny pc (XP, 2.66 GHz, GeForce4200 grafikkort) med
> firewire, og vil gerne hente billeder fra mit digitale videokamera (Sony
> TRV740E med DV-in/out).
Jeg er sikker på, du vil få et mere kvalificeret svar i NG
dk.fritid.foto
Her finder du eksperterne, der ved alt om foto
incl. digital videokameraoverførsel til PC.

Mvh
Bjarne

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-01-03 19:19

"Bjarne Hansen" <bjarne.inger@post.tele.dk> wrote in

> Jeg er sikker på, du vil få et mere kvalificeret svar i NG
> dk.fritid.foto
> Her finder du eksperterne, der ved alt om foto
> incl. digital videokameraoverførsel til PC.

Umiddelbart vil jeg mene dk.edb.videoredigering er et bedre bud.

Mvh.
Flemming
--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Mogens

Dato : 02-01-03 01:35

On Wed, 01 Jan 2003 20:38:36 GMT, "thorvald" <thorvald.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>installeres en driver, hvilket aldrig er sket for mig, og jeg har også
>prøvet af fjerne firewire-driveren og installere den på ny, men uden

Måske Firewire porten skal aktiveres i BIOS først.
( rent gætværk )