køb af notebook
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 01-01-03 15:04

Jeg skal købe en notebook, den skal kunne bruges sammen med min brother
printer, mit logitech tastetur, og så skal den kunne fungere i et netvæk med
min stationære som kører WinXP. Den skal hovedsageligt bruges til at skrive
på. Er der nogen som har et forslag til en maskine? Når jeg kigge på de
forskellige hjemmesider synes jeg at jeg bare bliver mere forvirret

Fra : Henning

Dato : 01-01-03 18:43

On Wed, 1 Jan 2003 15:03:32 +0100, "Jakob Johannessen"
<whisky@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg skal købe en notebook, den skal kunne bruges sammen med min brother
www.dell.dk - konfigurer og køb over nettet Starter ved ca.
10.000,- for _kvalitet_!!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Søren Friis

Dato : 02-01-03 14:20

> Starter ved ca. 10.000,- for _kvalitet_!!

Hvis det handler om kvalitet, så er IBM Thinkpad det bedste af det
bedste. Prisen er lidt højere end andre mærker, men til gengæld får du
smæk (kvalitetsmæssigt) for skillingen.

Bare lige mit besyv.

/SF
(Tidliger ejer af Thinkpad 600, 600E og nu ejer af Thinkpad T23)

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 02-01-03 19:13

"Søren Friis" <soren@friis.mail.dk> wrote in message

> Hvis det handler om kvalitet, så er IBM Thinkpad det bedste af det
> bedste. Prisen er lidt højere end andre mærker, men til gengæld får du
> smæk (kvalitetsmæssigt) for skillingen.

Jeg kan kun erklære mig fuldstændig enig, og komme med lidt flere
erfaringer:

Jeg er pt. ejer af en IBM Thinkpad 600X og det er en dejlig maskine selvom
den efterhånden har et par år på bagen. Tidligere havde jeg en Toshiba, som
specifikationsmæssigt ikke var ret forskellig fra IBM'en, men i brug er IBM
helt klart at foretrække. IBM's tastaturer er rigtig gode. Både med hensyn
til holdbarhed, "tryk-fornemmelsen" og placering. På mange bærbare er INS,
DEL, HOME etc. kastet ind på tastaturet, hvor der er plads, hvorimod de på
IBM sidder som de skal i forhold til hinanden.
Mange har i første omgang svært ved at benytte Trackpointen på IBM's
bærbare, og foretrækker derfor Touchpads. Det er efter min mening en stor
fejl, da man efter en kort tilvænningsperiode er i stand til at arbejde
hurtigere og mere præcist med trackpointen end det er muligt med en
touchpad. (Toshibas forsøg på at efterligne IBM's trackpoint er dog meget
sølle. Der er en verden til forskel her.)
Den eneste bet jeg kan komme i tanke om ved trackpoint-systemet er, at
cap'en skal skiftes engang imellem.

> Bare lige mit besyv.

Det må så være mit be-otte.

--
Jimmy Nielsen, der faktisk altid bruger sin IBM Thinkpad derhjemme, selvom
en fuldt funktionsdygtig stationær PC er indenfor rækkevidde.