MS Windows
briani 27239
Systemgendannelse?
Fra : goofy

Dato : 01-01-03 12:11

Hej NG

Behøver lidt hjælp
Hvor er det at man kan slå fra/til m.h.t. systemgendannelse,

Jeg havde brug for der her til morgen, men der var kun een dato at vælge
imellem, der plejer at være mange flere
Håber i kan hjælpe

Steen Vinbæk

Fra : Madsen

Dato : 01-01-03 12:27

goofy skrev:

> Hvor er det at man kan slå fra/til m.h.t. systemgendannelse,

Hvis det er WinXP du snakker om så kan du slå det fra og til inde i
Control Panel > System > System Restore.

Madsen.

Fra : goofy

Dato : 01-01-03 12:41

Hej Madsen

> Hvis det er WinXP du snakker om så kan du slå det fra og til inde i
> Control Panel > System > System Restore.
Takker
Med den var slået til, ved du hvorfor der kun er en dato?

Steen

Fra : Madsen

Dato : 01-01-03 12:56

goofy skrev:

> ved du hvorfor der kun er en dato?

Nej, for jeg bruger ikke systemgendannelse så her er det slået fra.
Jeg ved at du kan rydde op i gendannelsespunkter med værktøjet Disk
Cleanup som befinder sig inde i Start > Programs > Accessories >
System Tools, men det sker ikke uden at man selv beder om det. Det
tror jeg da ikke i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : ha

Dato : 01-01-03 12:49

> Jeg havde brug for der her til morgen, men der var kun een dato at
> vælge imellem, der plejer at være mange flere
> Håber i kan hjælpe

Sådan var det også hos mig, jeg har windows mistænkt for
at den nulstiller gendanelsespunkterne ved årsskift.
Er der iøvrigt nogen der ved, om man kan gemme et
gendannelsespunkt, således man altid har det i baghånden,
lidt som et image. Gendannelse går jo lidt hurtigere hvis
det bare er nogle småting man lige skal have ryddet af
vejen.

mvh og
Godt nytår

ha

Fra : ha

Dato : 01-01-03 12:55

> Sådan var det også hos mig, jeg har windows mistænkt for
> at den nulstiller gendanelsespunkterne ved årsskift.

Hold da helt k... hvor jeg sover.
Ovenover månedskalenderen i vinduet hvor der er vist
datoer for gendannelsespunkterne er der en pil der
peger til venstre og en der peger til højre. Der vises ingen
gendannelsespunkter på kalenderen, fårdi der endnu ikke
er lavet nogle i j a n u a r måned. Klik på pilen der peger
til venstre, og du er tilbage i d e c e m b e r, så kan du
finde dine gamle gendannelsespunkter.

Tsk tsk, man bliver sgu helt flov engang imellem

mvh og
Godt nytår

ha

Fra : goofy

Dato : 01-01-03 13:27

Hej HA
> [...]
> er lavet nogle i j a n u a r måned. Klik på pilen der peger
> til venstre, og du er tilbage i d e c e m b e r, så kan du

Du er ikke den eneste, men viu har en " lovlig " undskyldning

Steen Vinbæk