REQ: Kan nogen hjælpe med Linux FSCK Diskb~
Fra : NOSPAMmerced@mail.dk

Dato : 01-01-03 11:42

Jeg har en ny opdateret SUN COBALT RAQ3 som loader kernal men ikke booter
partition. Kan nogen fortælle mig hvad jeg nu skal gøre ? for når jeg
skriver "fsck /dev/hda" siger den:

Parallelizing fsck version 1.14 (9-Jan-1999)
e2fsck 1.14, 9-Jan-1999 for EXT2 FS 0.5b, 95/08/09
Couldn't find ext2 superblock, trying backup blocks...
fsck.ext2: Bad magic number in super-block while trying to open /dev/hda

The superblock could not be read or does not describe a correct ext2
filesystem. If the device is valid and it really contains an ext2
filesystem (and not swap or ufs or something else), then the superblock is
corrupt, and you might try running e2fsck with an alternate superblock:
e2fsck -b 8193 <device>

(Repair filesystem) 2fsck /dev/hda
[...]

Med venlig hilsen
Erik - skriv gerne til _______________________________merced@mail.dk - eller
ring gerne på 26211000 - betaæler gerne for hurtig løsning.

Fra : Larz

Dato : 01-01-03 15:04

> Jeg har en ny opdateret SUN COBALT RAQ3 som loader kernal men ikke booter
> partition. Kan nogen fortælle mig hvad jeg nu skal gøre ? for når jeg
> skriver "fsck /dev/hda" siger den:

<SNIP/>

Skriv i stedet: fsck /dev/hdaX hvor X er den partition der skal fixes!

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.