MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
license XP-pro
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-01-03 02:54

Hej!
Jeg har nu surfet rundt på MS website for at finde ud af hvad licensen på en
WinXPpro dækker for en privat person.
Jeg kan finde noget om :

Licenser til mindre og mellemstore virksomheder
Licenser til mellemstore og store virksomheder
Licenser til studerende og lærere

Men ikke noget hvad der gælder for private.
Dækker en XPpro license så jeg kan installere den på både min stationære og
min bærbare ??
Måske nogen kan finde en URL som henviser til noget ?

Venligst
Henry Lerche Madsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-01-03 04:22

Nej.
Licens aftalen findes på CD'en og du klikkede ja til den da du
installerede.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-01-03 11:59

--
Venligst
Henry Lerche Madsen
> Nej.
> Licens aftalen findes på CD'en og du klikkede ja til den da du
> installerede.

Ak ja det er et typisk svar som man får i danske nyhedsgrupper.
jeg mener ikke at have nævnt at jeg ejer XP.
Jeg har IKKE XP installeret, men har tiltænkt at erhverve den, men du må da
kunne se det totalt åndsvage i at man først skal købe produktet for at se
licensen.

Fra : ha

Dato : 01-01-03 12:46

> Ak ja det er et typisk svar som man får i danske nyhedsgrupper.
> jeg mener ikke at have nævnt at jeg ejer XP.

Så så rolig nu, dit spørgsmål kunne jo være misforstået

> Jeg har IKKE XP installeret, men har tiltænkt at erhverve den, men du
> må da kunne se det totalt åndsvage i at man først skal købe produktet
> for at se licensen.

Jo, det har du for sådan set ret i, men såvidt jeg husker, står
der også i licensen, at såfremt du IKKE kan godkende den, skal
du bare returnere produktet og få dine penge tilbage.

For så at svare på dit spørgsmål:
"Dækker en XPpro license så jeg kan installere den på både min stationære og
min bærbare ??"

Nej det gør den ikke, den kan/må kun installeres på en enkelt
maskine.

mvh og
Godt nytår

ha

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-01-03 21:03

ha wrote:

> Så så rolig nu, dit spørgsmål kunne jo være misforstået

i så fald må du undskylde..

> Jo, det har du for sådan set ret i, men såvidt jeg husker, står
> der også i licensen, at såfremt du IKKE kan godkende den, skal
> du bare returnere produktet og få dine penge tilbage.

Hmm ja det er jo en mulighed, men virker en smule bøvlet at MS ikke
kan oplyse om licensen før de sælger...

> Nej det gør den ikke, den kan/må kun installeres på en enkelt
> maskine.

Så er det lidt peberet at opdatere ca. 4.000,-

Også godt nytår til jer...
--
See yea....

Fra : John Rothborg Morten~

Dato : 01-01-03 12:50

> [...]
da
> kunne se det totalt åndsvage i at man først skal købe produktet for at se

En Windows XP pro licens giver kun ret til at installere OS på en maskine.
Du skal have 2 licenser hvis du skal installere OS på både en bærbar og en
stationær. Dette gælder både hvis du opgraderer og hvis du laver en "ren"
installation.

Med venlig hilsen

John R. Mortensen