1. Parts - 3. Parts ... ??
Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 31-12-02 20:35

Hej,

Et kort spørgsmål.. Ved køb a RAM, støder man på de velkendte udtryk 1. 2.
og 3. Parts.. Hvad betyder dette egentlig? Jeg har altid haft den
opfattelse, at 1. Parts var det bedste. Men ved PC3500 og PC3700 klodser,
findes 1. Parts ikke.. So.. Help me out, pls..

Hvad betyder det?

På forhånd tak, og godt nytår!!

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Brian - E-Mail: [ New-Yorq@City.dk ]

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-12-02 22:14

"[ B@CHFiRE ]" <New-Yorq@City.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opfattelse, at 1. Parts var det bedste. Men ved PC3500 og PC3700 klodser,
> findes 1. Parts ikke.. So.. Help me out, pls..

Parts beskrivelserne er et udtryk for i hvor høj grad rammen er fremstillet
in house.
1 parts ram er fuldstændigt fremstillet in house dvs, ramchipsene er
produceret af leverandøren selv
2 parts ram er fremstillet med chips fra en anden leverandør og 3 parts er
stort set resale af anden producents ram under eget navn!

De kan såmænd være lige gode for det!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Preben Andersen

Dato : 31-12-02 22:42

"Jesper Nielsen" <jni@stoptdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> 2 parts ram er fremstillet med chips fra en anden leverandør og 3 parts er
> stort set resale af anden producents ram under eget navn!

Ikke helt korrekt.
1.parts betyder, at producenten har fremstillet både chips og print og
samlet det.
2. parts betyder at producenten har fremstillet enten chips eller print og
samlet det.
3. parts betyder at producenten har samlet chips og print, som er produceret
af andre.

mvh
Preben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-12-02 23:45

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message

> 3. parts betyder at producenten har samlet chips og print, som er
produceret
> af andre.

Kan det ikke også betyder at producenten fx har lavet chips, og en anden har
lavet printet og en tredie samlet?

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-01-03 10:58

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Kan det ikke også betyder at producenten fx har lavet chips, og en anden
har
> lavet printet og en tredie samlet?

Det er vist også det, jeg skriver, eller det var i hvert fald det, jeg mente

mvh
Preben

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 01-01-03 13:00

Hej alle der har svaret,

Mange tak for info. Så blev man så klogere. ;)