Bios opdatering
Fra : Faxøe

Dato : 31-12-02 16:57

Jeg har lige opdateret bios'en på mit K7T266 Pro (MS-6380) bundkort, og da
jeg genstartede min computer, stoppede den ved cpu indlæsningen og det gør
den hver gang jeg tænder min pc nu, så jeg kan ingen gang sætte min bios
tilbage til det gamle, for pc tarter slet ikke. Cpu'en er ikke brændt af og
jeg har cleared Cmos. Plz hjælp mig da det er ret træls hvis mit bundkort er
ubrugeligt nu.
Lasse

Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-01-03 05:32

On Tue, 31 Dec 2002 16:57:29 +0100, Faxøe <faxoe@zybermail.dk> wrote:

> [...]
> og
> jeg har cleared Cmos. Plz hjælp mig da det er ret træls hvis mit bundkort

Så lad dog for helveder vær mad at flashe din bios hvis du ikke ved hvordan
det gøres ordenlig...skovl.

Men du ka redde dit mobo ved at starte maskinen med en bootdisk hvor på der
ligger en brugbar bin fil og dit flash program.
Du kan finde bootdisken på http://www.bootdisk.com/
Hvis det ikke hjælper er der kun en udskrftning af bios chippen som
hjælper. Det koster mange penge

--
Thomas Hansen

Fra : Villy Jensen

Dato : 01-01-03 09:53

> Men du ka redde dit mobo ved at starte maskinen med en bootdisk hvor på
der
> ligger en brugbar bin fil og dit flash program.

Næh, det kan man ikke - Lasse skriver jo at masken stopper så tidligt
i POST, at den slet ikke kan læse en FDD

Det er så vidt jeg kan se på
http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6380_S.jpg
en iloddet BIOS-chip. Hvis det er rigtigt, så har Lasse en 'dyr frisbee'

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 02-01-03 04:55

Villy Jensen wrote:

> Det er så vidt jeg kan se på
> http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6380_S.jpg
> en iloddet BIOS-chip. Hvis det er rigtigt, så har Lasse en 'dyr frisbee'

Så vidt jeg kan se, så er det en ganske almindelig PLCC-chip i en dertil
passende sokkel - den skulle da nemt kunne tages af, faktisk nemmere end
en DIP(32) chip.

Tag klistermærket af og se om chippen er på listen over chips på

http://www.loet.de/download/206.txt

hvis den er det, så kan jeg flashe den. Koster ikke andet end portoen.

Fra : Søren

Dato : 10-01-03 23:31

On Thu, 02 Jan 2003 04:55:11 +0100, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

>Tag klistermærket af og se om chippen er på listen over chips på
>
>http://www.loet.de/download/206.txt
>
>hvis den er det, så kan jeg flashe den. Koster ikke andet end portoen.

Min bios står vist nok ikke på listen, det er fra et Gigabyte GA-7ZX
rev 5.0. det eneste der står på chippen er på et klistermærke:

686
Amibios
(c) 1999
AW54
6981

Det er en SMD chip, der under klistermærket er hvid med ligesom
sølvfarvede ringe.

Kan du identificere den ?

Kan du opdatere den ?

eller kender du en der kan ?

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 11-01-03 07:50

Søren wrote:
> Min bios står vist nok ikke på listen, det er fra et Gigabyte GA-7ZX
> rev 5.0. det eneste der står på chippen er på et klistermærke:

> [...]

Jeg kan ikke bruge det der står på klistermærket til en bønne.

> Det er en SMD chip,

Nej, det hedder PLCC.

> der under klistermærket er hvid med ligesom
> sølvfarvede ringe.

??

> Kan du identificere den ?

Tag/pil klistermærket af, det har _ingen_ betydning hvad der står på det.
Det er meget små bogstaver, du skal måske have et forstørrelsesglas til
at se dem med.

> Kan du opdatere den ?

Som jeg skrev, hvis den er på listen.

Fra : J. Jensen

Dato : 01-01-03 11:34

"Thomas Hansen" <thomas.hansen@image.dkDUSKALFJERNEDETTE> skrev i en
meddelelse newsriaz76blvzru8w@news.image.dk...

> Så lad dog for helveder vær mad at flashe din bios hvis du ikke ved
hvordan
> det gøres ordenlig...skovl.

Kan vi lige få kammertonen makker...idiot.
Alle kan komme galt afsted.

Jesper

Fra : Gjøl

Dato : 01-01-03 12:02

> "Thomas Hansen" <thomas.hansen@image.dkDUSKALFJERNEDETTE> skrev i en
> meddelelse newsriaz76blvzru8w@news.image.dk...

A piller ikk, A reparere.
(den er kun sjov, hvis man kender Brdr. Mortensens julekalender)

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-03 17:18

>Så lad dog for helveder vær mad at flashe din bios hvis du ikke ved hvordan
>det gøres ordenlig...skovl.

Avv, men der er noget om snakker, en PC er en følsom ting hvis man
ikke ved hvad man laver, så overlad det til øvet personale eller venner.
Hvis jeg gik ned og prøvede at tune min bil, så kan jeg godt tage
bussen på arbejde i morgen. :-/

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Faxøe

Dato : 01-01-03 20:20

Jeg har fandme flashed flere bios'er end du har spist ærter, så vil du være
så venlig at tale pænt, da det er første gang for mig at der har været
nogensomhelst komplikationer i forbindelse med flashning af bioser.
Lasse

Fra : Dr.Ralph

Dato : 01-01-03 21:25

On Wed, 1 Jan 2003 20:20:17 +0100, Faxøe wrote:

> [...]
> så venlig at tale pænt, da det er første gang for mig at der har været
> nogensomhelst komplikationer i forbindelse med flashning af bioser.

Jeg har flashet 3 BIOS'er i mit liv - og alt er gået vel hver gang.

Men jeg ved fra debatter, at bios flashing er hamrende følsomt - og det KAN
gå galt uden, at man selv nødvendigvis har hele skylden.

Kan ikke afhjæle dit problem, men har sympati med dig - og vil blot sige,
at folk der ikke har fornuftigt at sige, endsige råd, men blot hakker ned
på folk med platte sætninger, som:

"Så lad dog for helveder vær mad at flashe din bios hvis du ikke ved
hvordan det gøres ordenlig...skovl."

og dernæst kommer med et ubrugeligt råd - burde undlade at kommentere.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Faxøe

Dato : 01-01-03 22:36

Jamen mange tak da

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 01-01-03 22:33

Faxøe wrote:
> Jeg har lige opdateret bios'en på mit K7T266 Pro (MS-6380) bundkort,

Hvilken (hardware)revision er bundkortet?

Præcist hvilken fil(bios) hentede du?

Fra : Faxøe

Dato : 02-01-03 23:59

Taget fra Msi's hp:
VIA® Apollo KT266A
K7T266 Pro2-U(MS-6593)
BIOS Type: AMI® BIOS
File Size 510KB
Version 1.5
Update date 2002-11-21
Update Description: Update on-board LAN bootrom
Special note ,
Download 6593v15.exe
Det var denne pakke jeg downloadede og brugte.
Håber det var det du spurgte om
ps, bundkortet hedder præcis K7T266 Pro uden Ro og/eller RU

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-01-03 01:23

Faxøe wrote:
> K7T266 Pro2-U(MS-6593)
> K7T266 Pro uden Ro og/eller RU

Det er stensikkert den forkerte bios.
Jeg kan også se hvad der er gået galt, du er stoppet efter at have valgt
"Socket A" i deres produktoversigt, og set at der kun var ét bræt under
det punkt. Det rigtige board ligger under "Archives"..

http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=27&NAME=MS-6380

Løsning:

Du kan sende chippen til mig, så flasher jeg den og sender den tilbage.
Det koster kun porto (begge veje, så der skal frankeret svarkuvert med).

Fra : Faxøe

Dato : 03-01-03 19:42

Uha, jeg føler mig godtnok dum nu. Jeg har længe gået og været irriteret på
MSI's hjemmeside da den hele tiden har været gået ned, og da den så endelig
har virket, har jeg været så hurtig at jeg har overset et tal, knap så godt.
Men tak fordi du fandt fejlen for mig.
Hvis ikke jeg finder anden løsning (har et par eksperter til at kigge på
det), kan vi lige snakke om flashningen, og mange tak fordi du stiller den
service til rådighed for os tåber.
Med venlig hilsen
Lasse Faxøe