Hjælp til nyindkøb af computerdele
Fra : Ole Gammelgård

Dato : 31-12-02 15:32

Jeg har netop vundet en athlon xp 2200+ i en konkurrence, og vil derfor til
at samle mig en ny pc. Jeg har besluttet mig for at tage en 40 gb (7.200
rpm) wd hd og
et creative dvd-drev fra min nuværende computer. Maskinen skal både bruges
til spil og arbejde.
Jeg overvejer at købe disse dele fra midt-data.dk:

Diskettedrev
110

Asus ATX XP/Throughbred Nvidia nForce2 SPP
1330

Codegen ATX Miditower kabinet ATX-6049-C10
395

Asus CDRW Brænder 40/12/48 IDE Kit
475
48X / 40X / 12X / IDE

2 x Samsung 256 MB DDR RAM PC2700 333 Mhz af 720
1440
DDR RAM 400 Mhz 3200

Viewsonic 17'' Digital Monitor 0.21dp (H)
1550

Point of View GeForce4 Ti4200
1355
GeForce 4 TI 4200 / AGP X4 / 128MB DDR / TV-OUT

Labtec Pulse 2 Point Speakers
250
2 x Sataliter / 1 x Subwoffer

MicroSoft IntelliMouse Explorer 3.0 / Bulk
330

Logitech Navigator 2001 Keyboard SE PS/2 / USB
305

Glacialtech AMD XP / Thunderbird / Duron / Lydsvag
195

I alt m. moms
7735

I alt uden moms
6188

Virker det fornuftigt?

Jeg har bevidst valgt kun at købe ddr333 efter en test jeg læste på toms
hardwareguide (tomshardware.com)!

Hvis jeg så køber det, hvad skal jeg så indstille i bios for at får det til
at køre godt? jeg tænker f.eks. på ram, bus, cpu......

Venlig hilsen

Ole Gammelgård

Fra : Leony

Dato : 31-12-02 15:45

"Ole Gammelgård" <bizty@tanke.dk> skrev i en meddelelse

> Codegen ATX Miditower kabinet ATX-6049-C10
> 395

Overvej at bruge 400 kr mere på et Chieftec eller andet kabinet. Det bliver
trods alt ikke lige så hurtigt gammelt som andet hardware.
Samtidig så er Codegen mest kendt for at være billigt ikke for deres
kvalivare (undskylder på forhånd til alle de begejstrede Codegen-fans).

> Asus CDRW Brænder 40/12/48 IDE Kit

Ville nok hellere købe et Lite-On, Yamaha eller Plextor (alt efter
pengepungens størrelse), men hellere et Lite-On end et Asus - det er dog et
spørgsmål om personlig præference. Der er garanteret ikke noget i vejen med
Asus-drevet.

> 2 x Samsung 256 MB DDR RAM PC2700 333 Mhz af 720
> 1440

Hvorfor ikke købe en blok på 512 MB (er ikke lige klar over om der er en
begrænsning på bundkort/chipset som ikke muliggør dette)

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ole Gammelgård

Dato : 31-12-02 16:04

> Hvorfor ikke købe en blok på 512 MB (er ikke lige klar over om der er en
> begrænsning på bundkort/chipset som ikke muliggør dette)

Fordelen ved det nye nVidia chipset er jo at det har dual memory
controller!!!!!

Fra : Leony

Dato : 02-01-03 11:19

> Fordelen ved det nye nVidia chipset er jo at det har dual memory
> controller!!!!!

Det var jeg så ikke lige opmærksom på.
Jeg vil da give dig ret i, at man lige så godt kan udnytte de fordele et
board giver også selvom resultatet af fordelene måske ikke er mærkbare/knap
målbare. Fandt disse benchmarks som viser forskellen på 2x256 MB RAM og
1x512 MB RAM:
http://www.ocworkbench.com/2002/asus/a7n8x/a7n8xp3.htm
Jeg er ikke imponeret, men det kan jo være der er nogle stabilitetsforskelle
eller lignende.
Ved ikke om det testede Asus-board er det du har valgt.

Held og lykke med dit nye system, synes det lyder meget fornuftigt.

Fra : Robert Jensen

Dato : 31-12-02 15:55

"Ole Gammelgård" <bizty@tanke.dk> wrote in message
> [...]
> til spil og arbejde.
> Jeg overvejer at købe disse dele fra midt-data.dk:

vi lige komme med en lille advarsel.
det løb mig kodt ned af ryggen, da du skrev at du ville købe alle de der
ting af midt-data.
har vildt dårlige erfaringer med dem, og jeg ved at jeg ikke er alene.
de har f.eks stadigvæk mit gamle a7v133 bundkort, som de konstant påstår
virker..hvilket det ikke gør med pc133 ram......men nok om det.

vil bare gerne bede dig om meget kraftigt lige at læse disse her tråde
ignenem, og se at jeg ikke er den eneste, der har denne mening.
er ellers bange for at du brænder nallerne hvis der er nogle af tingene der
ikke virker.

http://www.overclocking.dk/forum.asp?mode=traade&id=103836&emneID=18
http://www.overclocking.dk/forum.asp?mode=traade&id=104615&emneID=9

der er en til der startede hele debatten, kan dog ikke lige finde
den...beklager.

håber ikke at i syntes det er for meget Ot, men håber at i bare tager det
som et venligt råd.

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Mogens

Dato : 31-12-02 16:06

On Tue, 31 Dec 2002 15:54:33 +0100, "Robert Jensen"
<fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote:

>vi lige komme med en lille advarsel.
>det løb mig kodt ned af ryggen, da du skrev at du ville købe alle de der
>ting af midt-data.
>har vildt dårlige erfaringer med dem, og jeg ved at jeg ikke er alene.

Så har du været utroligt uheldig. Jeg har selv handlet hos
Midtdata masser af gange igennem de sidste par år og
det samme har adskillige af mine venner og familiemedlemmer.
Jeg har kun ros til Midtdata's hurtige og præcise service.
Efter at have handlet for mindst 40.000 hos dem har de
endnu ikke leveret en eneste ting som var forkert eller i
stykker.

Jeg har prøvet adskillige andre online butikker og Midtdata
står så absolut øverst på min list over de butikker jeg helst
vil handle hos.

Godt nytår

mvh Mogens

Fra : Ole Gammelgård

Dato : 31-12-02 16:08

Jeg har selv handlet ved midt-data en gang, og uden problemer.
Men hovedsagen er: Hvor vil du så andbefale at handle når jeg skal ha ca. de
samme ting?

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e11afa4$0$168$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Robert Jensen

Dato : 31-12-02 16:18

> Jeg har selv handlet ved midt-data en gang, og uden problemer.
> Men hovedsagen er: Hvor vil du så andbefale at handle når jeg skal ha ca.
de
> samme ting?

nu ved jeg ikke lige hvor du bor, men jeg ville nok printe listen med priser
og dele ud fra edbpriser, og så gå ned til de lokale butikker i din omegn
(for mit vedkommende frederiksberg alle)
kender en del der med en prisliste i hånden får samme priser som på
edbpriser, når de tropper op personligt, og "pruttter" lidt.

og så er det nu engang altid nemmere at klage når man står personligt over
for butikken, i stedet for via mail.

syntes ellers generelt at webbutikker, er hurtige og billige, så længe varen
virker, men når den ikke gør, ender man hurtigt med at betale en formue i
porto + alt den tid man skal vente på at få et produkt tilbage igen.

var indtil for 2 mdr godt tilfreds med it-butikken, men efter de var over 1
mdr om at få byttet en xp1600+ processor, og jeg måtte ringe ind til dem
utallige gange for at rykke for min vare, så vælger jeg nok dem fra næste
gang jeg køber noget.

prøv dig frem...mit valg er bare aldrig midt data.

håber det hjalp.

--

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Ole Gammelgård

Dato : 31-12-02 16:23

Jeg kan kun give dig ret, men der er altså ikke ret mange som har alle,
eller næsten alle de produkter jeg har bestemt mig for. F.eks. er det
vigtigt for mig at få samsung ram...

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e11b507$0$139$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Robert Jensen

Dato : 31-12-02 16:42

> [...]
> Jeg kan kun give dig ret, men der er altså ikke ret mange som har alle,
> eller næsten alle de produkter jeg har bestemt mig for. F.eks. er det

jamen så vil jeg nok sige alle andre en midt-data.

http://81.19.227.142/EdbReklame/prcdata_top10.htm
multimedia world har dine samsung ram ca 100 kr billigere end midt data.

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Martin K

Dato : 31-12-02 17:07

Robert Jensen wrote:
> http://81.19.227.142/EdbReklame/prcdata_top10.htm
> multimedia world har dine samsung ram ca 100 kr billigere end midt
> data.

Hehe dit link er vidst ikke ramt 100% rigtigt...

Godt nytår

--
Martin K

Fra : Robert Jensen

Dato : 01-01-03 20:12

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> Hehe dit link er vidst ikke ramt 100% rigtigt...

ups

prøver igen
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494827897

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Martin K

Dato : 31-12-02 16:28

Robert Jensen wrote:
> vi lige komme med en lille advarsel.
> det løb mig kodt ned af ryggen, da du skrev at du ville købe alle de
> der ting af midt-data.

Jeg mener også du har været uheldig. Jeg har nok lagt mellem 10.000 og
15.000 der, og der har bare altid været god service. Jeg har også sagtens
kunne få penge tilbage på brugte varer mv. Jeg har bestemt ikke noget at
klage over med midtdata. Jeg ville til hver en tid meget hellere handle over
nettet end i butikker på falkonnér alle mv. Jeg har fået en meget ussel
behandling af den største af de butikker der ligger derinde... Navnet er nok
irrelavant da nogle måske vil føle sig forulempet...

--
Martin K