Harddisk eller RAM??
Fra : Kurt Christoffersen

Dato : 31-12-02 13:59

Data:Pentium II-Intel 800MHZ- SDRAM 512-Bundkort ASUS CUBX-L revison
1007.A-ADSL forbindelse
Problem opstået efter at have skiftet SDRAM fra 256 til 512 : Fryser nogle
gange efter at have kørt en dag- ofte hvis jeg er på nettet-afgiver en lyd
som
om den ikke kan finde RAM eller hardisk.Har byttet rundt på de to RAM
moduler i de fire sokler- det hjalp et nogle dage.
Afhjælpes ved at tage strømstik ud i nogle timer.
Kan nogle hjælpe???

Kurt Christoffersen

Fra : Robert Jensen

Dato : 31-12-02 14:59

"Kurt Christoffersen" <ecodama@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> moduler i de fire sokler- det hjalp et nogle dage.
> Afhjælpes ved at tage strømstik ud i nogle timer.

kommer til at tænke...defekt ram blok ?

kender du ikke nogle du kan låne en anden ram blok af og se om det er det ?

havde engang samme problem emd en pc, men der var fejlen at der på
ramblokken stod kun til via chipsæt, og der var sis chipsæt i maskinen.

--

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 31-12-02 16:05

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev > >
> kommer til at tænke...defekt ram blok ?

Er Ram blokkene af samme fabrikat?

Har oplevet at have to forskellige fabrikater i maskinen den ene var
Kingston, kan ikke husket navnet på den anden (maskinen født med), men da de
begge blokke blev til Kingston, så var der ingen problemer.
Så det er ikke sikkert at din ene blok er fejlbehæftet, men at dine to
blokke bare ikke kan sammen

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : J. Jensen

Dato : 01-01-03 11:49

"Kurt Christoffersen" <ecodama@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> moduler i de fire sokler- det hjalp et nogle dage.
> Afhjælpes ved at tage strømstik ud i nogle timer.

Du skriver selv at det måske sker ved "afgiver en lyd som om den ikke kan
finde ".
Har du flyttet rundt på pci kortene i din maskine ?
Kender ikke lige dit bundkort, men på en del bundkort er der problemer med
irq sharing på det sidste pci slot, 5,6 eller hvad hvad det hedder i dit
tilfælde.
Hvis du har noget siddende i sidste pci slot, så prøv at flytte det til et
andet.

Ellers så tjek dine nye RAM med http://www.memtest86.com/

Jesper