Problemer med X i debian.
Fra : Kasper

Dato : 31-12-02 10:59

Hej ng.
Jeg har nu for 3. gang forsøgt at installere debian woody, og jeg når
nøjagtigt ligeså langt som sidst. Systemet er installeret, men x
virker ikke. San starter fint op og begynder at loade kde, men når den
når til mus og keyboard afbryder den, fordi den ikke kan finde min
mus. Jeg har en Logitech cordless mouseman wheel, og jeg har forsøgt
at installere den som en alm. ps2 mus, og som en Imps2 (hedder det
vistnok), og som en mouseman. Ingen af dem virker dog. Som port har
jeg valgt psaux, da den sidder i ps2 porten - er det forkert?
Håber i har nogle forslag til hvad jeg kan gøre.

Mvh, og godt nytår - Kasper

Fra : Jan Larsen

Dato : 31-12-02 13:20

> [...]
> jeg valgt psaux, da den sidder i ps2 porten - er det forkert?
> Håber i har nogle forslag til hvad jeg kan gøre.

Jeg har prøvet det samme, troede også det var min mus, men det viste sig det
var mit grafikkort..men prøv at omkonfigure xserveren til det virker men
dpkg-reconfigure xserver-xfree86

Det virke ved mig

Mvh Jan

Fra : Kasper

Dato : 31-12-02 14:24

On Tue, 31 Dec 2002 13:20:00 +0100, Jan Larsen <jan@snubi.dk> wrote:

> [...]
>var mit grafikkort..men prøv at omkonfigure xserveren til det virker men

Har jeg prøvet rigtigt mange gange - sjovt du har haft samme problem
og det var dit grafikkort. Hvis jeg manuelt går ind og fortæller den
hvilken mus den skal bruge, kommer den bagefter med fejlen - no
screeen found. Måske er det bare mit grafikkort.
Kortet er et geeforce 2 ultra m. 64 bmb. ddr ram.
Jeg bruger vesa driveren, da den virker med mandrake - er det forkert?

Fra : Jan Larsen

Dato : 31-12-02 14:42

> [...]
> Kortet er et geeforce 2 ultra m. 64 bmb. ddr ram.
> Jeg bruger vesa driveren, da den virker med mandrake - er det forkert?

Har selv lige installeret Debian woody med kde3 på en maskine med samme
kort, jeg kan bare ikke huske hvilken driver det endte med jeg brugte, der
havde jeg samme problem til at starte med.

Mvh Jan

Fra : Kasper

Dato : 31-12-02 15:49

On Tue, 31 Dec 2002 14:41:36 +0100, Jan Larsen <jan@snubi.dk> wrote:

>Har selv lige installeret Debian woody med kde3 på en maskine med samme
>kort, jeg kan bare ikke huske hvilken driver det endte med jeg brugte, der
>havde jeg samme problem til at starte med.

Hmm.. nu har jeg prøvet med en anden mus (standard ps2) og et andet
grafikkort (tnt2) + samtlige drivere til det gamle kort men intet
virker - nogen gode forslag?