USB
Fra : Jegvan Durhuus

Dato : 31-12-02 02:12

Hej

Håber der er nogen der kan hjælpe med dette problem:

Jeg har tilslutte mit Logitech trådløse keyboard til en USB enhed (som
skulle være 2.0) som fulgte med mit motherboard (Soyo KT333/Ultra Dragon),
men når jeg starter pc´en op siger den, at der ikke er noget keyboard
tilsluttet. Jeg har pt løst dette problem ved at tilslutte et på den normale
ps-indgang. På de 2 normale USB stik har jeg musen og mit ADSL-modem
tilsluttet. Jeg kan regne ud, at det må være den ekstra USB enhed som ikke
fungere ordentlig, fordi når jeg tilsluttet ADSL-modemet på den, er
forbindelsen utrolig langsomt, men hvordan løser jeg problemet med enheden?

OS : Windows XP med SP1 installeret.
CPU : AMD 1800+,
RAM : 512 MB.

På forhånd tak

Jegvan Durhuus

Fra : Martin Fæster

Dato : 31-12-02 10:06

I bios kan du formentlig stille om keyboard til usb skal være aktiveret,
ligesom du kan aktivere sæt2 usb.

/Martin

Fra : Jegvan Durhuus

Dato : 31-12-02 10:39

Det første er allerede gjort uden at hjælpe, det andet med sæt2 usb, hvor
gør jeg det?

Fra : Martin Fæster

Dato : 31-12-02 11:12

> Det første er allerede gjort uden at hjælpe, det andet med sæt2 usb, hvor
> gør jeg det?

I bios, gå til advanced board settings menu og led efter onchip usb og
onchip usb 2. det er sæt 1 og 2.
Hvis du har andet en Award bios , kan det være du kan finde bundkortets navn
og nr. og finde en online manual at læse det i. Det kan også være der er en
ny bios du kan flashe med. Der er ofte nye indstillinger når bios er
opgraderet.

/Martin