Anbefaling af 2,03 ATX P4 strømforsyning
Fra : Flare

Dato : 30-12-02 23:43

Hejsa jeg skal til at bygge et P4 system og vil beholde mit gamle kabinet.
Nu skal jeg bare have en ny strømforsyning (ikke alt for dyr). Den skal
helst være 400 W. Nogen der har erfaringer disse 3. Måske en anbefaling?

ThermalTake ATX-strømforsyning 400Watt, m/P4 stik, Temperaturstyret ( 379.-)
Codegen ATX-Strømforsyning Codegen 400 W, PFC Approved, m/P4 stik (239,-)
Macron ATX-strømforsyning 400Watt, PFC Approved, m/P4 stik, Low-noise (
469 )

Mvh
Anders

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-12-02 10:43

Flare (dct_flare@hotmail.com) skrev:

> [...]
> Måske en anbefaling?
>
> ThermalTake ATX-strømforsyning 400Watt, m/P4 stik, Temperaturstyret (

Ingen erfaring med den, men jeg ville vælge ovenstående.

Det som er vigtigt og som er en god tommelfingerregel er antal ampere
ved 12v.
Når du altså skal have P4 system ... (og måske også ved/for Athlon????)
Minimumskravet er omkring de 15A ved 12v.

Lad dig ikke fokusere for meget på antal watt med mindre du har 17 diske
etc.
Jeg blev nemlig selv "klogere"

Læs evt. mere her:
http://firingsquad.gamers.com/guides/power_supply/

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Calle.

Dato : 31-12-02 17:04

Fischer & Døssing wrote:

> [...]
> Athlon????) Minimumskravet er omkring de 15A ved 12v.
>
> Lad dig ikke fokusere for meget på antal watt med mindre du har 17

Uanset hvad, så vil Ampere og watt følges ad, hvis volt er det samme.
P=U*I
I=P/U
osv.
Her taler vi om 12V
og I & P vil altid følges ad, sådan er det, og det kan du/vi/jeg ikke ændre
på.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-01-03 07:07

Calle. (Calle@jyde.dk) skrev:

> [...]
> osv.
> Her taler vi om 12V
> og I & P vil altid følges ad, sådan er det, og det kan du/vi/jeg ikke

PSU1: 400w kan levere 12A ved 12v
PSU2: 340w kan levere 15A ved 12v

Min pointe er, at det som er afgørende på et P4 system er, at den kan
levere mange ampere ved 12v, og ikke så meget hvor meget den kan levere
ved 3.3 v og 5 v.

PSU1 var måske medvirkende til at mit system var stabilt.