Mistet kontakt til harddsik
Fra : CS

Dato : 30-12-02 23:13

Hej NG

Jeg er desværre så "heldig" at bærbare computer er blevet ramt af en
temmelig ond virus, informationer om virusen kan ses på nedenstående link

http://vil.nai.com/vil/content/v_99924.htm

Så status er nu at alle mine data er væk, kan overhovedet ikke komme i
kontakt med harddiskken. Booter jeg på en diskette og skriver c: i dos, får
jeg bare at vide drevet ikke eksisterer.

De tabte data er til at leve med, men ville lige høre om der skulle findes
et lille stykke software som man boote pcen, som har den egenskab at det
kunne genskabe mine data

Maskinen kørte Win98se

Er x-postet i dk.edb.hardware og dk.edb.hardware.drev

- CS

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-12-02 23:44

CS wrote in <3e10c4f4$0$47402$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:
> Booter jeg på en diskette og skriver c: i dos,
> får jeg bare at vide drevet ikke eksisterer.

Det kan lige så godt være fordi dine partitioner er røget. (Og jeg er ca.
99% på at det er tilfældet.) Og hvis *alt* på disken er forsvundet, så er
partitionerne selvfølgelig også.

Det burde blive klaret når du installerer et operativ-system. Men der er
vist nogle Windows-versioner der ikke kan håndtere den del af
installationen, så skal du lige partitionere harddisken først. Det kan du
fx. køre med "fdisk", som ligger på Windows 98 CD'en, og sikket også på en
standard win98 boot-diskette. Det er ikke et særligt godt program, og det
er ret besværligt at bruge (synes jeg), men det virker da (ofte).

> Er x-postet i dk.edb.hardware og dk.edb.hardware.drev

Jeg ville mene at det hører bedst hjemme i Windows-gruppen. :)
Men du kan jo selv spørge der, hvis du har problemer med installation eller
partitionering.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : CS

Dato : 31-12-02 00:01

Hej

> Det kan lige så godt være fordi dine partitioner er røget. (Og jeg er ca.
> 99% på at det er tilfældet.) Og hvis *alt* på disken er forsvundet, så er
> partitionerne selvfølgelig også.

Jep det er sikkert helt korrekt! Men findes der ikk et program som kan
genskabe partitioner?

> Jeg ville mene at det hører bedst hjemme i Windows-gruppen. :)
> Men du kan jo selv spørge der, hvis du har problemer med installation
eller
> partitionering.

Problemerne med installation osv. lader jeg andre om, mener i øvrigt også
der ligger et image fra sidste gang. Så det jeg egentlig ville var bare at
høre om der findes noget software som kunne genskabe

- CS

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 31-12-02 00:14

In 3e10d010$0$47422$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
CS <cs@sleDELETEepy.dk> writes:

> Jep det er sikkert helt korrekt! Men findes der ikk et program som kan
> genskabe partitioner?

jo der gør.. jeg har selv lige redet min partiton på 2 disk i RAID 0
Programmet laver en boot disk, og resten er bare der ud af..
Programet hedder BASK (kan ikke huske hvad det står for) og er gratis...
jeg har lagt det på min hjemme side: www.fjendbo.dk/download

Held og lykke med det.. du er evt velkomme til at kontakte mig på mail..
(se signatur)

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail

Fra : CS

Dato : 31-12-02 11:12

Hej Morten

> [...]
> Programmet laver en boot disk, og resten er bare der ud af..
> Programet hedder BASK (kan ikke huske hvad det står for) og er gratis...

Har hentet programmet, men er løbet ind i vanskeligheder! Synes ikke jeg kan
finde et sted, hvor man lave en bootdisk!

Så er det ikk muligt du lige kunne give mig en lille vejledning!

- CS

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 31-12-02 12:44

In 3e116d6f$0$47403$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
> jeg kan finde et sted, hvor man lave en bootdisk!
>
> Så er det ikk muligt du lige kunne give mig en lille vejledning!

Hej Jeg har lavet en fejl og uploadet det forkerte prog. undskyld...
programmet jeg beskræv hedder: BPR Unlimited ligger det på min hp nu...
undskyld igen.

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 31-12-02 12:49

> Hej Jeg har lavet en fejl og uploadet det forkerte prog. undskyld...
> programmet jeg beskræv hedder: BPR Unlimited ligger det på min hp
> nu... undskyld igen.

Hvis der er andre der skulle få brug for programmet så ligger det her:
www.fjendbo.dk/download

Fra : CS

Dato : 01-01-03 19:20

> Hej Jeg har lavet en fejl og uploadet det forkerte prog. undskyld...
> programmet jeg beskræv hedder: BPR Unlimited ligger det på min hp nu...
> undskyld igen.

Har hentet og kørt programmet uden det har været i stand til at finde noget
som helst. Så nu tror jeg bare den bærbare er klar til at blive sat op fra
bunden af igen. Og dermed glemme alt om de mistede data.

- CS

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 01-01-03 20:16

In 3e133157$0$47421$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,

> [...]
> noget som helst. Så nu tror jeg bare den bærbare er klar til at blive
> sat op fra bunden af igen. Og dermed glemme alt om de mistede data.

Ja man kan desværre ikke være lige heldig hver gang.. held og lykke med
det..

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 01-01-03 22:15

CS wrote:

> Har hentet og kørt programmet uden det har været i stand til at finde noget
> som helst.

Så prøv Svend Olaf's findpart.exe

http://inet.uni2.dk/~svolaf/utilities.htm

(DOS)kommandoen er; findpart all fp.txt

og så kan du paste filens indhold her (ikke vedhæfte filen).

Fra : CS

Dato : 02-01-03 12:05

Hej

> og så kan du paste filens indhold her (ikke vedhæfte filen).

Har kørt programmet og her har du indholdet i txt filen. Synes ikke det ser
så lovende ud!

--------------------------

Findpart, version 4.29.
Copyright Svend Olaf Mikkelsen, 2002.

Searches for partitions type 01, 04, 06, 07, 0B, 0C, 0E, 82, 83,
plus Fdisk F6 and Lilo sectors. Information based on bootsectors
is marked B. If the disk is larger than supported by BIOS, the
supported part of the disk is examined. Disks are numbered from 1.

OS: DOS 8.00 All

Disk: 1 Cylinders: 1222 Heads: 255 Sectors: 63 MB: 9586

None found.

No FATs found.

Partitions according to partition tables on first harddisk:

-PCyl N ID -----Rel -----Num ---MB -Start CHS- --End CHS-- BS CHS
0 1?6F543236199 ---830668 365 114 47 366 116 41 NB
0 2?65 ---543518313265389 108 38 32 364 103 33 NB?
0 3?64 0 0 0 364 111 50 0 46 24 NB
0 0 1 0 0 0 Actual
------------------------------

- CS

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 02-01-03 12:55

On Thu, 2 Jan 2003 12:04:54 +0100, "CS" <cs@sleDELETEepy.dk> wrote:

> [...]

> 0 1?6F543236199 ---830668 365 114 47 366 116 41 NB
> 0 2?65 ---543518313265389 108 38 32 364 103 33 NB?

Hvor mange partitioner var der på disken?

Var de FAT eller NTFS?

I alle tilfælde ser det ud til at være noget, der ikke umiddelbart kan
repareres. Det kunne se ud til at den skade der er sket har bestået i
systematisk overskrivning af disken, og resultatet vil så afhænge af
hvor store dele af disken, der er overskrevet. I givet fald skal filer
gendannes ved at de kopieres til en anden disk med specialprogrammer.

Der er en signatur i de to sidste tegn i MBR, men det kan være
resultatet af, at der er udført fdisk /mbr.
--
Svend Olaf

Fra : CS

Dato : 02-01-03 13:09

Hej

> Hvor mange partitioner var der på disken?

Var en partition

> Var de FAT eller NTFS?

Fat32

> [...]
>
> Der er en signatur i de to sidste tegn i MBR, men det kan være
> resultatet af, at der er udført fdisk /mbr.

Har ikke kørt fdisk /mbr. Hvad gør den egentlig?? og er det noget som kan
hjælpe her?

- CS

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 02-01-03 15:14

On Thu, 2 Jan 2003 13:08:40 +0100, "CS" <cs@sleDELETEepy.dk> wrote:

>Var en partition

>Fat32

>Har ikke kørt fdisk /mbr. Hvad gør den egentlig?? og er det noget som kan
>hjælpe her?

Du kan til eget brug udføre:

findpart finddir 1 fp-a.txt

Søgningen vil tage nogen tid.

Der vil så være en linie i udskriften for hvert FAT bibliotek, der
findes på disken. Udskriften kan bruges til at vurdere hvor store dele
af disken, der er er overskrevet.

Hvis biblioteker findes, kan det stadig være enkelt at kopiere filer
med et recovery program. Da der formodentlig ikke er FAT tilbage, vil
de eventuelle resultater være bedst for filer, der ikke var
fragmenterede.

--
Svend Olaf

Fra : CS

Dato : 02-01-03 15:53

Hej

> [...]
> med et recovery program. Da der formodentlig ikke er FAT tilbage, vil
> de eventuelle resultater være bedst for filer, der ikke var

Har nu også prøvet det. Får kun en lang liste med en masse tal, som ikke
giver den store mening for mig!

- CS

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 02-01-03 17:44

On Thu, 2 Jan 2003 15:53:27 +0100, "CS" <cs@sleDELETEepy.dk> wrote:

>Har nu også prøvet det. Får kun en lang liste med en masse tal, som ikke
>giver den store mening for mig!

Som nævnt repræsenter hver linie et bibliotek.

Det vil sige, at dele af disken ikke er overskrevet, og at du vil
kunne kopiere filer til en anden disk med et recovery program. Der
findes adskillige, men jeg kan dog ikke anbefale noget bestemt
program.
--
Svend Olaf

Fra : CS

Dato : 03-01-03 11:29

Hej

> [...]
> kunne kopiere filer til en anden disk med et recovery program. Der
> findes adskillige, men jeg kan dog ikke anbefale noget bestemt

Jep okay, men er her jeg må opgive da jeg ikke vil at hive harddisken ud af
den bærbare. Ødelægger nok bare mere end gavn er!! Men ellers tak for
hjælpen

- CS

Fra : Sune Bonde Folkmann

Dato : 31-12-02 00:05

Hey....

Nu har jeg ikke lige været inde og kigge på denne Virus, og hvad den kan.

Fra : Sune Bonde Folkmann

Dato : 31-12-02 00:08

Hey...

Prøver lige igen....

Nå, men det jeg ville sige var, at hvis denne virus har været inde og slette
din MBR læs: Master Boot Record, Så er der programmer der kan løse dit
problem, og genetablere dine data....
Problemet i det ligger i at du skal have flyttet den harddisk som er gået
tabt over i en anden, hvor softwaren er installeret.
Programmet hedder Norton SystemWorks, nyeste ver er 3,0, og skulle uden de
store armbevægelser kunne løse dit problem.
Der findes også et par andre programmer, man kan pt ikke huske hvad de
hedder...
Jeg vender lige tilbage hvis jeg finder ud af noget....

Fra : CS

Dato : 31-12-02 00:20

Hej

> Prøver lige igen....

Okay helt fint

> [...]
> hedder...
> Jeg vender lige tilbage hvis jeg finder ud af noget....

Var også programmer i den stil jeg søgte. Men_alt_hvad der hedder flytning
af harddisk er udelukket da den sidder i min bærbare. Den vil jeg ikk til at
skille af... Så hvis der findes lignende programmer som kan køres fra en
bootbar cd eller diskette, ville det være en stor hjælp!

- CS

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 31-12-02 01:10

In 3e10d4a0$0$47412$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
> vil jeg ikk til at skille af... Så hvis der findes lignende
> programmer som kan køres fra en bootbar cd eller diskette, ville det

se mit indlæg

Fra : Henning

Dato : 31-12-02 12:27

On Mon, 30 Dec 2002 23:13:10 +0100, "CS" <cs@sleDELETEepy.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Jeg er desværre så "heldig" at bærbare computer er blevet ramt af en
>temmelig ond virus, informationer om virusen kan ses på nedenstående link

Boot på en dos-diskette og kør fdisk /mbr. Renser boot-sectoren, hvor
virussen ligger og driller. Simpelt!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 01-01-03 21:51

> [...]
> Jeg er desværre så "heldig" at bærbare computer er blevet ramt af en
> temmelig ond virus, informationer om virusen kan ses på nedenstående

Hmmm... Jeg har alle de filer, de beskriver, men ikke den key i
reg-databasen, så jeg har hentet en 15day trial af Norton Antivirus,
opdateret den og scannet - den finder _ingen_ virus... Weird shit?

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 01-01-03 23:07

"H3nrik V! [2670]"
<vernerbo_YOU_HAVE_TO_REMOVE_BOTH_THIS@_AND_THIS_TO_REACH_MY_hotmail.com>
wrote in message news:auvkar$9n9$1@sunsite.dk

> Hmmm... Jeg har alle de filer, de beskriver, men ikke den key i
> reg-databasen, så jeg har hentet en 15day trial af Norton Antivirus,
> opdateret den og scannet - den finder _ingen_ virus... Weird shit?

Er der nogen, der kan bekræfte for mig at de har filen nqbkup.exe i drees
windows\system32 directory? Den ser i mine øjne ret harmløs ud...!