gør det selv blæk
Fra : The Holyfather

Dato : 30-12-02 20:23

Jeg har anskaffet sådan noget fyldselv blæk fra Bog & Ide, som svarer til
min printer HP OfficeJet R45. Original patronen hedder HP 51645A. Det jeg
har fyldt i printer glimrende. Men når patronen ikke er i drift drypper den
fra dysserne. Hvad kan man gøre ved det?

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 30-12-02 21:00

"The Holyfather" <the_holyfather@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Det jeg har fyldt i printer glimrende. Men når patronen ikke er i
> drift drypper den fra dysserne. Hvad kan man gøre ved det?

Den er formentlig ikke ordentlig tæt der, hvor du har fyldt blækket på...!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : The Holyfather

Dato : 30-12-02 21:56

Det er ikke der hvoe man fylder blækket i. Der har jeg købt en prop, som
slutter tæt. Det er der på printet, hvor blækket SKAL komme ud, på papiret
altså. På min patron drypper det bare, når den ikke er i brug.

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 30-12-02 22:07

> [...]
> som slutter tæt. Det er der på printet, hvor blækket SKAL komme ud,
> på papiret altså. På min patron drypper det bare, når den ikke er i

Ja, men hvis ikke proppen er _helt_ tæt er der mulighed for at blækket løber
ud af bunden - da der så kan komme luft ind og erstatte den blæk der løber
ud. Jeg havde samme problem på min Canon printer - det løb lige igennem
indtil jeg havde fået tætnet omkring proppen...!

Du kan jo se princippet med et sugerør, du fylder med vand - hvis du holder
en finger øverst bliver vandet stående i røret, men idet du slipper løber
vandet ud i bunden...! Det samme gør sig gældende for din patron!

Fra : hr.P

Dato : 30-12-02 23:56

"The Holyfather" <the_holyfather@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> fra dysserne. Hvad kan man gøre ved det?

Har du husket at klemme patronen let på maven før du satte proppen i?
Der skal være et let undertryk i patronen.

Se evt. http://www.hoergren.dk/ under vejledninger.

mvh. leif