hvordan konfigureres dipswitches bag på De~
Fra : Kim Eichen

Dato : 30-12-02 20:16

Hej gruppe
Jeg har netop købt en Compaq (Deltec) UPS PRA 2200i
(http://www.powersupersite.com/pdf/pra2.pdf). Jeg vil gerne have UPS'en til
at kommunikere med computeren så UPS'en kan give computeren besked om at
lukke ned. Jeg har derfor forbundet computeren med UPS'en med et serielt
kabel, men det resulterer i at så snart computeren får strøm slår UPS'en
fra. Så snart jeg fjerner det serielle kabel starter computeren op uden
problemer.
Jeg har en formodning om at de 8 dipswitches, der er bag på UPS'en har en
betydning for kommunikationen mellem UPS og computer. Desværre har jeg ingen
manual og jeg kan ikke finde en på nettet.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan de 8 dipswitches skal stilles.

Mvh Kim Eichen

Fra : Henning

Dato : 30-12-02 20:23

On Mon, 30 Dec 2002 20:16:17 +0100, "Kim Eichen"
<eichen@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>kabel, men det resulterer i at så snart computeren får strøm slår UPS'en
>fra. Så snart jeg fjerner det serielle kabel starter computeren op uden

Hvilket seriel-kabel bruger du? Den originale emballage og
brugsanvisning gør udtrykkelig opmærksom på, at et almindelig kabel
ikke kan bruges, det skal være et givent Compaq partnummer.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Kim Eichen

Dato : 30-12-02 21:51

> Hvilket seriel-kabel bruger du? Den originale emballage og
> brugsanvisning gør udtrykkelig opmærksom på, at et almindelig kabel
> ikke kan bruges, det skal være et givent Compaq partnummer.

Jeg har købt den brugt, så jeg har desværre ikke den originale emballage.
Sælgeren mente at man godt kunne bruge et standard serielt kabel.

Mvh Kim

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 01-01-03 17:18

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> wrote:

> Jeg har købt den brugt, så jeg har desværre ikke den originale emballage.
> Sælgeren mente at man godt kunne bruge et standard serielt kabel.

Du kan selv lave et kabel, google gav mig denne:

http://ups.miem.edu.ru/ups_faq5.html#5.7

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Kim Eichen

Dato : 05-01-03 01:16

> Du kan selv lave et kabel, google gav mig denne:
>
> http://ups.miem.edu.ru/ups_faq5.html#5.7

Ok, men betyder det at jeg ikke kan anvende et standard serielt kabel og
hvordan skal dipswitchene sættes ?

Mvh Kim

Fra : H Vejbæk

Dato : 31-12-02 14:23

Har selv haft en engang, der findes en australsk hjemmeside hvor der er lagt
ud: manual i pdf format + hvordan du selv laver dit seriel kabel til din
Deltec. (det er ikke et standard seriel kabel).
Jeg skal nok lige kigge mine gemmer efter ang. hjemmesidens navn (privat).
MVH og et godt nytår
Henrik