Problemer med USB og win2000
Fra : Christopher Tracy

Dato : 30-12-02 16:11

Hej

Vi har lige fået en Wacom Tablet (mouse og pen) i julegave, og da det mest
er fruen der skal bruge, ville jeg indstallere den på den "gamle" maskine,
med Win2000, men der viste det sig at USB porten åbentbart ikke er rigtig
indstalleret, der er sådan en gul cirkel med et udråbstegn i, men den ved
vist godt hvad det er for en USB, for der står "Intel 82371AB/EB PCI til USB
universal værtscontroller".
Og jeg har prøvet at fjerne den og så indstallere USB'en igen, men kun med
samme resultat,
Jeg har også prøvet at gå ind på Intel's hjemmeside og se om jeg kunne finde
nogle drivere, men der for jeg nærmest vild inde :-/

Derudover har jeg prøvet at sætte et USB 2.0 PCI Card i, men der er der også
et gult udråbstegn ud for, og skriver den "VIA USB 2.0 Enhanced Host
Controller" ud for.

Så nu håber jeg virkelig der er nogen der kan hjælpe - ellers skal hun ha'
Wacom-penne sat til min maskine og det vil jeg meget gerne undgå :-/

Maskinen er en PII 266 MHz - 64 Mb SDRam - og så som nævnt win2000 (USB
porten har virket med win98 på)

Rigtig mange tak på forhånd.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Erik

Dato : 30-12-02 19:04

> [...]
> ikke er rigtig indstalleret, der er sådan en gul cirkel med et
> udråbstegn i, men den ved vist godt hvad det er for en USB, for der

Har du installeret den seneste servicepack 3 til W2000 (kan hentes via
update)
Mvh
Erik

Fra : Christopher Tracy

Dato : 30-12-02 19:32

Hej

> Har du installeret den seneste servicepack 3 til W2000 (kan hentes via
> update)

Er netop ved det... håber godt nok det kan løse mit problem

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Christopher Tracy

Dato : 30-12-02 23:14

Hej

> Har du installeret den seneste servicepack 3 til W2000 (kan hentes via
> update)

Ja nu er SP3 indstalleret, men det ser ikke ud til at ha' hjulpet, der er
stadig gule udråbstegn ved USB'erne - er der andet man kan gøre der står
også at det ikke er aktiveret, kode 10 ???

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Steen Larsen \(4040\~

Dato : 31-12-02 00:49

> Ja nu er SP3 indstalleret, men det ser ikke ud til at ha' hjulpet, der er
> stadig gule udråbstegn ved USB'erne - er der andet man kan gøre der står
> også at det ikke er aktiveret, kode 10 ???

Der var nogle problemer med nogle 1-2 år gamle PC'er. Der var USB-porte på,
men BIOS understøttede ikke USB. Man skulle så hente en opdatering til BIOS
på nettet. Så virkede USB-portene bagefter. Kunne det være en mulighed?
/Steen

Fra : Christopher Tracy

Dato : 31-12-02 13:50

Hej

> [...]
BIOS
> på nettet. Så virkede USB-portene bagefter. Kunne det være en mulighed?

Ja det kunne da godt være, men hvordan er det lige jeg finder ud af hvilken
BIOS det er ?

(Og denne maskine er ca 4½ år) :-/

Men noget der så undre mig er at USB har virket ved Windows 98SE...

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Erik

Dato : 31-12-02 16:32

> på,
> BIOS
>
> Ja det kunne da godt være, men hvordan er det lige jeg finder ud af
> hvilken BIOS det er ?

På Alt Om Data januar 2003 ligger et program der hedder Bios Wizard som kan
detekte dit bundkort og biosversion, hvis du ikke har tilgang til bladet så
søg på Google på "Bios Wizard" så dukker der links op

> (Og denne maskine er ca 4½ år) :-/
>
> Men noget der så undre mig er at USB har virket ved Windows 98SE...

Ja det lyder ikke som om det er et bios problem, beklager at det ikke hjalp
med service pack 3, men opgraderingen gør så nytte på andre måder,
sikkerhedsmæssigt f.eks.

Har du forøvrigt været inde i bios under opstart og tjekke usb status, hvis
en sådan forefindes?

Mvh
Erik

Fra : Christopher Tracy

Dato : 31-12-02 16:56

Hej

> [...]
> detekte dit bundkort og biosversion, hvis du ikke har tilgang til bladet

> søg på Google på "Bios Wizard" så dukker der links op

Jamen det blad holder jeg da - tænk jeg ikke lige har set det takker -
vil lige finde den

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==