MS Windows
briani 27239
Kan ikke lukke windows98se (engelsk)
Fra : Carsten Riis

Dato : 30-12-02 14:43

Hej alle

Når jeg vil lukke/slukke computeren får jeg en BSOD med fejlmelding på
følgende adresse:

0000:000FF00

Jeg kan ikke gøre andet end, at trykke på resetknappen på maskinen og
slukke på powerknappen før windows starter igen.

Selv når windows starter igen, så kommer der ikke nogen scandisk eller
noget.

Hvordan kan jeg få rettet det, så BSOD ikke dukker op, men windows bare
lukker ned som den skal?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Cinnober

Dato : 30-12-02 15:24

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> Med venlig hilsen Carsten Riis
> Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året

prøv på Microsoft´s side.....der er et Shutdownfix.......måake det kan
hjælpe...jeg har ikke en nøjagtig henvisning,så søg lidt rundt......ellers
kan jeg maile den til dig.....

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-12-02 15:18

Cinnober wrote:

> prøv på Microsoft´s side.....der er et Shutdownfix.......måake det kan
> hjælpe...jeg har ikke en nøjagtig henvisning,så søg lidt rundt......ellers
> kan jeg maile den til dig.....

Jeg prøver lige selv.

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-12-02 10:32

Cinnober wrote:

> prøv på Microsoft´s side.....der er et Shutdownfix.......måake det kan
> hjælpe...jeg har ikke en nøjagtig henvisning,så søg lidt rundt......ellers
> kan jeg maile den til dig.....

hmmm, hvis det er filen ved navn: 4756us8

så er det ikke den. Fejl er der stadig.

Fra : Leony

Dato : 31-12-02 15:30

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg vil lukke/slukke computeren får jeg en BSOD med fejlmelding på
> følgende adresse:
> 0000:000FF00

Er det alt hvad fejlmeldingen siger eller er der mere der er udeladt?

Har du installeret nye programmer, drivere eller lignende?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-01-03 04:15

Leony wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Er det alt hvad fejlmeldingen siger eller er der mere der er udeladt?
>
> Har du installeret nye programmer, drivere eller lignende?

Det er den almindelige BSOD hvor den fortæller at computeren har lavet
er fatal fejl og programmet vil afbrydes. og at jeg har to muligheder.
Trykke på en tast for at vende tilbage til systemet (der sker bare
ingenting. Den forbliver på BSOD)
eller
trykke på alt-ctrl-del (så går maskinen bare i sort skærm).

Fra : Leony

Dato : 02-01-03 13:50

> Det er den almindelige BSOD hvor den fortæller at computeren har lavet
> er fatal fejl og programmet vil afbrydes. og at jeg har to muligheder.
> Trykke på en tast for at vende tilbage til systemet

Den kender vi vel alle
Det jeg efterlyser er hvad det er der laver den fatale fejl eller helt
præcist hvad der står på skærmen.
Nogle gange står der explorer.exe lavede en fatal fejl i bla bla bla osv.

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-01-03 15:44

Leony wrote:

> [...]
> præcist hvad der står på skærmen.
> Nogle gange står der explorer.exe lavede en fatal fejl i bla bla bla osv.

Der står:

A fatal exception 06 has occured at 0000:0000FF00
The current application will be terminated

- Press any key to terminate the current application
- Press ALT-CTRL-DEL again to restart your computer
You will lose unsaved information in all applications

Press any key to continue

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-03 03:12

Carsten Riis wrote:

> [...]
> - Press ALT-CTRL-DEL again to restart your computer
> You will lose unsaved information in all applications

Jeg glemte at skrive, at der centreret står /windows/ i invers skrift
(hvid baggrund og blå skrift).

Det sjoveste er jo, at det er netop det jeg vil opnå. At windows
afsluttes og slukker computeren.

Fra : Leony

Dato : 06-01-03 12:57

> [...]

Jeg kan ikke rigtig finde noget med denne fejlmelding (0000:0000FF00) via
Google. Har kun fundet en med den samme fejl, men ikke nogen løsning:
http://www.computing.net/windows95/wwwboard/forum/11639.html
(Steve i response 5)

Mit bedste bud er at det skyldes dårlig RAM (det genererer i hvert fald en
fejlmelding som er magen til den du får):
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q138788
Prøv med en anden stang RAM, hvis du har 2, eller flere, stænger så prøv med
en af gangen. Du kan også teste RAM med dette program:
www.memtest86.com

Der er mere info om en hel masse andre fatal exceptions her:
http://www.all-windows.com/win_exception.html
måske er der noget du kan bruge.