Bøger
Fra : Chris

Dato : 30-12-02 14:27

For et stykke tid siden læste jeg om en bogtittel her på siden "skyttelars`s
erindringer" jeg har spurgt hos boghandleren, han har desværre ikke kunne
finde frem til den - er der nogen der kan hjælpe - hvem har skrevet den -
hvilket forlag osv.
Jeg er også interesseret i andre fortællinger om jagt - gerne humoristiske
og godt fortalte.

Fra : Niels Bakkegaard

Dato : 30-12-02 14:50

Skyttelars erindringer er en fantastisk men grum historie. Du kan låne den
via www.bibliotek.dk

Nielsen, Lars Chr., f. 1874
Skytte-Lars : en krybskyttes erindringer 1874-1930

2. udgave. 1995. 212 sider, illustreret
Forlag: Skippershoved
Emne: Nielsen, Lars Chr., f. 1874 ; krybskytter ; krybskytteri ; 1880-1889 ;
1890-1899 ; 1900-1909 ; 1910-1919 ; 1920-1929 ; erindringer
Lars Chr. Nielsens (1874-1932) erindringer fra et liv som krybskytte i
Sydsjælland og Jylland, jagtbetjent og værtshusholder i Næstved

/Niels

Fra : Chris

Dato : 30-12-02 18:36

Tusinde tak for hjælpen - kan i alle have et rigtigt godt Nytår

Hilsen Chris.

Fra : Anders

Dato : 30-12-02 23:49

"Chris" <chj@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilket forlag osv.
> Jeg er også interesseret i andre fortællinger om jagt - gerne humoristiske

Alle Poul Blaks bøger er fantastiske.......

Anders

Fra : Claus Espeholt

Dato : 31-12-02 14:19

Jeg har bogen - læste den for et ½ år siden. Den giver et godt billede af
datidens samfundsforhold - og "jagtmetoder". Skyttelars tror jeg var en
begavet person som desværre blev født det forkerte sted.
Jeg vil evt. sælge bogen.
MvH
Claus Espeholt

Fra : Claus Espeholt

Dato : 31-12-02 14:19

Fra : Chris

Dato : 01-01-03 03:30

Hvad er prisen?
Venligst Chris. chj@has.dk

Fra : Claus Espeholt

Dato : 02-01-03 08:32

Hej
En hund, porto incl. i prisen. Jeg synes bogen er interessant fordi den også
viser hvordan retssystemet fungerede dengang. Kontant afregning med det
samme i stedet for at der går halve og hele år inden en sag er afsluttet.
MvH
Claus