Jagtjournal
Fra : Morten Laursen

Dato : 30-12-02 12:56

Hej NG.
Efter at have gået på jagt i en del år, har jeg måttet erkende, at det har
været en dårlig ide IKKE at føre jagtjournal. I starten kunne man jo godt
huske de forskellige ting - men det kan jeg altså ikke længere.
Jeg kunne jo vælge at indkøbe en af de bøger som findes til at føre
jagtjournal i, men vil egentlig hellere føre den elektronisk. Derfor er jeg
interesseret i, om der er nogle som ligger inde med en god skabelon eller et
lille program som jeg må benytte mig af.
Med venlig hilsen
Morten Laursen

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 31-12-02 10:31

Hej Morten
Jeg har i en del år ført min jagtjournal på pcèn.
Jeg har heller ikke kunne finde et lille program (det skal sikkert nok
findes) men har derfor selv ført mine jagtoplevelser ind på pcèn blot som en
alm. Word fill. Datoer jagtudbytte særligt vedr. min hund samt jagtdeltagere
o.s.v. har jeg fremhævet med fed skrift.Det er selvfølgelig ikke den bedste
måde at gøre det på. Men det virker rimeligt godt. Jeg har så mulighed for
nemt at indsætte fotos fra mit digitalkamera samt skanne div. ting ind som
jeg finder relevant.
Jeg har prøvet at lave et lille program i Exel. men jeg er desværre ikke
skrap nok til edb. Det blev noget "juks"
Når jeg synes filen bliver for stor så gemmer jeg den som Jagtjournal
1995-2000 og starter på en ny. Det hele ligger i en mappe som hedder Jagt.
Her har jeg også en fill som hedder hunde dagbog. hvor min labrador hvalp`s
opvækst kan indskrives.
P.s. måske er en af Ng.grupperne under EDB. et bedre sted at søge??
venlig hilsen
Flemming Aagaard