Load balancing!
Fra : Martin Lindemann Fre~

Dato : 30-12-02 12:07

Hejsa!

Er der nogle af Jer der kender noget til Load Balancing software eller
hardware til privat for at benytte 2 x ADSL linier i stedet for 1, som man
tilslutter samme router, men at brugerne kun har 1 gateway ??

Jeg har set på denne: http://www.nexland.com/turbo.cfm

Men kan ikke "føle" på den om den er go' nok, men hvad med noget software,
er det ikke noget til Linux/W2K ??

På forhånd tak!

Mvh. Martin + Godt nytår!

Fra : Jens

Dato : 30-12-02 12:53

"Martin Lindemann Frederiksen" <martin_NOSPAM_@mlf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har set på denne: http://www.nexland.com/turbo.cfm
>
> Men kan ikke "føle" på den om den er go' nok, men hvad med noget software,

W2k server kan
Der er indbygget software router med "qos" så man kan styre hver enkelt
brugers båndbredde, eventuelt med prioritering af rækkefølgen.
Det kræver så mindst 3 netkort.

mvh Jens

Fra : Martin Damberg

Dato : 30-12-02 14:02

"Martin Lindemann Frederiksen" <martin_NOSPAM_@mlf.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har set på denne: http://www.nexland.com/turbo.cfm
>
> Men kan ikke "føle" på den om den er go' nok, men hvad med noget software,

Husk på at du kun load share pr session, dvs. hvis du starter en session op
på den ene forbindelse
så forbliver den på den samme forbindelse til den dør. Hvis du skal have
rigtig load sharing,
packet per packet switching, skal det gøres i begge ender, hos dig og hos
ISPen.

mvh

Martin

Fra : Nick

Dato : 09-01-03 16:00

> [...]
> hardware til privat for at benytte 2 x ADSL linier i stedet for 1, som man
> tilslutter samme router, men at brugerne kun har 1 gateway ??

I det firma jeg arbejder for, forhandler vi en lille smart router som har 2
WAN-porte og 4 LAN-porte.

Den kan sættes op med en simpel Load Balancing og "fall over" med udfald af
den ene af linierne.

Mail mig direkte hvis du vil vide mere.

/Nick

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 09-01-03 16:08

On Thu, 9 Jan 2003 15:59:45 +0100, "Nick" <nick.keller@danbit.dk> wrote:

> [...]
>WAN-porte og 4 LAN-porte.
>
>Den kan sættes op med en simpel Load Balancing og "fall over" med udfald af

Hvad er prisen så., for jeg er muligvis interesseret i den lige så
Flemming Jacobsen
Der har overvejet at tage en tur til USA.
For derefter at tage en tur tværs over.

Fra : Nick

Dato : 10-01-03 11:56

"Thunderbird @ 7100 " <dsl79930[Spam Nej TAk]@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:924r1v4h7rr26rrog7o8s8ickrvmqfos8v@4ax.com...
> On Thu, 9 Jan 2003 15:59:45 +0100, "Nick" <nick.keller@danbit.dk> wrote:
> Hvad er prisen så., for jeg er muligvis interesseret i den lige så

Se mere om den her http://www.danbit.dk/produkter/2119.phtml

Man kan sikkert få noget lignende af andre fabrikater, men denne bruger vi
også selv internt, med rigtig gode erfaringer.

/Nick

Fra : Martin Lindemann Fre~

Dato : 10-01-03 21:33

"Nick" <nick@danbit.dk> skrev i en meddelelse
> Se mere om den her http://www.danbit.dk/produkter/2119.phtml
>
> Man kan sikkert få noget lignende af andre fabrikater, men denne bruger vi
> også selv internt, med rigtig gode erfaringer.

Takker Nick, det var lige hvad jeg ledte efter

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-01-03 21:44

"Nick" <nick.keller@danbit.dk> wrote in message
> [...]
2
> WAN-porte og 4 LAN-porte.
>
> Den kan sættes op med en simpel Load Balancing og "fall over" med udfald

Det skulle vel ikke være Symantec FW/VPN Boks?

/Dennis