Usermode-Staroffice
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 30-12-02 03:25

Hej!
Jeg har netop installeret staroffice på min Linux
men kan kun afvikle den i root.
Har nogen en ide om hvad der kan være galt.

--
See yea....

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 30-12-02 08:56

Henry Lerche Madsen wrote:
> Hej!
> Jeg har netop installeret staroffice på min Linux
> men kan kun afvikle den i root.
> Har nogen en ide om hvad der kan være galt.

Jeg mener at den skal installeret som bruger i home hvis det er en
almindelig hjemmecomputer. ./setup

Hvis den skal installeres som net skal den ned i /usr/local så den giver
brugeradgang ./setup -net

../setup er lettest fordi adabas så installerer sig automatisk.

med ./setup -net skal adabas installeres manuelt.

Fra : frank damgaard

Dato : 30-12-02 13:27

Claus Christian Larsen <tip@tophygiejne.dk> wrote:

> Jeg mener at den skal installeret som bruger i home hvis det er en
> almindelig hjemmecomputer. ./setup

Og så kan kun denne bruger anvende staroffice.
En anden bruger kan ikke anvede installationen
og skal selv installere alle filer.
(hver brugers installation fylder så nogle hundrede MB)

> Hvis den skal installeres som net skal den ned i /usr/local så den giver
> brugeradgang ./setup -net

Man kan selv vælge placering. /usr/local er gerne et godt sted
(SuSE anvender /opt )
Denne installation fylder mindst ved flere brugere.

--
Frank Damgaard |

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 30-12-02 15:36

frank damgaard wrote:

> Og så kan kun denne bruger anvende staroffice.
> En anden bruger kan ikke anvede installationen
> og skal selv installere alle filer.
> (hver brugers installation fylder så nogle hundrede MB)

Jeg har installeret min staroffice via Click-N-Run (noget lign. Up2date)
på min Lindows distri, og har fundet ud af følgende i deres forum:

Hvis du får fejlen at Star Office ikke kan finde
/home/username/.sversionrc.staroffice og hvis den spørger om du vil køre
setup så svar nej og kopier /etc/skel/.sversionrc.staroffice til, i.e. i et
terminal windue:

cp /etc/skel/.sversionrc.staroffice /home/username/.sversionrc.staroffice

Husk at erstatte username med det rette brugernavn.

cp /etc/skel/.sversionrc.staroffice ~

vil sikkert også virke.

Du kan nu få problemer med skriverettigheder det skulle kunne klares med:

chmod -R 777 /usr/staroffice6.0/

Det virker på min Lindows 3.05 men jeg ved ikke om det virker på andre Linux
distri.

--
See yea....