Kan man selv lave Hårafblegningsmiddel ?
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 30-12-02 00:20

Hej alle!

Jeg ved ikke om dette er rigtig gruppe, men det håber jeg!

Kan man lave selv lave et hårafblegningsmiddel til lyse striber i stedet for
at betale i dyre domme for midlet i Matas ???

--
Mange hilsner fra

Carsten
Carsten Junker Thomsen
cajuth@hotmail.com

--
PS:
Er du født mellem 1966 og 1972 - så send mig en mail. Jeg er ved at lave en

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-12-02 00:42

Carsten Thomsen skrev:

> Kan man lave selv lave et hårafblegningsmiddel til lyse striber
> i stedet for at betale i dyre domme for midlet i Matas ?

Hvis alt andet slår fejl, kan man vel altid bruge brintoverilte i
en passende koncentration.

// Klaus

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-12-02 00:43

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-12-02 00:51

Carsten Thomsen wrote:
> Hej alle!
>
> Jeg ved ikke om dette er rigtig gruppe, men det håber jeg!
>
> Kan man lave selv lave et hårafblegningsmiddel til lyse striber i
> stedet for at betale i dyre domme for midlet i Matas ???

umiddelbart nej..... ikke uden at udpine håret totalt.....
afblegningspulver består primært af magnesium pulver, og det blander man så
med brintoverilte for at aktivere det ( MEGET forenklet).....

hvis du synes det er for dyrt at købe det i matas så drøn i metro og køb
noget af mærket Stender... der kan du købe en bøtte med 500 g
blonderingspulver og en flaske med en liter beice, for omkring 200-250 kr
mener jeg...
så blander du bare i forholdet 1:1, bliver massen for tyk kan du bare hælde
lidt mere beice i...
og tro mig... der er til MANGE ganges hjemmelysning....
for optimalt resultat kan du købe en god pensel i bodyshop og så ellers bare
blande det i en plast eller keramikskål ( aldrig metal)......
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 30-12-02 01:16

Hvis du forestiller dig, at man vil lave en mængde som svarer til dén man
får ud af en æske fra Poly Color... hvor mange portioner får man så ca. ud
af et sæt på 500 g blonderingspulver og en flaske med en liter beice ?

> omkring 200-250 kr

For begge ting til sammen ... det var billigt!

Klaus nævner i tråden at man bar ekan bruge brintoverilte i en passende
koncentration?
Er det ikke ligeså effektivt?

Måske skulle man også bare tage i svømmehallen lidt oftere... klorvand
afbleger også håret!

Mange hilsner fra
Carsten
cajuth@hotmail.com

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-12-02 08:36

Carsten Thomsen wrote:
> [...]
> man får ud af en æske fra Poly Color... hvor mange portioner får man
> så ca. ud af et sæt på 500 g blonderingspulver og en flaske med en

uh.... sådan groft regnet ud, ca til 10 til 15 gange afhængig af hvor meget
man bruger af gangen... det er naturligvis billigst hvis man blander så lidt
som over hovedet muligt, men i starten skal man nok lige lære produktet at
kende før man rammer det rette blandingsforhold, og den rette
konsistens.....
jeg mener at kunne huske at polycolor indeholder ca 25 g pulver og 50 g
beice eller sådan......
men det skal så siges at det polycolor laver ikke er særligt drøjt, og jeg
synes Stenders er væsentligt bedre.....

> For begge ting til sammen ... det var billigt!

jeg mener at pulveret koster omkring 140 kr og beicen omkring 80...... jeg
er ikke helt sikker..... det er ved at være et stykke tid siden jeg selv
købte en omgang.....

> Klaus nævner i tråden at man bar ekan bruge brintoverilte i en
> passende koncentration?
> Er det ikke ligeså effektivt?

_nej_ brintoverilte bliver ALDRIG lige så effektivt som afblegning.... alene
ud fra det koncept at det i forhld til afblegningen kun indeholder
aktivatoren og ikke lysneren.....
man _kan_ bruge brintoverilte hvis man ønsker en let sollysnet effekt, men
det er ekstremt hårdt ved håret og der er ingen garantier på nogen måde.....

> Måske skulle man også bare tage i svømmehallen lidt oftere... klorvand
> afbleger også håret!

ja det gør, men det gør også håret ekstremt tørt og skrøbeligt.... samtidig
vil cloret i vandet med tiden få håret til at fremtræde grønt, samt hvis man
forsøger sig med andre farveprodukter i et clorbleget hår, kan man nemt
risikere at farven ikke kan blive rigtig, og at det bliver _rigtig_
grønt......

Fra : Tove

Dato : 02-01-03 21:44

> [...]
> det er ekstremt hårdt ved håret og der er ingen garantier på nogen måde.....

Nåh..Man kan nu blege fra meget mørkt til farveløst, hvis man tilsætter
lidt salmiakspiritus, så brintoverilten kan "komme ind i" hårstrået, men
opskriften er ikke anbefalelsesværdig til hovedhår, da hårstråene
svækkes og risikerer at knække. (Min opskrift er til brug på benene og
inkluderer sæbespåner eller glycerin for at få det til at blive hængende
- må ikke opbevares tilproppet)

mVh Tove

Fra : kalakbitch

Dato : 05-05-03 23:46

"Tove" skrev d. 02-01-03 21:44 dette indlæg :

> [...]
> svækkes og risikerer at knække. (Min opskrift er til brug på benene og
> inkluderer sæbespåner eller glycerin for at få det til at blive

Hej Tove,

Kan man være så heldig at få indsigt i din opskrift til uønsket hårvækst
på benene?

Venligst

Kalakbitch

http://www.kandu.dk/