harddisk cooler
Fra : The Holyfather

Dato : 29-12-02 23:38

Jeg har fået sådan en bambus temperature HDD-cooler. Da der ingen blæsere er
på og der i øvrigt ikke var nogen brugsanvisning med har jeg nogle
spørgsmål.

1. Skal blæserne puste eller suge (det sagde hun også i går ,-))
2. På printet er der tre følere + strøm + eet stik til blæserne. Da der skal
være to blæsere på kommer jeg til at mangle et stik. Kan man samle stikkene
fra blæserne til et stik, og sætte det sammen med stikket fra printpladen
3. På blæserne er der tre ledninger, og på printet kun to. Kan det passe at
den 3. ledning(gul) er til at vise omdrejningerne)
4.Hvis det er muligt at samle stikket (se spørgsmål 2) og jeg så sætter det
samlede stik til et stik på bundkortet, der har tre stik. (og hvis jeg i
spørgsmål 3 har ret med hensyn til omdrejningerne) hvordan vil
omdrejningerne så blive vist. Den blæser der har de hurtigste omdrejninger?
De samlede omdrejninger? eller hva'?
5. Hvor placerer man bedst temperaturfølerne? Jeg har tænkt mig at måle cpu,
grafikkort og temp i kabinet.

Produktet hedder Temperature + HDD cooler. model FM-307. Fra et firma, der
hedder Circle Data.

Blæserne hedder Superred. 12 volt og 0.16 amp.
Er det ligesom et batteri: 2 batterier 12 volt og 0.32 amp eller 24 volt og
0.16 amp. (hhv. serie- og parralelforbundet)

Hilsen +11 i computerviden, 03 i elektrikerviden