Kan ikke resete en D-link 604
Fra : Nd

Dato : 29-12-02 23:12

Hejsa

Jeg har fået fast ip og skal derfor ind og ændre min konfiguration for at
prøve og lege lidt med en webserver.

Jeg kan bare ikke logge på min d-link 604.

Jeg går ind via en browser via dens ip 192.168.0.1 og indtaster "admin" og
koden. Jeg får at vide at koden ikke er gyldig.....
Ok, hvis nu jeg ikke kan læse det jeg har skrevet ned som kode burde jeg
kunne trykke reset ind i 10 sek og derefter skulle den være sat til default
værdierne igen iflg, min manual, deja, www.d-link.com og div. andre steder
hvor man kan læse noget om dette. Jeg er med 99,9% sikker på at koden er
rigtig!

Nu er problemet det at efter jeg har slippet reset knappen kan jeg stadig
ikke logge på.
Resetter jeg den forkeret (trykker reset ind i 10 sek og giver slip mens
routeren er tændt)?
Kan jeg adskilde og tage evt. batteri ud hvis den ikke gemmer data i en
epromt?
Skal jeg ned og bytte den?

På forhånd tak
Nenad

Fra : Keld Damsbo

Dato : 30-12-02 00:01

> Resetter jeg den forkeret (trykker reset ind i 10 sek og giver slip mens
> routeren er tændt)?

Ja du gør det forkert.
1) Du slukker for routeren (220V).
2) du holder resetkanppen inde mens du tænder for den igen
3) Når de grønne LED er hold op med at blinke (efter ca. 15 sek) slipper du
resetknappen.

Nu er den resat og du kan komme ind

Fra : Nd

Dato : 30-12-02 19:54

Hejsa

> [...]
> 2) du holder resetkanppen inde mens du tænder for den igen
> 3) Når de grønne LED er hold op med at blinke (efter ca. 15 sek) slipper

Dette er også forkeret, snakkede med d-link support idag (meget flinke
gutter i deres suport).

Dette er den koretke fremgangs måde iflg. d-link support.
1. Man slukker routeren
2. Tryk reset knappen ind
3. Tænd
4. Når lampe "1" er tænt skal man slippe reset og routeren er sat til
fabriks default værdier igen.

Tak for hjælpen

Nenad

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-12-02 09:07

Nd skrev Søndag den 29. december 2002 23:12 i dk.edb.netvaerk:

> Jeg har fået fast ip og skal derfor ind og ændre min konfiguration
> for at prøve og lege lidt med en webserver.

Du skal naturligvis ind og sætte den til at route port 80 til din
server, men husk at så længe du har TDC privat ADSL*), så selvom du
har fast IP, så der det teknisk en dynamisk IP du har, sætter du
den faste op i routeren kan du ikke komme på nettet.

*) det ser jeg i din header at du har.

Ivar Madsen

Fra : Nd

Dato : 30-12-02 19:51

Hejsa

Jeg er godt klar over det, men tak alligevel. Jeg så at der er en tråd der
omhandler dette meget i detaljer så det bliver ikke så svært.

Mange tak
Nenad