Prøver lige igen.. :(
Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-12-02 22:40

Kære gruppe...

Det er måske nok forkert at gøre, men jeg er altså nødt til at poste mit
indlæg endnu engang. Jeg kan se, at der er kommet mange nye indlæg siden
mit. Jeg er lidt bange for, at det dermed forsvinder i "mængden"..

Here goes:

Jeg står foran en opgradering af mit system og overvejer at skifte fra et
AMD system til et P4 system.

Jeg har kigget på en P4 NW2 2.4 in-a-box sammen med et MSI board med Raid og
USB2 osv...

Mit spørgsmål lyder ang. ram - jeg læste et sted om en, der havde købt
Crucial Ram direkte hos producenten i England, mener jeg, det var. Kan det
svare sig eller skal jeg gå efter noget andet på f.eks. edb-priser..?? Her
kan jeg nemlig ikke finde disse Crucial Ram.
Ang. størrelse/hastighed på ram'ene, så skal jeg vel gå efter PC2700 eller
hvad..??

Håber på nogle brugbare svar. På forhånd tak.

Venlig hilsen Jesper Laursen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 30-12-02 00:11

Jesper Laursen wrote:

> Mit spørgsmål lyder ang. ram - jeg læste et sted om en, der havde købt
> Crucial Ram direkte hos producenten i England, mener jeg, det var. Kan det
> svare sig eller skal jeg gå efter noget andet på f.eks. edb-priser..??

Når du køber direkte fra Crucial, kan du være sikker på at den/de
stænger du køber, passer til det bundkort du har, hvis du altså følger
deres guide til køb af ram.

> Ang. størrelse/hastighed på ram'ene, så skal jeg vel gå efter PC2700 eller
> hvad..??

Kommer an på hvilket bundkort(chipset) du køber.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 30-12-02 07:42

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

> Når du køber direkte fra Crucial, kan du være sikker på at den/de
> stænger du køber, passer til det bundkort du har, hvis du altså følger
> deres guide til køb af ram.
Jamen er DDR PC2700 da ikke alm. DDR Ram..??

> Kommer an på hvilket bundkort(chipset) du køber.
Som jeg skrev er det et MSI mb. Jeg mener, at chipsettet hedder Intel845E
eller deromkring. (Jeg har ikke så meget forstand på Intel systemer. Derfor
min uvidenhed)

Et sidste spørgsmål : Hvordan er Crucial Ram i forhold til øvrige??

Venlig hilsen Jesper Laursen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 30-12-02 16:33

Jesper Laursen wrote:

> Jamen er DDR PC2700 da ikke alm. DDR Ram..??

Der findes SDRAM-stænger som kun (kan) detektes som den halve eller
kvarte størrelse af nyere bundkort, jeg ser ingen grund til at det
skulle være anderledes for DDR-RAM.

> Et sidste spørgsmål : Hvordan er Crucial Ram i forhold til øvrige??

God Kvali.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 30-12-02 22:21

> Der findes SDRAM-stænger som kun (kan) detektes som den halve eller
> kvarte størrelse af nyere bundkort, jeg ser ingen grund til at det
> skulle være anderledes for DDR-RAM.

> God Kvali.

Tak for svaret. Det ender jo nok med den beskrevne kombination.