Aldi's sidste computer?
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 29-12-02 21:12

Hej.
Jeg har set at der var en tilbage i en forretning.
Hvordan er disse Aldi computer.
Er det noget min svigerfar med sindsro kan købe.
Niels Peter

Fra : -=Madsen=-

Dato : 29-12-02 21:32

<---------------------->
> Hej.
> Jeg har set at der var en tilbage i en forretning.
> Hvordan er disse Aldi computer.
> Er det noget min svigerfar med sindsro kan købe.
> Niels Peter

<----------------------->

Ja de er okay til pengene, syntes det er noget af det bedste jeg har set
færdig samlet, hvis vi ser bort fra www.dell.dk

Kunne dog aldrig selv finde på at købe en, da jeg ved lige præcist hvad jeg
vil ha i min maskine og samler den selv.

Fra : ha

Dato : 29-12-02 21:37

> Hvordan er disse Aldi computer.
> Er det noget min svigerfar med sindsro kan købe.

Ja absolut, afhængig af hvad han skal bruge den til, kan den dog
godt bruge noget mere ram. Den leveres kun med 256mb.
Jeg købte en, og isatte 512 mb ekstra, så nu kører det bare.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 29-12-02 21:38

Hovsa, jeg glemte lige, at der jo ikke medfølger skærm.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 29-12-02 21:40

Jamen det er da utroligt så glemsom "man" bliver.
Jeg går ud fra, at det er den stationære PC der
hedder PC Titamium 8000 XL du omtaler, og ikke
en bærbar.

mvh
ha

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-12-02 21:40

"Niels Peter Nielsen" <np@tv.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg har set at der var en tilbage i en forretning.
> Hvordan er disse Aldi computer.
> Er det noget min svigerfar med sindsro kan købe.
> Niels Peter

Det er faktisk en OK mellemklasse/topklasse computer og god til prisen. Den
mangler diskettedrev, men så vidt jeg ved kan det bare sættes i.
Fona/Fredgaard/Electric City mm sælger den i lidt andet design, men vistnok
med 256MB ram mere til 700 kr mere. Det kan være værd at overveje.

Min bror har en og bruger han Firewire og USB samtidigt, begrænses antallet
af enheder han kan have på, til 4, hvilket er dårligt. Det betyder at han
har sat et ekstra USB 2 kort i, og så var det problem løst, men det koster
jo også lidt.

Faktisk synes jeg det er en pæn lille computer, og den har jo alt, og alt
ligger i mellem til topklasse, så 10 kKr er ok.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Henning

Dato : 29-12-02 22:08

On Sun, 29 Dec 2002 21:11:47 +0100, "Niels Peter Nielsen" <np@tv.dk>
wrote:

>Hej.
>Jeg har set at der var en tilbage i en forretning.
>Hvordan er disse Aldi computer.
>Er det noget min svigerfar med sindsro kan købe.

Rigeligt! Købte en selv, selv om jeg betegner mig selv som en
"rutineret bruger", men jeg gad simpelthen ikke besværet med at samle
det hele selv igen - jeg ville bare ha' en køreklar maskine! Har endnu
ikke set andre med smart-card reader i fronten, hvilket vækker
misundelse rundt omkring! Tilmed er den fuldstændig lydløs!!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-02 22:22

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Tilmed er den fuldstændig lydløs!!

Næppe! Højst støjsvag!

Den er jo både udstyret med blæsere og harddisk.

Claus

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 29-12-02 22:38

Claus Nygaard-Pedersen skrev: (messageID: <news:3e0f674a$0$47068
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>)

> Næppe! Højst støjsvag!
>
> Den er jo både udstyret med blæsere og harddisk.

Jep, men jeg vil nu sige at den er _meget_ støjsvag. Sammenlignet med min
"byg-selv" i Chiefteckabinet, så er den praktisk talt lydløs.

Aldimaskinen har et IMO utroligt lækkert kabinet.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : ha

Dato : 30-12-02 10:30

> Jep, men jeg vil nu sige at den er _meget_ støjsvag. Sammenlignet med
> min "byg-selv" i Chiefteckabinet, så er den praktisk talt lydløs.

Ja, jeg troede faktisk slet ikke min kørte. Det er den mest lydløse
jeg har haft til dato. Ved almindelig drift knurrer den kun en gang
imellem når blæseren tager et par ekstra omgange.

mvh
ha

Fra : Brian Svendsen

Dato : 30-12-02 17:57

Hej med jer...

Jeg har netop i dag købt en "aldi-pc" - den kører fint. Dog summer
mine højttalere noget så grusomt. Jeg har prøvet alt hvad jeg har
kunnet finde på. Ved ikke om det er AC97's skyld - synes nu det vil
være lidt træls hvis man er tvunget til at købe nyt lydkort - det kan
jo ikke være meningen.

Har I oplevet lignende - og har I evt. nogen ideer til hvordan jeg kan
slippe for det summeri?

Mvh
Brian

Fra : Nico de Jong

Dato : 31-12-02 12:30

"Brian Svendsen" <omalley@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop i dag købt en "aldi-pc" - den kører fint. Dog summer
> mine højttalere noget så grusomt.

Jeg havde et lignende problem, dog ikke med ALDI PC'er
Står der en arkitektlampe e.l. med neonrør i nærheden, eller mere generelt
sagt: noget som _ikke_ er almindelige glødelamper ? Prøv at slukke for dem,
og se om det forsvinder. Det gjorde det hos mig.

Nico