Tvkort...
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 29-12-02 20:56

Jeg har lånt et lidt gammelt tvkort, som dog virker fint. Problemet er bare
at den software/driver man bruger til det (Pinnacle PCTV) Ikke kan capture i
andet end mpg i en meget lille opløsning, eller i avi hvor ca 10 sek fylder
140 mb..(Og denne film, kan ikke engang åbnes i eks VirtuelDub og derved
laves til divX eller lign)
Men findes der noget andet (standart?) software jeg kan bruge til dette
kort, som kan noget mere/andet end det jeg bruger nu. ?

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : K E Nielsen

Dato : 29-12-02 21:13

VirtuaDub har også en capture funktion.

Fra : Olesen

Dato : 30-12-02 10:13

"Bjarke Ravn-Jonsen" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fylder
> 140 mb..(Og denne film, kan ikke engang åbnes i eks VirtuelDub og derved

Jeg laver .avi's direkte komprimeret med DivX med mit tv-kort.
Hvorfor lave dem om bagefter ?

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 30-12-02 20:31

Olesen wrote:
> "Bjarke Ravn-Jonsen" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
>

> Jeg laver .avi's direkte komprimeret med DivX med mit tv-kort.
> Hvorfor lave dem om bagefter ?

Fordi det kan mit ikke.. den kan kun gemme i en stor mpg....

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk