Printer disconnect
Fra : Frans Jensen

Dato : 29-12-02 19:55

en bekendt har et problem med, at hans PC pludselig
taber(mister) forbindelsen til printeren, PC plus printer har
kørt problemfrit i over et halvt år, inden dette,
først var printeren, en HP 720, under mistanke, så han indkøbte
en ny, en HP 2200 laserprinter samt et nyt kabel til
parallelporten,

men problemet fortsætter, PC'en kan stå tændt med printeren
tilsluttet i f.eks. 3 døgn uden problemer, men pludselig kan den
finde på, i løbet af 3-4 timer at miste forbindelsen til
printeren flere gange

nogen ide'er til hvilke fejlmuligheder der er?

hans styresystem er Win 98

--
girls and sex
can't beat

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 29-12-02 21:22

Frans Jensen wrote:

> men problemet fortsætter, PC'en kan stå tændt med printeren
> tilsluttet i f.eks. 3 døgn uden problemer, men pludselig kan den
> finde på, i løbet af 3-4 timer at miste forbindelsen til
> printeren flere gange

Det lyder næsten som et problem jeg engang løste for en anden, hos ham
var det bare USB-porten der gjorde det.
Forskellen var, at når forbindelsen først var mistet, så skulle der en
(hardware) genstart til, før den var der igen.
Løsningen var at opgradere til nyeste bios. Der stod dog ingen steder at
den løste sådan et problem.
Hvilket bundkort er det?

Fra : Frans Jensen

Dato : 29-12-02 21:31

On Sun, 29 Dec 2002 21:22:26 +0100, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

> [...]
>Forskellen var, at når forbindelsen først var mistet, så skulle der en
>(hardware) genstart til, før den var der igen.

samme her, de gange hvor problemet har været der, er det væk hvis
man genstarter PC'en, men det er jo lidt surt at stå og
genstarte,
hvis der står en kunde og venter på en faktura fra printeren

>Løsningen var at opgradere til nyeste bios. Der stod dog ingen steder at
>den løste sådan et problem.

jeg har ikke gravet dybere i sagen endnu, har heller ikke set i
BIOS

>Hvilket bundkort er det?

ingen anelse, har ikke haft dyret åbnet, da han ikke lige kan
undvære PC'en, før vi får en reserve op at køre

--
girls and sex
can't beat