Gode råd om en ordentlig møgert af en PC ?~
Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 29-12-02 15:57

Hejsa.
Efter jeg har fået et nyt PC-spil i julegave, må jeg desværre nok
sande, at min gode gamle 600 MHz maskine ikke rigtig kan følge med
tiden mere. Så nu skal det være. En ny og topmoderne maskine skal i
hus......
Men siden dengang hvor 600 MHz var noget at skrive hjem om, har jeg
ikke rigtig fulgt med i hvad der rørte sig inden for hardware.
Så hvad skal jeg gå efter for at få noget, der virkelig vil noget?

Er der nutildags mange penge at spare ved at købe alle stumperne løst
og selv samle, eller kan man for en beskeden merpris få noget rigtig
godt, der er færdigsamlet?

Jeg regner med at skulle af med 12-14000 kr (uden skærm), eller er det
urealistisk for en god sparke-røv maskine? For højt? For lavt?

Jeg har lidt kig på et par maskiner fra www.mm-vision.dk
Er der nogen, der kender butikken og/eller deres maskiner? Er de i
orden, eller skal jeg holde mig væk derfra?

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Leony

Dato : 30-12-02 08:10

"Mikael Ejberg Pedersen" <mikael@ejberg.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nutildags mange penge at spare ved at købe alle stumperne løst
> og selv samle, eller kan man for en beskeden merpris få noget rigtig
> godt, der er færdigsamlet?

Fordelen ved at samle selv er at du selv bestemmer dine komponenter.
Du kan spare lidt, men det er minimalt og det opvejes ikke af risikoen der
er for at klumre i det og brænde et eller andet af - hvis du ikke har den
store erfaring med at samle computere. Ofte vil butikkerne gerne samle din
indkøbte computer for dig - selvfølgelig for et beskedent beløb (~ 500 kr) -
så det kunne være en mulighed.

> Jeg regner med at skulle af med 12-14000 kr (uden skærm), eller er det
> urealistisk for en god sparke-røv maskine? For højt? For lavt?

Det kommer an på dine krav, men det køber i hvert fald en maskine som skulle
dække dine behov så rigeligt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/