stikforbindelse
Fra : Calle.

Dato : 29-12-02 18:00

Hej
Nogle af de ældre Compaq maskiner har anden stikforbindelse fra
strømforsyningen til bundkortet, er der nogen der ved om det er muligt at
bruge en AT/ATX forsyning ved at ændre stik/benforbindelser. Hvis det er
muligt hvilke ben er så hvad.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Thore

Dato : 30-12-02 12:49

On Sun, 29 Dec 2002 17:59:30 +0100, "Calle." <Calle@jyde.dk> wrote:

> [...]
>bruge en AT/ATX forsyning ved at ændre stik/benforbindelser. Hvis det er

Det svinger meget med hvilken model...
Compaq har ikke opfundet standardfarvekoden, og bruger den derfor heller
ikke...:( Det største problem med nogle ældre modeller er "det 3. stik"
der også går til mainboardet. Jeg har haft held med at montere en IBM
PSU (AT) i en Compaq Presario-et-eller-andet ved at bytte om på de tre
orange og de tre sorte...(+5V og stel) det kører nu på 2. år...
På IBMs 330/730 serie bruges stikket til det lodrette print med ISA og
PCI - slots...

Godt nytår til alle.

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Calle.

Dato : 30-12-02 15:41

Thore wrote:

> [...]
> bytte om på de tre orange og de tre sorte...(+5V og stel) det kører
> nu på 2. år... På IBMs 330/730 serie bruges stikket til det lodrette

Her er der kun 2 stik (begge enkelt rækkers) en med 8 pol. 0g en med 9pol.
--
Automatik Mekaniker
Calle