Router eller modem
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 29-12-02 16:57

Hej

Min far overvejer at få ADSL fra Tiscali, men er i tvivl om, hvilken løsning
han evt. skal vælge. Er der noget med at Routeren Cisco 677 ikke kan arbejde
sammen med visse programmer fx. Messenger fra Microsoft.

Hvis han vælger modem løsningen - vil han så kunne dele internetforbindelse
via en USB hub, så han er fri for at rode bagpå computeren, når han skal
bruge nr 2 PC'er (er klar over, at de ikke kan bruge forbindelsen samtidig)

Fra : Benny

Dato : 29-12-02 18:28

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in message
> [...]
arbejde
> sammen med visse programmer fx. Messenger fra Microsoft.

Forkert. Routeren kan nattes så Messenger kan virke på én PC.
Mvh
Benny
--
Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 30-12-02 00:03

On Sun, 29 Dec 2002 18:28:11 +0100, "Benny" <invalidmail@invalid>
wrote:

> [...]
>løsning
>arbejde
>
>Forkert. Routeren kan nattes så Messenger kan virke på én PC.
[...]

http://www.dslreports.com/faq/4640

/Henrik

Fra : John T

Dato : 01-01-03 22:59

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
arbejde
> sammen med visse programmer fx. Messenger fra Microsoft.

Umiddelbart er det rigtigt der er en del der ikke virker med router. Så skal
routeren i bedste fald først konfigureres, og så er det er ikke end ikke alt
den kan gøres kompatibelt med. Handler det om kompatibiletet og ping skal
man holde sig fra router. Fordelen er at man nemt kan dele den internettet
med den "kompatibilitet" og ping man har med router på flere computere med
en tilsluttet hub eller switch.

> [...]
> via en USB hub, så han er fri for at rode bagpå computeren, når han skal
> bruge nr 2 PC'er (er klar over, at de ikke kan bruge forbindelsen

Mht USB hub skal jeg lade det være usagt.

Men computerne kan sagtens benytte forbindelsen samtidigt. Man kan dele
internet forbindelsen når/hvis begge computere er tændt og forbundet til
hinanden via f.eks Ethernet eller firewire i lokalnetværk. Han skal bare
lade den ene computer være/gå på nettet med USB løsningen og så sætte den
til at dele internet forbindelsen i Windows eller evt. med 3-parts software.
Ulempen er at man er afgængig af at "internet-host" computeren er tændt.

TBC