Spøgelser i PC'en....version 3....update
Fra : Dr.Ralph

Dato : 29-12-02 16:55

Nu har været det hele igennem.

Min fars pc er en P3 666 Mhz, 2X256 MS SD ram, Asus MOBO, 3com netkort, SB
128 lydkort, Matrox G400 max grafikkkort, IBM 40 GB harddisk, Pioneer DVD
106 læser og Liteon 52/24/52 CDRW brænder.

Der er isat ny PSU og nye IDE kabler.
Den kører med win xp pro us edt. SP1 med aller nyeste updates, Microsoft
Office xp og Norton AV 2003.

Mit problem går på det mystiske, at Photoshop 7 ikke lader sig installere -
uanset, hvorfra jeg prøver at installere det på pc'en.

Når jeg isætter den officielle Photoshop7 (fremover kaldet PS7) cd i
cd-drevet - så går der 1-2 sekunder, mend den vil til at starte
installationene op og flg. meddelelse kommer:

" File .......\setup.ins on the CD has been corrupted
Error 704"

En venlig sjæl gjorde mig her i denne NG opmærksom på, at errror 704 går
på at der kan være fejl i rammen eller netkortet.

Det mystisker er, at selvsamme PS7 lader sig installer fint på både min
stationære pc, min bærbare pc og min kammerats bærbare og stationære.
Versionen er fuldt uv lovligt indkøbt version - vi har kun testet om de
virkede på andre maskiner - og ikke beholdt installationerne på disse
masiner.

Jeg har så siden prøvet at hente en pirat version af PS7 ned - og det samme
mønster lod sig gælde.

PS7 i pirat lod sig fint installere på 4 andre pc'er - den ene af disse var
en P3 500 Mhz med 256 MB ram - mens samme fejl kom frem ved in stallation
på min fars pc.

Jeg prøvede så at få fat i en PS6 og en PS LE edt. - og det samme mønster
igen.

For sjov prøvede jeg at installere Adobe illustrator 10 på min fars pc - og
her gik installationen TOTALT smertefrit. Ingen problemer.

Jeg har indtil nu gjort flg for at prøve at løse problemet:

1. Har prøvet at installere PS7 fra både cd drevet, dvd drevet, indkopieret
den på harddisken og prøvet derfra, kopieret den over på et SD kort og
installeret fra en sd kort læser.

2. Flahet BIOS på MOBO - updaten af BIOS gik fint, men PS7 og PS6 vil
stadig ikke komme længere end 2 sekunder ind i installationen.

3. Har skiftet PSU

4. Har skiftet alle IDE kabler

5. Har haft udtaget begge ram blokke, og prøvet først med den ene alene, så
den anden alene og derefter byttet om på rækkefølgen, når de begge sad i.

6. Har udtaget netkortet

7. har haft ALLE kort ude af maskinen, så der kun var grafikkort, MOBO og
drev tilbage og så startet maskinen op derfra.

INTET AF ALLE DISSE FORSØG HAR ÆNDRET VED NOGET !

Alt andet i maskinen kører nu perfekt - men PS7/6 lader sig ikke
installere.
Jeg har nu puslet om denne maskine, som var den en nyfødt baby - alt er
shinet op i den.

Jeg har prøvet at lede efter rester af PS installationer, men ikke fundet
noget.

Hvis nogen kan komme med et råd, der vil afhjælpe situationen, så giver jeg
vedkommende en kasse jule øl - de vil kunne afhentes i Kbh.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-12-02 17:16

> Hvis nogen kan komme med et råd, der vil afhjælpe situationen,
> så giver jeg vedkommende en kasse jule øl - de vil kunne
> afhentes i Kbh.

Halloooo!

Jeg søgte lidt på Google, og fandt denne sbeskrivelse af fejlen:

"Script_filename file has become corrupted. Unable to load
installation instructions. This message appears if Setup.exe detects
that script file is corrupted, or if Setup.exe is unable to load the
script file into memory for processing. Run Windows in standard or
enhanced mode. Or make more memory is available to Windows by
removing any memory-resident programs or network drivers."

- Prøv at dræb nogle processer og frigør RAM. (Hvor meget bruges der?
Prøv at se efter i taskmanager..)

--
Palle Jensen

Fra : Pico

Dato : 29-12-02 22:32

Palle Jensen wrote:

> [...]
> removing any memory-resident programs or network drivers."
>
> - Prøv at dræb nogle processer og frigør RAM. (Hvor meget bruges der?

512 mb. ram !!! Tror du ikke det er nok til en installation.
Pico

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-12-02 22:56

> 512 mb. ram !!! Tror du ikke det er nok til en installation.

Så det først bagefter... What da fork?! Det var en kasse øl, og jeg
ville gerne have et lod...

Tror nu Johnny går efter guldet.... Hvis du ikke bor i KBH Johnny
skal jeg nok hente den for dig

--
Palle Jensen

Fra : Leony

Dato : 30-12-02 08:03

"Palle Jensen" <usenetmail@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> enhanced mode. Or make more memory is available to Windows by
> removing any memory-resident programs or network drivers."

Har fundet disse 2 links hvor ovenstående nævnes:
http://developer.mimer.se/documentation/html_82/Mimer_SQL_Packaging_Guide_Windows/InstallShield%20supp%20info2.html
http://www.qbss.com/bugzone/product_faq_text.asp?product=INSTEXP&FAQ_ID=2724
På sidstnævnte foreslås det at:
Setup was started with a command line argument that contained an incomplete
parameter bad_parameter. Check to make sure that the command line argument
is in double quotes or single quotes you cannot mix and match.
<
< /tr>

Første link forklarer noget om disse command line arguments. Ved ikke om du
kan bruge det til noget (synes det er lidt græsk for mig), men det lyder som
om det er den lange ende af pinden. Har du prøvet at ringe/skrive til Adobe,
der er vel support på et program til +5000 kr. Måske er det et kendt problem
på en sending Photoshop'er.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-12-02 17:47

On Mon, 30 Dec 2002 08:03:00 +0100, Leony wrote:

> [...]
> der er vel support på et program til +5000 kr. Måske er det et kendt problem

Har prøvet at kontakte Adobe, men da programmet er erhvervet sammen med
andet udstyr - som en slags OEM - så yder de IKKE suppport.
Support koster i så fald 500 kr minimum, og der ydes ikke garanti for, at
de kan løse problemet.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : .

Dato : 29-12-02 17:40

On Sun, 29 Dec 2002 16:55:24 +0100, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

>snip en meget lang historie<
>
>Hvis nogen kan komme med et råd, der vil afhjælpe situationen, så giver jeg
>vedkommende en kasse jule øl - de vil kunne afhentes i Kbh.

Alt det bøvl...... Kunne du ikke ligeså godt have lavet en frisk
install af winbøvs?
Har du slået antivirus fra under install af ps7? Er du logget på med
admin-rettigheder? Når du nu har fået at vide at det kunne være
netkortet, har du så prøvet at pille det ud under install?
Mvh Janko

Fra : .

Dato : 29-12-02 17:46

wrote:

> [...]

admin-rettigheder? Når du nu har fået at vide at det kunne være
netkortet, har du så prøvet at pille det ud under install?

Sorry... så ikke lige det med netkortet var prøvet. Har du evt.
prøvet at gå gennem "add/remove programs"
Tjah... så har jeg vist ikke flere ideer
Mvh Janko

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-12-02 01:45

> [...]
>
> Sorry... så ikke lige det med netkortet var prøvet. Har du evt.
> prøvet at gå gennem "add/remove programs"
> Tjah... så har jeg vist ikke flere ideer

Som du selv opdagede - jeg er ikke just novice udi pc'er - har tjekket alt
det elementære.

Den win xp pro der er brugt bemærker jeg jo også - er splinter ny - jeg
formatterede harddisken i forrige uge - og reinstallerede fra scratch.

Det er ikke for sjov jeg skriver om spøgelser i overskriften.........

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Palle Jensen

Dato : 30-12-02 08:40

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in

> Det er ikke for sjov jeg skriver om spøgelser i overskriften.........

Hvis ikke ovenstående eller Adobe kan hjælpe må du jo til:

http://zulu.dk/?artikel_id=1307

Jeg er sikker på at de nok kan finde nogle spøgelser der driller...

--
Palle Jensen

Fra : Johnny

Dato : 29-12-02 19:02

Jeg selv oplevet problemer med installation af et program på samme måde, og
min løsning var:

Start Windows op i fejlsikret tilstand (hold F8 nede ved opstart)

Installer programmet imens der køres i fejlsikret tilstand.

Genstart computeren og lad den boote op på normal vis.

Vupti, programmet virker nu.

Good Luck

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-12-02 01:41

On Sun, 29 Dec 2002 19:01:32 +0100, Johnny wrote:

> [...]
>
> Installer programmet imens der køres i fejlsikret tilstand.
>
> Genstart computeren og lad den boote op på normal vis.

Jeg tager ud til min far i starten af næste uge - men jeg har allerede
prøvet at trykke F8 nede under opstart og starte op i fejlsikret form - og
samme besked kom frem.

Men vil prøve det igen - løber ikke fra mit løfte, hvis det kommer til at
virke - det kan du vide dig 110% sikker på.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jørn Hansen

Dato : 30-12-02 11:07

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote:

>Mit problem går på det mystiske, at Photoshop 7 ikke lader sig installere -
>uanset, hvorfra jeg prøver at installere det på pc'en.

Har du evt. prøvet at installere programmet uden at have musen sat i
maskinen?

Det lyder nok lidt lang ude, men jeg var ude ved en kammerat forleden
som ikke kunne installere XP efter en opgradering. Sådan cirka alt det
som du har omtalt blev prøvet, og alt mislykkedes altså, indtil vi
forsøgte uden monteret mus. Så kørte installationen fint og vi kunne
bagefter sætte musen i og arbejde videre uden problemer. Hvorfor er
der ikke nogen af os der kunne forstå, vi var bare glade over at det
virkede.

Mvh og Godt Nytår og held med pc'en
Jørn

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-12-02 17:48

On Mon, 30 Dec 2002 11:07:07 +0100, Jørn Hansen wrote:

> [...]
> bagefter sætte musen i og arbejde videre uden problemer. Hvorfor er
> der ikke nogen af os der kunne forstå, vi var bare glade over at det

Jeg er åbent over for ALLE forslag - vil afprøve det, når jeg besøger min
far igen onsdag/torsdag.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : BJ.DK

Dato : 30-12-02 11:49

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har været det hele igennem.

Måske lidt banalt, men: Jeg har et par gange oplevet, at div. programmer
først lod sig installere, når jeg havde kørt en regclean !?!

Til w98 kan den downloades fra MS.
Til ME/XP kan freewareprogrammet Easycleaner fra www.toniarts.com bruges,
dog betinget af, at man bruger dette lille fif fra toniarts FAQ:

---ooOOoo---
Q1. Is EasyCleaner compatible with Windows versions....?
A1. EasyCleaner does NOT cause any problems on following operating systems:
Windows 95/98/2000/NT 4 (or newer). There is a known problem in Windows ME &
XP, that is when the registry scan is ran and all the items are deleted,
Windows help system doesn't work anymore. The workaround to this problem is
just to ADD the word help to the skip-list. Even if you DO delete some
important info, there is certainly NO NEED TO RE-install Windows. BECAUSE
EasyCleaner always creates backups (with default options) which can be
restored easily. I also offer a fix file with these 4 entries listed ready
to be imported back to the registry, see the download center. See help for
more information!
---ooOOoo---

Som nævnt, kan easycleaner også bruges til w95/98/2k/NT.

Har i øvrigt en række andre funktioner, jeg har haft glæde af, f.eks. mere
effektiv oprydning i tmp-filer og oprydning i start-menu efter døde links.

Børgesen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-12-02 17:49

On Mon, 30 Dec 2002 11:48:49 +0100, BJ.DK wrote:

> [...]
> effektiv oprydning i tmp-filer og oprydning i start-menu efter døde links.

Tak for forslag, vil afdprøve det torsdag, når jeg besøger min far.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thore

Dato : 30-12-02 14:03

wrote:

> [...]
>128 lydkort, Matrox G400 max grafikkkort, IBM 40 GB harddisk, Pioneer DVD
>106 læser og Liteon 52/24/52 CDRW brænder.

Mange forslag, men ingen der duer..:)

Her er tre forslag:

1) Kopier alle filer fra CD'en over på HD'en i et temp library, og
installér derfra. (Husk at fjerne alle attribut'ter fra alle filer
først.)

Virker dette ikke (kan være programmet _skla_installeres fra CD-rom

2) Hvis DMA er sat til på DVD-drevet, så prøv at fjerne det. Er DMA
_ikke_ sat til på DVD-drevet, så prøv at sæt den. :)

3) Prøv install fra CD-brænderen...(nogle programmer kan simpelthen ikke
li' DVD-drev. Prøv evt et helt tresie CD-drev, gerne et lidt ældre 24-32
x speed.

Eller har jeg ingen idéer, men drikker da af og til øl..:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-12-02 17:55

On Mon, 30 Dec 2002 14:02:34 +0100, Thore wrote:

> [...]
> x speed.
>
> Eller har jeg ingen idéer, men drikker da af og til øl..:)

Af mit lange indlæg vil det fremgå, at jeg har prøvet at installere fra
både dvd drevet, cdrw brænderen, harddiksen i temp bibliotek, fra et 256 MB
SD kort via en usb læser - har også prøvet med 2 forskellige versioner af
PS7 og også en ældre PS6 og sågar en light edition PS elements.

Samma fejl meddelelse med ALT der står photoshop på.
Illustrator er mig bekendt ligeså resource krævende tegne program, og fra
selv samme firma - og det lader sig installere uden problemer i nyeste
version 10.

Er efter hånden ved at tro, at der må versioner af PS, der ganske enkelt er
hæftet med fejl, og ikke lader sig installere på lige min fars kombination
af MOBO, processor etc.

Ellers ER det sgu' spøgelser.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-12-02 18:16

Jeg tror sørme den kasse øl tilfalder mig selv - jeg vil med glæde drikke
mig stiv i 30 julebryg og samtidig sparke til det Asus MOBO, der
tilsyneladende skaber fejlen.
Jeg stødte over dette link - det er ikke en 100% tilsvarende fejl, da der
nævnes, at Photoshop ER installeret og herefter crasher, men der siger
DIREKTE, at ASUS P2B MOBO og iøvrigt Dell G1X MOBO har en struktur, der
gør, at de sammen med P3 processorer skaber en grobund for en elektrisk
fejl, som lige præcis Photoshop ikke kan kapere - lyder underligt i ine
øjne, men det er mit bedste bud på hvorofr denne undelige fejl forekommer -
og den kasse øl tilfalder i så fald mig selv :)

Se disse link:

http://www.adobe.com/support/techdocs/2256a.htm

http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?50@215.Zw5aaMhwxAH.6@.ef47fb1/0

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-12-02 19:17

On Mon, 30 Dec 2002 18:16:25 +0100, Dr.Ralph wrote:

> [...]
> øjne, men det er mit bedste bud på hvorofr denne undelige fejl forekommer -
> og den kasse øl tilfalder i så fald mig selv :)

Opdager nu, at min fars MOBO hedder Asus P3V 4X - men at Adobe selv nævner
der kan være problemer med flere beslægtede type boards til Asus P2B og
P3b.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-12-02 20:59

> [...]
> der kan være problemer med flere beslægtede type boards til Asus P2B og

Lad nu være med at drikke øllet før du har prøvet
Hvor meget havde du installeret, før du prøvede at installere Photoshop. Jeg
har selv prøvet samme hos en kammerat. Først da vi formatterede og som det
første installerede Photoshop kom det til at virke og har gjort det siden.
Konflikten fandt vi ikke.
Prøv evt. at afinstaller Norton Antivirus inden installation, da jeg har set
den konflikte med diverse programmer, så det kunne også være en mulighed.
Hold da helt kæft - du får travlt på torsdag

Kurt

Fra : Henning

Dato : 03-01-03 17:33

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse news:15cxh813ogxsw$.yqru9umsgtzz.dlg@40tude.net...

> Opdager nu, at min fars MOBO hedder Asus P3V 4X - men at Adobe selv nævner der kan være problemer med flere beslægtede type boards til Asus P2B og P3b.

Okay, nu da vi er helt ude i...

Jeg havde et andet billedbehandlingsprogram, som ikke ville lade sig installere på WinXP og a7v266e. Løsningen var at køre installationsprogrammet i W98 kompatibilitetstilstand. Det installerede program kørte fint under XP.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 31-12-02 07:01

Dr.Ralph wrote:
> Nu har været det hele igennem.

Jeg har læst det hele og det kan _kun_ være et softwareproblem.

Så jeg prøver lige at give det et skud.
Jeg søgte lidt og fandt det her;

http://www.xbetas.com/modules.php?name=News&file=article&sid=508

Det er Adobe installeren som har kræver at filen setup.ins eksisterer på
hardisken, fordi der har været installeret noget fra Adobe før.
Det har med Adobe's anti-piracy protection at gøre.
Setup.ins indeholder (bl.a.) blacklisted keys, og den error 704 kommer
enten pga. at filen er blevet ændret, eller at den virkelig er korrupt.
Der er en tråd om det her;

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=TX7a9.1410%24fx1.541276%40news2.telusplanet.net&rnum=10&prev=/groups%3Fq%3Dphotoshop%2Bsetup.ins%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3DTX7a9.1410%2524fx1.541276%2540news2.telusplanet.net%26rnum%3D10

Mit råd:

1) søg harddisken igennem for setup.ins filer og slet den/de som ser ud
til at have med Adobe at gøre. Husk evt lige at notere hvor den/de lå,
så du evt. kan kopiere setup.ins over fra CD'en.
2) hvis det stadig ikke virker, hent den update som der er et link til
på side hos xbetas.com og kopier setup.ins fra den ind der, hvor
setup.ins lå før i dit filsystem.

Hvis det stadig ikke virker, så kan jeg ikke se nogen anden udvej end at
formatere og reinstallere windows..
(det er en god ide at gemme f.eks. et ghost-image engang imellem, eller
bruge den funktion XP har til at lave et roll-back)

Fra : Dr.Ralph

Dato : 01-01-03 21:11

> Jeg har læst det hele og det kan _kun_ være et softwareproblem.

Jeg takker for dit svar, skal først du til farmand i morgen - og vil
afprøve det der. Blot går den dabat, du linker til mere på en update af PS7
- til ps 7.0.1 - og da jeg formatterede min fars pc for 1 lille måned siden
har der ikke været rester af nogen PS version - ulovlig som lovlig på ?

Men jeg erkender, at fejlen den giver er magen til den, der kommer når man
prøver at update fra 7.0 til 7.01 - men som sagt så er den PS7 jeg prøver
at installere den FØRSTE, der nogensinde er blevet installeret på maskinen
siden formattering - så kan ikke helt fatte det.

Ellers også så er der en gammel setup.ins fil, der IKKE bliver formatteret,
når man laver en total formattering af harddisken ?

Jeg er blevet lidt klogere - men har ikke set lyset endnu.
Har søgt på maskinen efter setup.ins filer - og den fandt intet.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 01-01-03 22:27

Dr.Ralph wrote:

> [...]
> har der ikke været rester af nogen PS version - ulovlig som lovlig på ?

Ok, mit svar byggede på at der havde været installeret noget Photoshop
før, så det kan vi vel udelukke.
Så er der kun formatering+reinstallation tilbage.