En god UPS til under 1.000 kr.
Fra : JN

Dato : 29-12-02 16:32

Jeg søger en god UPS til under 1.000 kr.

Jeg skal bruge den til en skriftlig PC-eksamen, hvor strømmen (har jeg
erfaret) har det med at ryge. Det er ikke så ret - lige pludselig at miste
alt hvad man har skrevet.

Jeg kører Windows XP Pro og har en Athlon XP +2000 computer.

Jeg lægger vægt på, at UPS'en kan levere nødstrøm i lang tid, samt at den
kan udligne spændningsforskelle.

Alle forslag er velkomne.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-12-02 20:16

In article <3e0f1569$0$35874$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
jakob@putandtake.dk says...
> Jeg søger en god UPS til under 1.000 kr.
> Jeg lægger vægt på, at UPS'en kan levere nødstrøm i lang tid, samt at den
> kan udligne spændningsforskelle.

Det hænger ikke sammen...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Hansen

Dato : 29-12-02 20:22

"JN" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kører Windows XP Pro og har en Athlon XP +2000 computer.
>
> Jeg lægger vægt på, at UPS'en kan levere nødstrøm i lang tid, samt at den

nødstrøm i lang tid og pris hænger sammen, så det skal du ikke regne med for
1000,-. Du kan da nå at gemme dine ting.

APC Back-UPS CS 500 er den jeg selv regner med at købe.

Mustek og Trust har også nogle til under en tusse.

Brian

Fra : JN

Dato : 30-12-02 21:58

Er du sikker på at "APC Back-UPS CS 500" passer til Windows XP ?

Jeg tjekkede på http://www.apcc.com/products/index.cfm og "CS 500" findes i
både en "BK500" og en "BK500EI" - udgave. Så vidt jeg kan se, passer kun
"BK500" til Windows XP.

- gider du følge op på det ?

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 31-12-02 00:04

On Mon, 30 Dec 2002 21:57:49 +0100, "JN" <jakob@putandtake.dk> wrote:

>Jeg tjekkede på http://www.apcc.com/products/index.cfm og "CS 500" findes i
>både en "BK500" og en "BK500EI" - udgave. Så vidt jeg kan se, passer kun
>"BK500" til Windows XP.

Jeg mener at forskellen på en BK500 og en BK500EI er at de er beregnet
til henholdsvis USA og Europa, altså 110V eller 230V. Men jeg er ikke
helt sikker...... kun næsten.
Men hvorom alting er, så har jeg i hvert fald en BK500EI, og den
medfølgende CD påstår da at XP er understøttet.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Brian Hansen

Dato : 31-12-02 02:22

> [...]
> både en "BK500" og en "BK500EI" - udgave. Så vidt jeg kan se, passer kun

File-saving, auto-shutdown software for Windows 98/Me/XP/2000 and Mac OS 9
(9.0.4 or higher)

Så det skulle ikke være noget problem.

Brian

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-12-02 21:35

JN wrote in <3e0f1569$0$35874$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:
> [...]
>
> Jeg skal bruge den til en skriftlig PC-eksamen, hvor strømmen (har jeg
> erfaret) har det med at ryge. Det er ikke så ret - lige pludselig at miste

Øhm, har du overvejet at gemme en gang i mellem? Desuden kan vist ethvert
tekstbehandlingsprogram gemme automatisk, med et konfigurerbart interval.

> Jeg lægger vægt på, at UPS'en kan levere nødstrøm i lang tid, samt at den
> kan udligne spændningsforskelle.

Til en skriftlig eksamen må der da blive taget hensyn til eleverne på en
eller anden måde, hvis man i længere tid ikke kan arbejde. Det kan da i
hvert fald ikke passe, at dem som medbringer UPS favoriseres.

Men med en UPS til 500-1.000 kr. vil jeg tro at du kan opnå at gemme inden
batteriet er tomt, og på den måde spare op til... Skal vi sige 2 minutters
arbejde?

Mit råd: Spar pengene. Skulle der komme problemer med strømmen vil jeg håbe
(for retfærdighedens skyld), at du intet får ud af at have en UPS,
medmindre alle andre også har.

--
Mvh.

Niels Andersen