Torsk i Øresund
Fra : Brizz

Dato : 29-12-02 16:07

Har været på øresund idag og på båden blev der fanget 2 torsk á 1.1 kg og 2
sej på samme størelse og en enkelt søstjerne blev det til.
Hvad man kunne høre på radioen var det samme fangst på andre både

Mvh Brian

--
www.gronaerten.dk
....nu med bil til salg

Fra : Palle [2720]

Dato : 29-12-02 23:24

Samme her var med Skipper kun sild og småtorsk

Palle

PS. regner med at prøve fra Helsingør i slut januar

Fra : Snorkelsen

Dato : 30-12-02 00:10

Var med Bonito i dag. Fik en på 9,4 og en på 5,5 og mistede den formentlig
største fisk, jeg nogensinde har haft nærkontakt med.

Desuden blev der taget yderligere to på 5,5 og en lidt over tre kilo.

Og således har jeg tilgivet Hagemans skude dagen beskrevet her i
"dødssejler", i Flemming Sørenensens fiskeoplevelse på 123nu og i Bonitos
gæstebog. Lad den dag ligge.

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 30-12-02 17:07

Det er vel det sædvanlige rykfiskeri ??

Per

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 30-12-02 19:12

"Ledøje Udlejning" <post@udlejer.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vel det sædvanlige rykfiskeri ??
>
> Per

Yep!

Sjovt nok blev fiskene omkring fem kilo alle kroget i halen, mens fisken på
9,4 gjorde sit yderste for at sluge min elskede rørpirk.
--
vh ¸.·´¯)

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-02 03:28

"Torben Abilgaard" <toa@fjernmigbt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sjovt nok blev fiskene omkring fem kilo alle kroget i halen, mens fisken

> 9,4 gjorde sit yderste for at sluge min elskede rørpirk.

I er virkelig sportsfolk!
Det er godt, at der er så mange torsk!

Fra : Michael

Dato : 31-12-02 09:43

Ja sikke nogen rigtige fiskere.. lyder rigtig sportsligt som det foregår ved
Kronborg når der kommer hornfisk.. hvad gør i egentlig for at undgå dette
fejlkrogeri? intet sikkert.. problemet ville sikkert delvis løse sig ved at
bruge en enkeltkrog på pirken.. håber virkelig i får nytårstorsken galt i
halsen.. føj.

Fra : Palle [2720]

Dato : 31-12-02 10:00

"Michael"
<maestro@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> bruge en enkeltkrog på pirken.. håber virkelig i får nytårstorsken galt i

Hallo min ven

Du er da vist gået forkert , der eksistere både grupper hvor man kan
mudderkaste og
der er sørme også et sted hvor man kan læse om god netikette og citatteknik

Personligt forventer jeg at min nytårstorsk kommer til at smage skønt

Selvom den er fanget af en styg industrifisker med et kæmpe trawl

Du ønskes trods alt også et godt nytår

Palle

Fra : Michael

Dato : 31-12-02 19:57

jeg vil unægtelig tro at din nytårstorsk smager nøjagtig som sidste år men
hvor styg han end måtte være ændre det ikke på det fact at er det her et
lystfiskerforum hvor jeg mener at den slags "fejlkrogeri" er dårlig moral og
etik.. man ser intet blive gjort for at undgå det. folk betaler villigt de
2-300 det koster for en sådan tur... hvorfor ik bare sætte en enkeltkrog på
pirken? det måtte i teorien gi 2/3 mindre fejlkrogning. er det så stor en
ofring? når en torsk hugger vil en enkeltkrog kroge lisså godt vel at mærke
hvis den er skarp.. vi har muligheden for at formindske det fejlkrogeri ved
den simple ofring vi ska jo trodsalt ikke leve af det..... det ska den
stygge erhvervsfisker men deres kvoter er ligeså dalende som humøret hos mig
efter en hel kold dags fiskeri med nedbør, uden hug.... hvor mange af de
kæmpe torsk man ser på rekordlisterne og i blade er mon kroget og fanget
rigtigt? og fanget rigtigt er når krogen sidder i munden efter min mening og
ik bare i nærheden af den... men for mig smager alle fisk lige dårligt da
jeg slet ikke kan li fisk jo Haribos salte-lakridsfisk går an... =) men jo
godt nytår til dig og husk ti fingre er nemmest at fiske med så pas nu på
alt krudtet.. =) =)