Dropdown og billedskift
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 29-12-02 14:16

Jeg har en side hvor der allerede er en formular. Nu er det så at jeg gerne
vil have lagt en dropdownmenu ind i formularen der gør at når jeg vælger et
billede fra listen, skifter den automatisk et bestemt billede ud på siden.
Det er altid det samme billede der skal skiftes ud.

Jeg har siddet og rodet lidt med det, men kan ikke hit u' a'et

Er der nogen der kan hjælpe?
Btw, så tror jeg ikke det er så godt hvis der skal ligge noget i <head>, da
formularen er inkluderet med SSI. Men det kan jo være jeg tager fejl.

Men al hjælp er velkommen

Kasper K
---------------------------------
Find en masse gode svar på de spørgsmål
der oftest stilles i nyhedsgruppen d.e.i.w.s.a
http://www.asp-faq.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-12-02 15:37

"Kasper Katzmann" <kasper @ FJERNESkatzmann.dk> writes:

> [...]
> Det er altid det samme billede der skal skiftes ud.

> Jeg har siddet og rodet lidt med det, men kan ikke hit u' a'et

Hvad er dit problem? (hvis du har det meste lavet, så behøver vi ikke
lave så meget arbejde for at hjælpe dig).

> Er der nogen der kan hjælpe?

Uden at vide hvad problemet er, så er her et eksempel:
<URL:http://www.infimum.dk/privat/billedskift.html>

> Btw, så tror jeg ikke det er så godt hvis der skal ligge noget i <head>, da
> formularen er inkluderet med SSI. Men det kan jo være jeg tager fejl.

Ikke noget i head. Virker ikke i NS4 (men kunne sikkert fås til det).

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-12-02 18:11

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> skrev :

>Ikke noget i head. Virker ikke i NS4 (men kunne sikkert fås til det).

Det ør til gengæld
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/grafik/slideshow2.htm>.
hvis man synes det er nødvendigt,

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-12-02 18:55

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:

> Det ør til gengæld
> <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/grafik/slideshow2.htm>.
> hvis man synes det er nødvendigt,

Det trick stjæler jeg lige :).

Til gengæld vise Opera7 ikke kanten omkring billedet på din side. Ser
ud til at den ikke accepterer "gold" som en lovlig farve (det er heller
ikke en af de 16 farve-nøgleord i CSS2, selvom silver er :) ).

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-12-02 19:37

> [...]

>ud til at den ikke accepterer "gold" som en lovlig farve (det er heller
>ikke en af de 16 farve-nøgleord i CSS2, selvom silver er :) ).

Nej, det skulle kun være IE, der accepterer den.

Mozilla og Netscape viser den vidt også (eller også en farve
meget tæt på, NN 4 forstår så ikke border-css til gengæld).

Det kan godt være jeg lige skal finde ud af at ændre farvekoden,
skal bare lige finde ud af hvad den hedder.

Men det er jo ikke farven, der er det væsentlige i dette
tilfælde.

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 30-12-02 16:26

Følgende er nedfældet af Lasse Reichstein Nielsen:

> Uden at vide hvad problemet er, så er her et eksempel:
> <URL:http://www.infimum.dk/privat/billedskift.html>

Tusind tak, det var lige det jeg skulle bruge. Har rettet det lidt til, så
der kører lidt ASP ind over, der dynamisk opretter <option> tags efter hvad
en bestemt mappe indeholder.

Kasper K