Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kontanthjælp + barsel + feriepenge
Fra : Søren Andersen

Dato : 29-12-02 13:12

Min samlever har været på barsel siden juni. Fra November til juni, hvor hun
altså gik på barsel, var hun i aktivering (på kontanthjælp). Men før dette
havde hun altså et almindeligt arbejde.
Derfor har hun også en del feriepenge til gode, som skal bruges inden maj
2003.
Mit spørgsmål er nu, om hun:
a. Har ret til sine feriepenge, da hun er på barsel. Hun er teknisk set
stadig på kontanthjælp, men har jo været hindret i både at holde ferie og
finde arbejde for den sags skyld.
b. At de vil trække feriepengene fra hendes kontanthjælp. Vi kan så i
realiteten vælge om vi vil støtte vores kommune eller Dansk Feriefond *LOL*

PS: er der nogen der ved, om der er nogen inde hos Feriekonto der sidder og
checker hver blanket. Eller ser de bare på om der er "noget" i
underskrifts-feltet ???

Håber på gode svar.
Mvh.
Søren Andersen

Fra : Per Ahm

Dato : 29-12-02 13:40

Har aldrig før haft bøvl, med at få udbetalt!

Selvom du er under arbejde, eller barsel.

Min eks. fik selv udbetalt, da hun var under barsel!

Men det kræver selvfølgelig et stempel og en underskrift.....

Fra : ole

Dato : 29-12-02 16:41

> [...]
>
> PS: er der nogen der ved, om der er nogen inde hos Feriekonto der sidder og
> checker hver blanket. Eller ser de bare på om der er "noget" i

Der skal være et stempel med telefonnr. og adresse samt underskrift, men der bliver ikke
lavet kontrol
med alle
Hvor du låner et "firma"stempel, tja tænk dig lige lidt om

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-12-02 17:56

d. 29/12/02 16:41 skrev ole på holte@Xofir.dk i artiklen
3e0f17f3$0$35869$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> [...]
> lavet kontrol
> med alle
> Hvor du låner et "firma"stempel, tja tænk dig lige lidt om

Der er særlige regler for arbejdsledige, som skal have et stempel i
A-kassen, og kontanthjælpsmodtagere, som skal have et stempel hos kommunen.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Søren Andersen

Dato : 29-12-02 18:33

> Der er særlige regler for arbejdsledige, som skal have et stempel i
> A-kassen, og kontanthjælpsmodtagere, som skal have et stempel hos
kommunen.

Ja det ved jeg.
Og som kontanthjælpsmodtager skal hun have underskrift fra socialrådgiveren
på kommunen.
Spørgsmålet er simpelthen om hun bliver trukket i kontanthjælp (dette er det
normale for kontanthjælpsmodtagere) eller om hun ikke gør (pga at hun er på
barsel - hun kan jo ikke holde ferie!!!).

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-12-02 21:02

d. 29/12/02 18:33 skrev Søren Andersen på san1@lerskov.com i artiklen
3e0f31da$0$71690$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Spørgsmålet er simpelthen om hun bliver trukket i kontanthjælp (dette er det
> normale for kontanthjælpsmodtagere) eller om hun ikke gør (pga at hun er på
> barsel - hun kan jo ikke holde ferie!!!).

Så vidt jeg ved, er det andre regler, du skal have fat i.

Uden at vide det, vil jeg tro, hun får noget andet end kontanthjælp, når hun
er på barsel. Det må svare til sygdom. Jeg mener også, barsel giver mulighed
for, at man kan få udbetalt sine opsparede feriepenge uden at holde ferie,
men det fremgår sikkert af feriekortet.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Søren Andersen

Dato : 29-12-02 21:16

> Uden at vide det, vil jeg tro, hun får noget andet end kontanthjælp, når
hun
> er på barsel.

Næh, det er det ikke

> Jeg mener også, barsel giver mulighed
> for, at man kan få udbetalt sine opsparede feriepenge uden at holde ferie,
> men det fremgår sikkert af feriekortet.

Korrekt... men det store spørgsmål er tilbage: bliver de trukket i
kontanthjælpen ?

Fra : ole

Dato : 30-12-02 00:47

> hun
>
> Næh, det er det ikke

> Korrekt... men det store spørgsmål er tilbage: bliver de trukket i
> kontanthjælpen ?

JA - Du kan ikke oppebære kontanthjælp, når du er kommet til penge

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-12-02 09:17

d. 29/12/02 21:16 skrev Søren Andersen på san1@lerskov.com i artiklen
3e0f5804$0$71625$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Korrekt... men det store spørgsmål er tilbage: bliver de trukket i
> kontanthjælpen ?

Uden at vide det med sikkerhed vil jeg sige: Ja. Så vidt jeg ved, bliver
alle indtægter modregnet i kontanthjælpen.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : ole

Dato : 30-12-02 17:43

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Uden at vide det med sikkerhed vil jeg sige: Ja. Så vidt jeg ved, bliver
> alle indtægter modregnet i kontanthjælpen.

Med sikkerhed bliver alle indtægter også tips- og lottogevinster modregnet og sådan skal
det også være

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 31-12-02 16:53

> Med sikkerhed bliver alle indtægter også tips- og lottogevinster modregnet og sådan skal
> det også være

Helt klart.
Alt andet vil da være fuldstændig absurd.

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Søren Andersen

Dato : 31-12-02 17:32

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> wrote in message

> Helt klart.
> Alt andet vil da være fuldstændig absurd.

Tusind tak for de gode svar jeg har modtaget her og pr. email.
Hvis nogle føler trang til at fortsætte ud af Ole og Michaels tangent, vil
det nok være mest passende at starte en ny streng på dk.politik :)

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Joan Jensen

Dato : 30-12-02 07:47

> De trækket i andet ydelse.
lån et stempel ( Jeg har et )
Det bliver ikke tjekket.

En rigtig god ting at ønske sig er et stempel
hvor der står.

AH Autoservice
duseringen 8
2244 hvalborg

med dette stempel kan du skrive feriekort
samt købe billige autodele