Belægning på tungen
Fra : Iben Holst

Dato : 29-12-02 09:52

Hej ...

Min datter på 3 uger har fået nogle hvide belægninger på tungen .... Er det
fordi hun får Mylicondråber eller skal jeg tænke i tanker mod trøske ??

Iben

Fra : Jens og Sanne

Dato : 29-12-02 10:40

hej
det kan sagtens være trøske, kamillethe skulle være godt at vaske munden i
og danskvand. hvis du ammer skal du passe på, du kan meget nemt få dårlige
brystvorter, da trøsken kan smitte dem.

--
Venlig hilsen Jens og Susanne

jenssanne@mail.dk

Fra : JanneP

Dato : 29-12-02 11:46

"Iben Holst" skrev d. 29-12-02 09:52 dette indlæg :
> [...]
Er det
> fordi hun får Mylicondråber eller skal jeg tænke i tanker mod trøske

Hej Iben!

Ifølge http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/mylicon.htm er der ingen
kendte bivirkninger ifm. mylicon.

Så mon ikke det ER trøske?

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/svampmunden.htm kan du læse
mere om trøske.

Mvh. JanneP

http://www.kandu.dk/

Fra : Conny Nielsen

Dato : 29-12-02 18:27

hej iben..

vores den ældste dreng, havde trøske, og vi fik desværre en masse "gode
råd", fra vores sundhedsplejerske om, div. ting som kamillethe og
danskvand... vi prøvede selvfølgelig alle disse ting... men uden resultat...
det blev bare værre og værre.
Til sidst blev det så slemt at han ikke ville spise, og vi valgte så at gå
til lægen med ham.
Vi fik noget gel, som man skulle smøre rundt inde i munden på den lille.
Så det kan godt være at de "kloge" siger at det ikke irriterer de lille, men
vores læge sagde altså, at det er li som at have svamp i skeden...

Fra : Jens og Sanne

Dato : 30-12-02 22:26

hej
jeg vil bare lige fortælle, at på vores lille søn, virkede kamilltheen
altså, men vi fik noget trskesaft på apoteket(uden recpt) og det var godt.

Fra : Heidi V Blunck

Dato : 30-12-02 22:24

Hej som mor til fire vil jeg råde dig til at kontakte din læge, min søn fik
mylikon dråber på grund af kolik, desværre fik han trøske, og ifølge en
børnelæge på roskilde amts sygehus, var mylicon med til at gøre trøsken
være, lad være med at forsøge med de gamle husråd, gå til lægen han vil
ordinerre noget salve til dit barn hvis det er trøske og ellers vil han
finde ud af hvad det skyldes, salven hedder brentan.

Fra : Iben Holst

Dato : 02-01-03 10:47

Jeg fik endelig fundet min lille opslagsbog frem og læste at trøske ikke er
noget man selv kan tørre af - at det kun kan fjerne med en slags behandling.
Men der stod også at det sagtens kunne være mælkerester som ligner trøske og
at det så kan tørres af. Jeg kan ikke lige komme rundt på hele tungen, men i
al fald er hele tungespidsen nu fri af belægninger ved at jeg har tørret en
lille smule med en stofble. Mener I stadig at det er trøske ??

Iben