Router - gateway
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-12-02 02:11

Hej!

Jeg skal opsætte min TDC-ADSL løsning til et lille nætværk og har til denne
løsning valgt et D-Link DI604.
For at opsætte routeren ser det ud til at jeg skal anvende følgende:
IP Adresse
Subnet Mask
Gateway (den er problemet)
Primaer DNS
Sekundaer DNS

TDC kan oplyse om det hele undtagen Gateway.
kan dette være rigtigt og er der etv.en anden måde hvor på jeg kan finde den
oplysning som skal skrives i feltet Gateway.
--
See yea ....

Fra : Hans

Dato : 29-12-02 07:46

"Henry Lerche Madsen" <lerche@aarstiden.dk> wrote in message

> Jeg skal opsætte min TDC-ADSL løsning til et lille nætværk og har til
> denne løsning valgt et D-Link DI604.

TDC Internet ADSL (Netexpress & Boomtown) anvender en pppoe klient.

TDC Bredbånd privat anvender dhcp.

TDC Bredbånd professionel anvender fast ip, gateway og dns, som du kan finde
adresserne i den tilsendte informationsskrivelse. IP og gateway på forsiden
og dns på bagsiden af skrivelsen.

Hvis det er sidstnævnte er din gateway 1 ip-adresse lavere end din
offentlige ip, og er benævnt i skrivelsen som "WAN forbindelse hos TDC".

--
vh Hans

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-12-02 19:58

Hans wrote:

> Hvis det er sidstnævnte er din gateway 1 ip-adresse lavere end din
> offentlige ip, og er benævnt i skrivelsen som "WAN forbindelse hos TDC".
>
> --
> vh Hans
Hej igen!
Jeg har fast IP-adresse og har som jeg skrev alle oplysninger undtagen
Gateway (WAN) problemet er jo netop at de ikke gider ulejlige sig med at
sende de oplysningerne.
Jeg har lige talt efter og jeg har i alt ringet 12 gange, nogen kan oplyse
det ene og nogen det andet men de lover trods alt alle sammen at sende
oplysningerne. Der er dog en lille smutter hos dem alle og det er at de
ikke gør det.
Det er nu ca 3 uger siden jeg talte med den første.
I velkomstbrevet stod at jeg ville modtage oplysninger om den faste IP et
par dage før montøren kom. Men der kom intet.
Nok om det det høre jo ikke hjemme her.
Når du skriver at Gatewayen er et nr. mindre hvad mener du så ?
Hvis den f.eks er 80.161.99.113 er den så 80.161.99.112 ?

--
See yea ...
Henry Lerche Madsen

Fra : Hans

Dato : 29-12-02 20:25

> Hans wrote:

> Når du skriver at Gatewayen er et nr. mindre hvad mener du så ?
> Hvis den f.eks er 80.161.99.113 er den så 80.161.99.112 ?

Lige præcis.

--
Mvh Hans

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-12-02 08:04

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> skrev :

>TDC kan oplyse om det hele undtagen Gateway.

Selvfølgelig kan de også fortælle hvad din gateway skal være.

(Det plejer iøvrigt at stå i brevet der kommer sammen med
ADSL-modemet)

Måske du skulle fortælle præcis hvilken type ADSL forbindelse det
handler om. Nogle kører DCHP tildelte adresser andre, f.eks ProAccess,
har fast ip - hvor gateway'en typisk er ipadressen et nummer lavere
end den offentlige

>kan dette være rigtigt

Nej

>og er der etv.en anden måde hvor på jeg kan finde den oplysning
>som skal skrives i feltet Gateway.

Ring til deres hotline - de kan stille dig om til relevante personer

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-01-03 03:17

Hmm jeg mener ellers jeg havde forklaret...

> Selvfølgelig kan de også fortælle hvad din gateway skal være.

Det har de 12 jeg indtil videre ikke evnet...

> (Det plejer iøvrigt at stå i brevet der kommer sammen med
> ADSL-modemet)
Muligt men der var intet i pakken som jeg hentede i TDC-Butikken

> [...]
> handler om. Nogle kører DCHP tildelte adresser andre, f.eks ProAccess,
> har fast ip - hvor gateway'en typisk er ipadressen et nummer lavere

Jamen det mener jeg skam også jeg har gjort men ok det er en Tele Danmark
Bredbånd-ADSL

> Ring til deres hotline - de kan stille dig om til relevante personer
Hmm ja hvis man er heldig ....