Så træt hun er...
Fra : BN

Dato : 28-12-02 20:35

Glædelig efterjul alle sammen

Så er årets travleste dag ovre... for Sandra på fem år... så træt hun er!

Juleaften gik rigtig godt. Sandra var med fra morgen til nat. Hun var med i
køkkenet... tænk nu, hvis der "faldt" noget ned. Hun løb rundt om træet,
mens vi andre "dansede" rundt. Gaverne blev uddelt, og hun fik rigtig mange.
Nogle af dem fik hun først dagen efter... = papir ud over det hele, stakkels
min Mor!

Forrige år hentede hun selv en julegave, fordi den sagde "piv". I år fik hun
et pibedyr og en Busterbone, som hun bare ikke kan finde ud af at bruge, hun
prøvede at bide det i stykker Min Far synes det så vanvittig sjovt ud,
da jeg forsøgte at vise Sandra hvordan benet virkede... dog uden at tage det
i munden!

Nu er vi atter hjemme... Sandra ligger i sin stol og snorksover og ligner en
zombie, når hun bliver vækket ;---).

Hvordan har I andres juleaften gået? Er alle de firbenede ligesom Sandra
fuldstændig smadrede ovenpå alt det hurlumhej?

Jeg vil lige skynde mig at sige, at Sandra har ikke været overilet, men blot
nysgerrigt fuldt med i alt, ellers så havde vi lukket hende ind i et værelse
noget af tiden, så hun kunne køle lidt ned igen. Disse problemer har vi
heldigvis aldrig haft med hende.

Godt nytår fra BN og Sandra, som ligger og leger zombie..;---)

Fra : Gjøl

Dato : 28-12-02 23:46

BN wrote:
> Glædelig efterjul alle sammen
>
> Så er årets travleste dag ovre... for Sandra på fem år... så træt hun
> er!

Her var der liv og glade dage, en Bjørnehund på 7 måneder og fire små børn,
4 voksne.

Den med køkkenet er hun med på, nå hendes far laver mad. Ja tænk hvis man nu
lige kunne undgå madskålen og blive håndfodret.
Vi har altid haft el-lys i træet, det var bestemt heldigt, for i sin
efterhånden som vi også begyndte at gå rundt om træet og lave lyde, man
havde lige vandret fra stol til stol og prøvet at tigge lidt godter, det
lykkedes vist meget godt fordi skålen med tørfoder var urørt. Men tilbage
træet væltede 2 gange, men flere er hundevandte og greb ind så der ikke
skete uheld.

Man kunne nemt finde sin egen gave, den duftede helt godt, en halvvoksen
dreng, havde købt en ny rørknogle, så den kunne man lige finde og så gemme
sig bag sofaen og hygge sig. Igen opdagede det før hun kom frem og
gennemsøgte papir efter nye ting.

Da vi alle blev for kedelige og bare sad rundt i stuen, kunne man jo altid
lige stille sig ved træet og gø af os alle sammen og hidse os op til lige at
prøve det der sjove med at gå rundt om træet.

Hun må også have været træt, for vi fik lov til at sove til Kl. 9, inden den
efterhånden store hvalp skulle ud for at tisse.
Hun vender sig om når der er fyrværkeri i luften, men er ikke synderlig
imponeret, heller ikke når det knalder.
Så vi får et godt nytår, håber også at I andre kommer godt ind i det nye år.

Fra : BN

Dato : 29-12-02 18:19

"Gjøl" <canislupus@pc.dk> wrote in message
> Den med køkkenet er hun med på, nå hendes far laver mad. Ja tænk hvis man
nu
> lige kunne undgå madskålen og blive håndfodret.

Hejsa

I år valgte jeg at loave to slikskåle til Sandra. En til stuebordet og en
til sofabordet! Hunde må jo ikke få chokolade og de har heller ikke godt af
alt for meget sødt stads... Vores familie synes naturligvis at hun ser så
sød ud.... når hun sidder der og tigger ;---). I år var der ingen
undskyldning for, at Sandra ikke fik dårlig mave... jeg havde nemlig
serveret delte hundekiks for min familie til Sandra .

Hun fik lidt tørfoder, men mine forældre instisterede atlså at hun også
skulle have "ordenligt mad", så hun fik også et par kartofler og et lille
stykke kød, og meget mindre tørfoder, for man må jo ikke give hende begge
dele... siger Eukanuba.

Godt nytår fra BN

Fra : Leyna

Dato : 29-12-02 00:43

On Sat, 28 Dec 2002 20:35:21 +0100, "BN" <bn@privat.mail.dk> wrote:

>Glædelig efterjul alle sammen

Tak i lige måde da.

> [...]
>da jeg forsøgte at vise Sandra hvordan benet virkede... dog uden at tage det

Nu aner jeg ikke hvad et busterbone er. Gider du forklare det?

> [...]
>
>Hvordan har I andres juleaften gået? Er alle de firbenede ligesom Sandra
>fuldstændig smadrede ovenpå alt det hurlumhej?

Min Vaks på 6 måneder var nu rimelig livlig alle juledagene. Dog havde
han forædt sig en smule selve juleaften. Vaks fik flere små pivedyr,
som ikke engang holdt hele aftenen. Pt. er disse plasticting
fuldstændig uigenkendelige. Der er ikke meget tilbage af dem. Jeg har
smalet en masse stumper op fra gulvet, men han morede sig skam med
dem, og han morer sig stadig med resterne.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : BN

Dato : 29-12-02 18:27

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
> On Sat, 28 Dec 2002 20:35:21 +0100, "BN" <bn@privat.mail.dk> wrote:
>
> Nu aner jeg ikke hvad et busterbone er. Gider du forklare det?

Hejsa Leyna

Busterbone, er et kødben i hård plast, med et lille hul i den ene ende...
den er bare så smart... men kræver en smart hund... Sandra er simpelthen for
dum! (Undskyld Sandra... håber at du lærer det inden, at den er "væk").
Der puttes godbidder i Busterbone, hvorefter hunden tager benet i munden og
går og ryster med det, indtil godbidderne falder ud. Hunden spiser
godbidden, hvor den så tager benet i munden igen.
Sandra derimod... hun snuser kraftigt ind i hullet, hvorefter hun lægger sig
ned, og begynder at bide i benet, som var det et kødben ;---(
Jeg prøvede at vise hende, hvordan benet skulle bruges, først ved at putte
det i munden på Sandra, ryste hovedet, tage benet, hun spiste om og om igen.
Til sidst viste jeg hede det ved mig selv (uden at smage på benet), men lige
meget hjalp det... hun gnaver... skør hund ;---)

Er det evt. nogle, som har nogle råd til, hvordan vi lærer Sandra at bruge
Busterbone rigtigt?

Hilsen BN, som har gemt benet lidt væk

Fra : Leyna

Dato : 29-12-02 23:52

On Sun, 29 Dec 2002 18:27:07 +0100, "BN" <bn@privat.mail.dk> wrote:

> [...]
>går og ryster med det, indtil godbidderne falder ud. Hunden spiser
>godbidden, hvor den så tager benet i munden igen.

Okay, sådan nogle bolde har min Vaks, men desværre lever han ikke
rigtigt op til sit navn. *G*
En af boldene har en låge for hullet som så kan justeres alt efter
hvor store godbidderne er, men Vaks gnasker bare i bolden (som er af
meget hård plast, så han kan ikke bide den i stykker) og der går ikke
mange øjeblikke før han har lukket hullet totalt. *suk*

>Er det evt. nogle, som har nogle råd til, hvordan vi lærer Sandra at bruge
>Busterbone rigtigt?

Tålmodighed må være løsningen. På et eller andet tidspunkt går det vel
op for hende hvad det er der udløser godbidden!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Tkelstrup

Dato : 30-12-02 02:33

Hej NG

Bernhard fik en "dog-pyramide" i julegave, da vi fik den anbefalet af
flere med store hunde. Vi ville tage tid på, hvor længe der ville gå
inden han regnede "tumlinge-fidusen" ud. Efter kort tid måtte jeg ned på
gulvet for at vise, hvordan han skulle skubbe til den i stedet for at
bide i den, men efter et øjebliks uopmærksomhed og 7 min og 24 sek.
efter den var pakket op, havde han bidt toppen af den. Han er ikke den
skarpeste kniv i skuffen, men han kan trods alt løse tingene på sin
måde, mener han Det var så den korte fornøjelse.... (og de penge ud
af vinduet :) )

Mange hilsner og godt nytår
Therese og Bernhard (der heldigvis er ligeglad med fyrværkeri)

http://www.kandu.dk/

Fra : Kosmonauten

Dato : 29-12-02 11:31

"BN" <bn@privat.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Glædelig efterjul alle sammen
> Hvordan har I andres juleaften gået? Er alle de firbenede ligesom Sandra
> fuldstændig smadrede ovenpå alt det hurlumhej?
>
> Godt nytår fra BN og Sandra, som ligger og leger zombie..;---)

Hej Sandra og hendes "moar" ;C)
Juleaften blev holdt 2 steder, først var jeg på hospitalet for at tilbringe
noget af aftenen med min far, derefter hjem til Laika og julehygge lidt med
hende.
Juledagene er gået utroligt godt og roligt, sæføli fik hun da gaver og har
sædvanen tro fulgt med i ALT hvad der foregik nysgerrig som hun er ;C)
I stedet for Rudolph med den røde tud, synger jeg nu "kender i den om Laika,
Laika med den røde ende" ;C)
Løbetiden falder liige i disse dage, så det er ekstra tisseture, MEGEN
snuseri men ellers intet at bemærke.
Det eneste jeg savner er sneen for så smitter hendes kådhed nemlig af på
undertegnede og man bliver som barn igen.
Godt Nytår herfra os til jer alle
Martin & Laika