PSU til MicroATX med Intel Celeron 2 GHz C~
Fra : Brian Kristensen

Dato : 28-12-02 20:41

Hejsa.

Jeg vil gerne opgradere en ældre Celeron 566 til en noget nyere pc.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor kraftig en PSU jeg skal have sat i
mit kabinet for at køre med ovenstående CPU, 512 MB DDR Ram og et Geforce 4
MX440 Grafikkort?

Grunden til mit spørgsmål er at jeg er så glad for den støjsvage 200 Watts
PSU der sidder i den som den er nu.

Med venlig hilsen

Brian Kristensen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 28-12-02 22:57

On Sat, 28 Dec 2002 20:40:35 +0100, Brian Kristensen
<briangk@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> 4
> MX440 Grafikkort?
>
> Grunden til mit spørgsmål er at jeg er så glad for den støjsvage 200

Hej
Du kan jo bare prøve om det kan gå. Du skal være meget uheldig hvid du
ødelægger noget ved forsøget.
Hvis psuen ikke er kraftig nok vil du opleve at maskinen har svært ved at
starte op eller går ned uventet.
Jeg tror nu nok at 200W er nok til en Celly2ghz.
Du kan hente data bladet for celeronen her
ftp://download.intel.com/design/celeron/datashts/25174802.pdf
Så kan du se hvor meget effekt den trækker. Den trækker 52watt. Din
nuværende trækker ca. 20watt.

--
Thomas Hansen

Fra : Brian Kristensen

Dato : 29-12-02 02:09

"Thomas Hansen" <thomas.hansen@image.dkDUSKALFJERNEDETTE> skrev i en
meddelelse newsrh4xxpjevzru8w@news.image.dk...

> [...]
> ftp://download.intel.com/design/celeron/datashts/25174802.pdf
> Så kan du se hvor meget effekt den trækker. Den trækker 52watt. Din

Mange tak for svaret Thomas.

Det lader til at jeg må se og komme i gang

Godt nytår.

Mvh.
Brian

Fra : Thomas Hansen

Dato : 29-12-02 03:40

> Mange tak for svaret Thomas.
>
> Det lader til at jeg må se og komme i gang
>
> Godt nytår.
I lige måde.
Jeg har selv en Celly1000@1500 som kører fint med en 200Watts psu.
Der sidder 1 cddrev, 3 harddiske (2*30gb 1*6,4gb), netkort, lydkort,
Geforce256DDR og 512mb ram. Jeg har ikke haft problmer.

--
Thomas Hansen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 29-12-02 17:19

Brian Kristensen wrote:

> Jeg vil gerne opgradere en ældre Celeron 566 til en noget nyere pc.

Langt de fleste 566'ere kan overclockes til 850 (FSB 100), har du prøvet
det?

Fra : Brian Kristensen

Dato : 29-12-02 20:09

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Langt de fleste 566'ere kan overclockes til 850 (FSB 100), har du prøvet
> det?

Hejsa....

Nej jeg har godt nok ikke prøvet at overclocke( ændre FSB) men det skyldes
at det er en Compaq Deskpro EXm med låst FSB og jeg har ikke kunnet finde
en anden BIOS og forsøge med.

Men du har måske et godt tip?

Mvh.
Brian

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 29-12-02 21:38

http://www.voodoofiles.com/250

Fra : Brian Kristensen

Dato : 30-12-02 18:22

> http://www.voodoofiles.com/250

Tak for tippet

Desværre virker det ikke med min PC pga. motherboardet.

Mvh.
Brian