RAM-type
Fra : Per A. Hansen

Dato : 28-12-02 20:34

Hej og godt forhåbentlig godt nytår!

Kan nogen oplyse om den korrekte type RAM til mit
SOLTEX-mainboard, max 256 MB.
Den er bestykket med 2*64 MB type:
SD-64 M PC-100 2-2-2
som jeg gerne vil have opgraderet til 2*128 MB.
De billigste er Kingston SD-PC-133 - kan de bruges?
Lidt dyrere er PC-100 og PC-100 ECC - men hvad er den
korrekte - eller kan de bruges alle?
Det er jo rart at vide inden man sender en postordre afsted!
Tak for evt. oplysninger.

Per A. Hansen

Per A. Hansen

Fra : Joe Sandøe

Dato : 29-12-02 20:21

> [...]

>De billigste er Kingston SD-PC-133 - kan de bruges?
>Lidt dyrere er PC-100 og PC-100 ECC - men hvad er den

Du kan bruge de billigste PC*** ram (sikkert PC133).
De to bogstaver står forramtype, tallene står for hvor stærkt rammen minimum
kan/bør kunne køre.
Dvs. at rammen er bagud kompatibel inden for samme ramtype.
VH Joe